Fan också

Autentiskt telefonsamtal:

- Hej Baby!
- Hej. Nu har jag läst din blogg. Den SUGER!

Jag älskar min flickvän. Hon är ärlig.

Jag frågar vad det är för fel på den. Då svarar hon helt iskallt att den är tråkig, intetsägande ointressant och bara en av internskämt totalkvävd summering av saker som bara rör mig.
Jag frågar henne såklart vad fan man ska med en blogg till om man inte skriver det man vill. Svaret kommer som en tjuv om natten:
- Du skriver inte för din skull. Då heter det dagbok. En blogg är något som allmänheten ska läsa och tycka är intressant, det här är bara skit.

Men sen mjuknar hon:
- Fast det är klart, det är ju ditt första inlägg och du behöver bli lite varm i kläderna... Det blir säkert bra!


Själv vill jag bara slänga hela grejen i slasken, dramaqueen som jag är. Men fuck it- jag skriver vidare. Jag älskar att skriva och blotta föreställningen av en läsande publik är peppande nog för att jag ska palla hålla på med det här ett tag.

Men som sagt, jag ÄR ny i gemet så om någon har något att säga så gör för fan det.

Kommentarer
Postat av: Frida

Lite mer bilder på vardagen skulle göra susen! ;)

2009-04-13 @ 11:43:16
URL: http://fridadahlbo.blogspot.com
Postat av: Olle

Frida har banne mig rätt, och då är jag varken kvinna eller homosexuell. Underhåll oss med lite bilder också! ;D

2009-04-14 @ 15:00:23
URL: http://www.myspace.com/429356646
Postat av: tess

Ja skriver oxå ego om mig själv å så tycker ja en blogg ska vara men lite bilder lättar upp... men ja detta ser helt okej ut... ja kommer återkomma... du e ju min nya idol... ha ha ha //Tess

2009-04-18 @ 19:27:14
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Hanna

Bloggar gör man för att rensa tankar och allt annat knas man har inom sig. Att skriva och berätta om vad andra vill höra gör media redan så bra som det är. Skriv om det DU tänker, vill och behöver skriva om. De som vill läsa läser. Och de som inte tycker att det som berör dig är intressant kan helt enkelt läsa något annat.. Bara en liten tanke sådär.

2009-04-19 @ 21:20:26
URL: http://www.nogg.se/Lunan
Postat av: Hanna

Bloggar gör man för att rensa sina tankar och allt annat knas man har inom sig. Att skriva om det andra vill höra gör medier så bra som det är.. Skriv om det som berör DIG det som DU tänker och funderar på. De som inte vill läsa om det som berör dig kan läsa någon annanstans. Det är roligare att veta att människor som faktiskt bryr sig om än läser, eller hur? Eller det kanske bara är jag som inte vill ha med falska och inställsamma människor att göra..Bara en liten tanke jag hade när jag läste ditt inlägg. Tack för tipset om Wiehe förresten, precis vad jag behövde ikväll. /Hanna

2009-04-19 @ 21:29:04
URL: http://www.nogg.se/Lunan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0