Trummor 2.0

Min artontummare har spruckit.
Piss skit och mög.
Zildjian Avedis- går nog loss på en tvåtusen.
Min 14 tums stagg har varit spräckt ett tag, men den låter ungefär likadant ändå:-)
Testade en ny ride idag, tunnare än den jag har. Inte bara "pling" utan även någon slags "splosch" i "plinget".
Rätt fräckt när man kör åttondelar för att foga ihop ljudbilden, mindre bra när man kör d-takt för det blir lätt grötigt. Kanske jag kör båda?
Är det för metal med fem cymbaler?

Men fan vad gött det var, jag gick direkt från stationen til replokalen. I dag är det tisdag och jag har alltså hunnit med tre repor sedan jag kom hem.
Vill dock inte ta ut mig, så i morgon är det ledigt. Kanske mest beror på att Adam fyller år, men jag vill gärna inbilla mig det inte finns en högtid i världen som kommer mellan Trevolt och en repa. Ehm...

Har hängt med en gammal vän som har en lite strulig relation.

Alla som någonsin har varit tillsammans med någon vet att det alltid kör ihop sig lite då och då. Ibland kör det ihop sig mycket och ibland vet man att man själv har klantat till det. Det kommer liksom med gemet-
vill du vara konfliktfri och olycklig ska du undvika kärlek.
Men jag har märkt en tendens hos mig själv: Jag låter som Dr. Phil när jag ger andra relationsråd, som om jag alltid har alla svar. Man tycker ju att det alltid är så solklart: "ni måste lyssna på varandra, uttrycka vad ni känner, lita på varandra etc etc..."
Men så slår det mig att jag minsann inte alltid är så jävla lätt att vara tillsammans och om jag nu är så jävla bra på att ge råd, varför blir det konflikter även i mina relationer?
Man kanske inte är så jävla perfekt då...
...och börjar undra om jag inte bara gett en massa dåliga råd?

Lyckligtvis ber folk om råd enbart för att få prata av sig, sortera tankarna lite. Att vara tvungen och lyssna på amatörrelationsexperten är bara priset man får betala för att få avlastning. Man lyder ändå aldrig andras råd och kommer alltid själv fram till hur man ska göra.
Man är trots allt expert på sitt eget liv.

Lycka till mina vänner.

P&k

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag älskar dig Erik, du är så jävla bra! tycker jag.

2009-07-15 @ 22:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0