Telekompaketet

Bryr ni er om demokratin?
Mänskliga rättigheter?
Undrar ni hur Tyskarna tänkte på trettiotalet, hur de "kunde låta det hända"?

Nu kommer din chans att påverka framtiden och våra barns frihet.

Börja med att läsa på sidan www.telekompaketet.se
Gå sedan in på världens bästa blogg:
dnme616.blogspot.com
Jag menar allvar, läs den!

Internet är ingen självklar rättighet. Inte heller är det ett ägandeneutralt, världsomspännande nätverk för utbyte av ideér, skapandet av vänskapsband, inte ren underhållning eller en källa till fakta och kunskap:
Internet är ett hot mot de som har makten i samhället och en saftig inkomstkälla för kapitalet.

I kväll är det omröstning. I morgon kanske det är klart att internet är något vi måste betala för, precis som kabelTV. Har du inte råd med alla sidor? Då får du nöja dig med ur.se och kommunernas hemsidor...
Du som har gott om pengar kommer fortfarande att ha råd att abbonera på tillgång till youtube, facebook, myspace...

Jag skrev ett mejl till Sveriges 40 största tidningar:


Hej! Mitt namn är Erik Billing och det är fullt möjligt att ni har hört talas om mig, jag deltar i årets upplaga av expedition: Robinson.


Jag skriver till er inte i egenskap av detta utan som bekymrad medborgare:

Jag har nämligen nyligen blivit uppmärksammad på något som kallas telekompaketet

och så som jag förstår det handlar det, kortfattat, om att bruket av och tillgången till internet kan komma att

begränsas.

Som jag ser det är det en klockren fråga om intrång på yttrandefriheten-

När en diktator lägger ner tidningar kan han hävda att det inte berör yttrandefriheten men det gör ju de facto det!

Jag ser samma tendens just nu, inom Sverige, EU, hela västvärden: Ekonomiska intressen kräver högjutt sin rätt

utan den minsta hänsyn till det demokratiska bygge vi alla strävar efter att vårt samhälle skall vara.


Min fråga till er, Sveriges samlade tidningar:


Varför är det så tyst om detta? Varför är inte detta högt upp på dagordningen?

Ni vet väl om att de kommer att komma efter er till slut? Eller har ni bara slutat bry er?


mvh


Erik Billing

Få se vad de svarar. Under tiden råder jag alla er som känner att samhället tillhör oss alla lika mycket och inte bara de med pengar att ta reda på så mycket ni kan, bilda er en egen uppfattning om saken och sprida den så mycket ni känner att det är viktigt.

OaO


Kommentarer
Postat av: tess

Vrför blir ja inte förvånad??? De ska till FRA lagar å allt ska begränsas... ja håller med de e juskt var e samhället på väg. Å så ser man nå reklam på teve där snabbt internet liknas en rättighet som allemansrätten... men varför snabbt bredband om vi ska få betala mera för betalar de gör vi ju trots allt redan.... //Tess

2009-04-21 @ 20:09:07
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: haTed

synd du inte har en tatuering på bröstet i robinson "FRA - INGET ATT HA!"



gillar att du engagerar dig i frågan!

2009-04-21 @ 23:43:32
URL: http://tedblu.blogg.se/
Postat av: sandra

jag känner mig för liten för demokrati..

2009-04-22 @ 08:46:36
URL: http://parangan.blogspot.com
Postat av: Dan

Mycket intressant blog, fan vad jag skulle velat haft dig som lärare i skolan. :)

telekompaketet verkar sjukt onödigt!



Keep up the good work! :)

2009-04-22 @ 11:22:41
Postat av: Maley

Jäkla idioter. Snart kommer vi få betala varje gång vi ska bajsa eller bara finnas till. Skit på allt.

Det är bra att du skrev in =) Mycket bra



2009-04-22 @ 13:29:54
URL: http://misstrash.blogg.se/
Postat av: Anonym

erik billing for president!

2009-04-22 @ 13:37:12
Postat av: Pamela

Hej! Är från Malmö, var i Sthlm på Hurry-Curry efter att ha sett tipset från denna blogg. Cecilia bet inte, men hon är strålande vacker.

Var där m sambon och smygtittade på henne. Vi var där i fredags.

Den 2 maj ska vi smygtitta på dig på Vinylbaren då :)

2009-04-22 @ 16:49:22
Postat av: Anonym

Erik, folkets förkämpe!

Tack för att du som offentlig person gör något för att motverka den skiten som vi skata men säkert håller på att drunkna i....

2009-04-22 @ 16:54:57
Postat av: Ellen

Tja med tanke på FRA, Ipred och snart ACTA så vet man inte vad man kan förvänta sig av denna staten längre, demokratin är nästan inget som existerar längre och politikerna gör inte mer än att trampa på folket då dom i hemlighet försöker få igenom dessa bombade lagar.

Så internet kommer nog snart försvinna? För det verkar ju vara det dom vill.

2009-04-22 @ 19:21:47
URL: http://bluedarkness.blogg.se/
Postat av: Sofie

Halloj!



Du och ditt band har möjligen inga planer på att komma och spela i Örebro?



Det är mycket intressant att följa din blogg btw.

Är det ok att jag länkar till din blogg från min blogg?

2009-04-26 @ 10:03:27
URL: http://accordingToSofie.blogspot.com
Postat av: Gabriella

Varför blir jag inte förvånad över det? alla vill ju ha sin del av kakan.. tydligen. Men varför ska dom begränsa allt?

2009-04-26 @ 19:30:06
URL: http://gabbiescupcakes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0