Jävla as!!

Sverige har nu den absolut sämsta mest ondskefulla utrikesminister vi någonsin fått genomlida den otrevliga förolämpningen att ha valt-

Carl "fascistaset" Bildt!

Iran är en diktatur, en religiös diktatur.
Det är ett land som styrs av tokiga mullor och andra skäggiga konservativa element som år 2009 tycker att det går alldeles utmärkt att använda religiösa skrifter som grund för hur ett samhälle bör verka och vara oavsett vad majoriteten av vad folket känner eller tänker.
Det är ett land där den absoluta politiska makten ligger i händerna på en dåre med värderingar från medeltiden-
men ändå bemödar sig med en farsartad imitation av en demokratisk procedur för att få internationell legitimitet genom att ha en president.

Olyckligtvis fungerar det-
Irans folk får inte det stöd de behöver för att forma sin egen framtid från en massa länder som säger sig värna om dessa rättigheter för sina egna folk.
Allt detta därför att ekonomiska intressen alltid kommer att triumfera över mänskliga rättigheter, åtminstone så länge kapitalismen tillhåts härja fritt över vår stackars planet.

Till saken äntligen:

Det var val i Iran i år.
Utbrett valfusk rapporterades av de få oberoende observatörer som lyckats få insyn men framförallt från mängder av bloggande medborgare.
När valfusket ifrågasattes av folket möttes dessa med våld, demokratitörstande människor som du och jag miste livet när de krävde rättigheter vi tar för självklara.

Omvärldens protester var tandlösa och utan egentligt engagemang, dollarns röst är högre än frihetens idag.

Den sittande presidenten valdes om. Som Bush...
Men i det här fallet var det än mer uppenbart att det rörde sig om valfusk.
Men vem bryr sig?

Inte Carl Bildt i alla fall.

Hörde på nyheterna i går att han var med vid ceremonien där Mahmoud Ahmadinejad svor presidenteden.
I egenskap av Sveriges utrikesminister, ett land som för tillfället är ordförandeland i EU.

För Irans förtryckta folk, för familjerna till alla de som torterats och dödats i demokratins försvar, för ALLA som på riktigt tror på och försvarar demokratins ideal är det en enorm skymf och ett slag i ansiktet att på detta sätt subvensionera denna diktators legitimitet.

Jag är trött och förbannad men egentligen inte förvånad ett jävla skit.
Däremot skäms jag så in i helvete över att behöva svara "Vi har minsann valt den här regeringen tillsammans".
Observera att fascistisk allians inte fick min röst.
Men jag är delaktig i enlighet med demokratins principer.
Jag är en del av det svenska samhället och genom detta ansvarig i allt som sker i dess namn, vilket i sin tur gör mig skyldig att agera när något sånt här händer.

Men vad?


Carl Bildt, du hade inte mitt mandat att göra sådär.
Du fick inte mitt medgivande att genom ditt agerande godkänna hur det Iranska folket behandlas.

Skicka någon lågt stående från ambassaden nästa gång.
Då får vi den närvaro som faktiskt är viktig vid ceremonien, som du själv påstod.
Men samtidigt blir det en viktig politisk markering..


Eller skit i hela grejen-

Vi tar och gör revolution istället! Kom igen, det blir ball!
All makt åt alla, krossa kapititalismen, eliminera förtryckspyramiden!
Bränn börshuset, gör dagis av riksdagshuset, förvandla stadshuset till ett härbärge, ålderdomshem av rosenbad....


Nu är jag arg.
Då blir jag sådär kliché.
Men jag känner så.
Ring mig när revolutionen drar igång så kör vi.

Kommentarer
Postat av: Stefan T

Men Bildt var inte där. Dock var Sveriges ambassadör i Iran det.

2009-08-08 @ 01:58:00
Postat av: Maryam

TACK!! Någon som reagerar på hur mitt folk behandlas just nu!! Fuck Carl Bildt! Han är en rövslickare vilket inte är någon nyhet. Jag skäms för att säga att jag bor i Sverige då landet (som vanligt) är neutral till allt och vägrar ta ställning till ngt. Men hey, wtf did Carl Bildt???!! Han rövslickade Ahmaghinejad(ett annat namn som han har fått av oss iranier och som betyder idiotnejad).

2009-08-08 @ 14:45:16
Postat av: Anonym

Jag är arg!

Ge mig ditt nummer så ringer jag!

2009-08-10 @ 08:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0