Måndag - fiskpinnar

"Matlådan" på Strebers "Till en vän".

Trumspåren tog två och en knapp halv timme för två låtar. Jag är bäst i hela universum, fan vad jag älskar att spela trummor! David gjorde sitt vanliga grymmearbete på basen också, så vi är lite drygt halvvägs.
"Malmö kallar" kommer att bli så jääävla bra, lite charta 77, lite tiger army, mycket Clash och så klart-
Trevolt!

Det ösregnade och åskade men att blogga om vädret är väl det enda som är mer meningslöst än att prata om det.

Så, i morgon är det tattoo time och i övermorgon (det ordet ser per automatik felstavat ut i skrift) ska jag sitta och titta på
och häva kaffe medan Adam och David gör färdigt resten.

Aftonbladet ringde förresten, det var väldigt längesedan media visade det minsta intresse för min person.
Jag klarar mig rätt bra utan det, men det var smickrande att bli påtänkt. De ska ha någon slags artikel i en kommande söndagsbilaga om "brytpunkter i livet" tyå som hur man skapar ett meningsfullt liv efter att ha blivit förlamad eller hur jesus hjälpte en genom att ha förlorat hela sin familj i en babianattack.
Eller som i mitt fall, när jag bestämde mig för att det var dags att ställa undan flaskorna.

Snabb kategorisering:
Man kan vara kändis.
Då vet många vad man heter och man har i regel gjort något märkvärdigt eller håller på med det. Det kan vara positivt eller negativt. Man kan vara musiker, politiker, författare, skådespelare eller något åt det hållet. Man kan då vara bara känd rent allmänt enligt den klassiska A-B-C-skalan (Ni vet, A-kändis eller B-kändis) men kan också vara erkänd:
Då gör eller har man gjort något som uppskattas.
Astrid Lindgren var, tveklöst, Både A och erkänd. Ni fattar.
Man kan också vara tillkänd, en term jag skapat själv. Då känner folk till en.
Den termen använder jag för folk som faller mellan stolarna i den klassiska modellen och är någonstans mellan B och C.

Så:
När Robinson gick som mest och jag till och med vid ett tillfälle upptog en löpsedel hade jag ett tillfälligt B-kändisskap.
Eftersom kändisskap inte är ett fast tillstånd utan är beroende av dagsform så gick det över. Nu är jag C eller möjligen tillkänd. Om ett par månader kanske inte ens det.
Hade jag under min B-period varit intresserad av det hade jag helt klart kunnat befästa denna genom att ställa upp på alla dumheter media kunnat bistå med, tjatat in mig på preimärer, gått på Spybar eller Opera varje vecka och telefonterroriserat alla jävla TV-soffor som finns, haft se&hör på speed-dial...
Löjligt.

Det värde jag tillskriver mig själv som människa kommer inifrån, basta.

Men en artikel om alkoholism, om kampen för självkontroll över ens sämsta sidor, om att ta sig ur ett missbruk?
Om jag så mycket som sår ett frö i en enda människa har det alla gånger kompenserat för all skam över att stå och flina i aftonbladet. Det tolfte steget i AA:s program är som bekant(?) att sprida budskapet så att andra kan söka hjälp.
Kom tillbaka - det fungerar!
Nej, man blir aldrig frisk. Man blir bara nykter. Bara för i dag, en dag i taget...
Nog om detta, jag kommer säkert skriva en lite mer ingående blogg om min nykterhet när artikeln publiceras som klargörande kommentar, de skriver ändå alltid vad de vill oavsett vad man säger:-)

Vilken lång blogg det blev.

God natt.

Minns du? Jag saknar dig!

Kommentarer
Postat av: Go Go Billing!

Malmö kallar? Studio? Har ni fått skivkontrakt och ska spela in ett debutalbum eller?

2009-07-22 @ 11:49:59
Postat av: Elsa Philis

Nej, fyfan vilken jävla bra blogg! Gah! Jag älskar din Lunda-humor! Den är hysteriskt rolig! Och dina låtar!



Även om du kanske kommer vara "tillkänd" eller inte ens det i framtiden, så kommer du ändå alltid ha stämpeln som "Robinson-Erik Billing". Trist, men sant. Eller ja, inte för mig och några andra i min umgängeskrets b.la. Johanna som du blev fotad med på Burger King nyligen?



Jaja, jag vet inte riktigt vad jag ville säga med den här kommentaren, förutom att: sluta aldrig blogga! Vi behöver fler bloggare som du, som inte bara bloggar om vad man gjort idag och att man har köpt nytt löshår och tycker att det är skitfräckt att videoblogga i hotpants.

Jag ser fram emot att läsa fler av dina inlägg! Så jävla ball är du, all respekt till dig!



/elsa

2009-07-23 @ 15:43:36
URL: http://elsaphilis.blogg.se/
Postat av: sae

För mig kommer du alltid att vara en A-kändis!

2009-08-18 @ 14:27:07
URL: http://psilocybin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0