A-ha! It´s NOT locked!

"...eftersom både äpplet, sången och förmågan att utföra ett arbete är äldre än kapitalismen..."

Gissa vem som var och jobbade i dag?
Moi.

Linnet ringde i går och undrade om jag hade lust att komma in och vicka på hans jobb. De behövde en musiklärare för dagen. Naturligtvis sa jag ja:
Backaskolan i Malmö är en av de bästa skolorna vi har här nere, en av deras tidigare rektorer var lärare på lärarurbildningen när jag gick där och gosse vad han satte spår...!
En ganska cool friskola, kort och gott.

Och om jag hade ball?
Har påven en ful mössa?

Jag älskar läraryrket, det är bäst i hela fucking världen. Två lektioner med halvklasser i åttan och bara en massa av Eriks patenterade filosofiska monologer, underbart skitball!

Vad ÄR egentligen musik?
Hur lysnar man på musik?
Vad menas med "bra" och "dålig" musik?
Varför finns musik?

Vi hann även klämma in lite antijantelagen, kakafoniskt oväsen samt en hel del... Robinsonsnack...
Jag kommer aldrig undan detta kors. Men det var ändå trevligt, högstadieelever är kvicktänkta, nyfikna och överraskande öppna för ideér, så det var bara kul.
Jag ska dit i morgon igen och ha femmor, tjohej!

Plus att vi spikade ännu en ny låt idag, fattas bara att David blir lika förtrollad som jag blev när Adam och jag spikade ihop denna framtida klassiker:-)

Ni har väl sett att vi lagt upp "Malmö kallar" på myspacen? Sjukt jävla cool låt, om jag får säga det själv.
Vilket jag egentligen inte får. Varför jag naturligtvis gör det dubbelt så mycket på rent jävulskap:
Sjukt jävla cool låt.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken låt var det som blev spikad idag? Har ju svårt att tänka mig att det var den senaste, då jag inte ens kan det, och alltså kan den inte vara spikad. :) Jag har fortfarande 3-4 st som vi måste spika också. :)

2009-08-28 @ 21:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0