Det är mysigt när man har eget salt

Nu drar vi! Rakt ut i denStockholmska skärgården för att hänga mysliv i nån liten stuga...
Får mig osökt att tänka på Ajvide Lindqvists "människohamn", precis som alla hans andra böcker rejält asbra men just den utspelar sig i skärgården...

Det känns lite smått absurdt, jag är inte precis familjesemestertypen. Eller är jag det?
Jag minns när vi var små och folkabussen körde så det rök genom hela landet med en kedjerökande styvfarsa bakom ratten och en magsjuk schäfer i bagaget-
"aldrig mer" lovade jag mig själv.
Men nu är vi alltså på väg.

Baby, lilltösen och svärföräldrarna samt undertecknad ute i grönsakerna i en hel vecka?
Jag ska inte ljuga för er mina vänner, jag är LIVRÄDD!
Tänk om jag blir biten av en älg? Tänk om mobilen inte har täckning? Tänk om det regnar?
Fy fan vilken stadsbo man är!

...jag ska alltså till ett litet enkelt hus på en ö med knappa resurser med en grupp människor jag kommer bo tätt med?
Vågar jag ens försöka dra ett örådsskämt?

Nog med gnäll nu:
Det kommer garanterat bli skitmysigt, jag får sällan chansen att umgås så fokuserat med min flickvän utan distraktioner av något slag och jag behöver definitivt andningspausen efter det här bissarra halvåret. Halvår två 2009 började ju officiellt idag by the way!

Så, alla ni som kan:
Åk till West coast riot och ös. Ta er till stapelbäddsfestivalen, det är många jävla bra band i år.
och framförallt:

Ha det gött!

Vi hörs om en vecka!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

GRATTIS!!!!!

En vecka i skärgården i juni med Din familj!!!

Kan inte bli bättre.

Det enda farliga är fästingarna!!! De kan ha TBE, så ha VITA strumpor i högt gräs och kolla av varandras kroppar varje dag!!! ( Lillflickans hårbotten + bakom öronen särskilt!)

Skärgården är LIVET!!!

Du behöver dras från stan, Erik!

Jag tror ABSOLUT att Du är familjefadern ute på skäret!!!

VEM I HELVETE var Din styvfarsa????

Han verkar mer än lovligt jobbig och förfärlig, låter det som!!!

I natt åker jag, min fru, min yngsta och min äldsta till en grekisk ö med goda vänner.

Man ska inte flyga, och det har jag knappt gjort i mina dagar heller.

Jag är nu LIVRÄDD att blixten ska träffa planet och vi ska störta såklart!!!

ALLTID små giftormar i alla paradis.....



Ha det TOPPEN!!!

( Regn i skärgården är mysigt och mobiler ofta ett jävelskap.)

Alla semesterkramarna!

2009-06-22 @ 12:11:32
Postat av: Linnea

Akta dig för GB-gubben bara.

2009-06-22 @ 12:44:32
Postat av: Jessica

du kommer inte bli biten av en älg kan jag lova:P Hahha... (älgar är skygga å gömmer sig)

regnar det är det surt... Men då kan du ju alltid hoppa i vattenpölar! Dde kan man inte när det är sol å torrt:p

2009-06-22 @ 13:08:25
Postat av: Millan

Men vad du än gör. Passa dig noga för grävlingar kollar allvarligt på dig

2009-06-22 @ 15:00:58
URL: http://herrwicked.blogg.se/
Postat av: Stefan

Har stapelbäddsfestivalen någon hemsida? Jag hittade inget speciellt via Google.

2009-06-22 @ 20:03:12
Postat av: Stefan

stapelfestivalen heter den visst...

2009-06-22 @ 20:10:26
Postat av: Huskatt

Låter läskigt...ingen mobil..nja...

2009-06-23 @ 09:54:16
URL: /http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: En stockholmare!

Herregud va! :P du har varit på andra sidan jorden och bott i ett träsk utan mat i hur många dagar då?! och som vi tv tittare såg det så klarade du det galant, och nu klagar du på sveriges skärgård? skäms på dig Billing!

2009-06-23 @ 20:24:40
Postat av: maggan

va tycker du om homosexuallitet å sådant?

läs å kommentera mitt senaste inlägg.

http://maggananger.blogg.se/

2009-06-24 @ 22:36:36
URL: http://maggananger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0