Freee-daaag!!

Fredag och solsken, gött!

Tänk om man har ett jobb man inte tycker om, då måste fredag eftermiddag vara ÄNNU skönare?!
Jag har haft en ganska slapp vecka med mycket flash-spel och dialogbaserad undervisning.

En av mina elever tycker att jag slappar för mycket och beter mig mer som en elev än en lärare, men det stämmer inte riktigt. Eller jo, hennes iakttagelse är inte helt off men grejen är att hon har börjat ta sin utbildning på större allvar och blickar framåt mer än tidigare (idag hade vi minsann hemkunskap och pratade om skuldfällan). Vårterminen i nian, ni vet.

Jag mins hur det var...
Jag har gått på många skolor för vi hade en idiot till styvfarsa som inte kunde hålla sig på ett ställe mer än ett par år, men de tre åren i högstadiet var ganska... hm...
Förvirrande men roliga. Mina bästa vänner idag var mina bästa vänner då, med skillnaden att jag har fått lite fler på vägen men jag hänger med samma gäng som då än i dag.
När det var dags att välja gymnasium var man helt lost, hur i helvete ska man kunna välja mellan en miljon linjer och ett tjugotal skolor när man inte vet att skilja den ena från den andra? Det kändes verkligen som att man valde riktningen på resten av sitt liv utan att veta vad man valde! Nu vet jag att det inte riktigt är så, man gör livsavgörande val varje dag men jag känner verkligen med mina elever nu. De har en massa nytt och spännande framför sig och det kommer nog inte bli så mycket hänga i klassrummet och prata om livet, universum och allting som det varit hittills.
Eller flashspel, eller hur burgerqueen?

Såg att dom fallit i piratebay rättegången.
Hela grejen är idiotisk. Passa på och njuta av friheten nu mina vänner, V for Vendetta-samhället kommer att bli verklighet.
Det känns som om generation Gratis slåss med Storkapitalet, världens roligaste dragkamp.
Jag gör musik. Mig gör det verkligen ingenting om den laddas ner och jag kommer aldrig att stämma någon som gör det. Jag spelar för att jag vill spela.
Ni som tycker att nedladdare stjäl era filmer, er musik... gör ni det ni gör bara för att tjäna pengar? Inte konstigt kvalitén faller mer och mer...

Och vi som laddar ner?
Vet folk egentligen hur mycket blod, svett och tårar (och pengar) som ligger bakom en albuminspelning? En film?
Möts halvvägs för bövelen.

Fast egentligen handlar det om mycket mer och något helt annat. Vem äger vad, vad är ägandeskap, vad är frihet och var går gränsen mellan rätt och fel? Vem har rätt att beskriva världen?

Kolla på robinson på lördag, jag har hört att det blir skrälligt.

PoK!

Kommentarer
Postat av: Burger-to-the-mothafcin-Queen

Eller www.bilddagboken.se/burgerqueen, om man hellre vill det !



Fett okool att du får mej att läsa blogg:( Men ja och nej och kanske och så ser det ut nu!



Jag vill skriva ett litet brev till limhamns-piraten, som btw bor 2 blocks ifrån vår skola, visste du? ^^ Så kan jag bara helt änkelt lägga ner en lapp i brevlådan där det står att han är snela pånien,



Du har så klart rättisa, det tar mycket att göra en skiva. Men eftersom folk laddar ner, så kan ju folk var som helst lyssna på ens musik, så någon på island kan höra en och sprida en där och vips! Så får man spela på ett ascoolt ställe! Målet med musik är ju att nå ut, ellerhur?



Quequeque, jag har popcorn och te, är du avis va va!? Nästa kvarsittning blir det för hoppningsvis något gjort, jag måste nog bli lite envisare om jag ska bli lärare, kunde ju inte änns få en mediah--a att göra som jag ville. Tror att det är illa.



Jag har ritat en cyckelbil och en 4bröstad man , dom blidde fina fiskarna :):):):):)



OCHOCHOCHOCHOCH du är specsepe, men det är jag med så det är lungan i fisken som är pytteytteliten som fisken som jag fiskade upp när jag var liten och fortfarande har skuldkännslor över. Men jag åt aldrig fisk efter det.



Men oj... Nu har jag typ bloghgat i dien bloggh, det är nog inte så det ska vara :((( Men men men men men men , ser dej på måndag, och då tänker vi jobba, r8-O? Hoppas det är ok och att du inte blir ledsena fisken för att jag skriver så mycket, mina fingrar bara springer iväg och så byter jag så lätt samtalsämne om ingen avbryter mej :O:O:O:O HA EN FINA FISKEN I HELGEN OCH HA ROLIGT OCH DANSA DANSA FÖR JAG KANSKE SKA DANSA IKVÄLL,



Jag ska starta en blogg om min flyet. IKKI, ta hand om erik, och snälla djuren och fiskarna och fåglarna och spädbarnshuvuden som krymper om man urhålkar och torkar dom! / Ebbha-asperger-mentalt-utmanat-spec-barn. Och ni som läser eriQs blogg , var inte rädda, jag är bara knäpp i huvet. Men jag brukar inte svära och slåss så värts mycket. Nu kom allas favoritboel hem och det är synd om henne för det är fel på hennes barn för det är knäppt i huvet :)

2009-04-17 @ 16:03:01
URL: http://bilddagboken.se/brgrqueen
Postat av: sandra

Håller med dig. jag tänker alltid på er, så hae slutat ladda ner! och så känns det mycket bättre att ha en riktig skiva istället för en bränd och nedladdad.

2009-04-17 @ 17:52:10
URL: http://parangan.blogspot.com
Postat av: Hanna

Hade jag inte varit pirat hade jag aldrig haft så många skivor som jag har idag. Tycker det är så jäkla dumt att skivindustrin (mer bolag än artister såklart, det är ju de som tar alla pengar) lägger alla fildelare i ett och samma fack. "Alla fildelare är giriga tjuvar och borde straffas". Hallå? De får mina pengar för bövelen, och väldigt många andras. Jag tror det går jämt ut vad gäller deras "förlorade intäkter" pga. fildelning och det de faktiskt tjänar på det. De borde vara nöjda.

2009-04-17 @ 20:11:32
Postat av: Garnach

Nej! Nu blir jag jävligt orolig. Du säger att "du hört att dagens avsnitt blir skrälligt".



Då drar jag genast slutsatsen att det är du som blir utröstad.



Då får man la kolla i kväll då. Hoppas du INTE åker ut.

2009-04-18 @ 09:26:00
Postat av: Huskatt

Val till gymnasiet kan inte bli mer än fel så...

OM priset för en skiva var 1/4 av vad det är idag, skulle jag gärna köpa dom. Normalt gillar man max 3 spår på en skiva och resten är bara någon utfyllnads skit som man inte orkar höra. Så betala så mycket för något jag egentligen inte vill ha..nä, det går ju fetbort.

Ska absolut kolla på Robinson och förväntar mig någon form inlägg av dig.

"Och så blev jag lite ivrig och högg henne i huvudet" är en av de mer roliga kommentarer jag någonsin hört! "Lite ivrig"??? MWAHAHAHA

2009-04-18 @ 10:54:16
Postat av: Rebecka

Billing! Har sett din tatuering på överarmen. Det är händelsevis inte så att dödskallen i hatt är från Strebers album? Dösnygg i alla fall!

2009-04-18 @ 11:22:37
URL: http://pussafuss.blogg.se/
Postat av: Dave

Rebecka... du har helt rätt. Dödskallen i hatt är Strebers gamla logga. :) Trevolt gillar Strebers!

2009-04-18 @ 11:49:36
URL: http://www.myspace.com/trevoltpunk
Postat av: rebecca

Vad är du lärare inom? :) Skulle lätt vilja ha dig som lärare, du är ju asgrym! :D

2009-04-19 @ 02:17:32
URL: http://notlikeanyother.blogg.se/
Postat av: lisa says

jag bli rörd av ditt tal om piratebay, och för att du fortfarande är vegetarian

2009-04-19 @ 23:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0