Kollar på reprisen...

Nu slipper ni Christian.

Folk har verkligen inte gillat hans uppträdande i programmet och för alla er som känt så:
Parry party.

Jag träffade ju honom på resorten och han fick faktiskt åka hem före mig konstigt nog!
Men jag hade hört talas om gristävlingen och efter att ha sett den tävlingen...
Tur jag slapp.

Jävligt rolig tävling, men att fylla munnen med griskött hade nog varit mer än jag pallat med. Eller inte, jag vet inte.
Jag slapp i alla fall ta ställning.

Jag sitter och ler när jag tittar på programmet, jag känner ju de här människorna! Jag var helt säker på att Blomman skulle välja att dela med sig av sitt pris, det är ganska typiskt honom. Och visst fick jag rätt!
Det är svårt att välja en deltagare att heja på för alla är så sympatiska och jag menar... jag höll i tre veckor och det var så jävla jobbigt och alla som pallat längre än mig är vinnare i min bok. Nu vet jag ingenting mer om vad som händer, nu ser jag programmet på samma premisser som alla andra!

Igår spelade vi på vinylbaren.
Vår nya ep, "vår sida av saken" är släppt och spelningen var även vår releasefest.
Vinylbaren är, för de som inte vet, en liten bakfikicka till Malmös stora rockklubb. Det kom ett fyrtiotal människor och i den lilla lokalen blir det en ganska mysig trängsel framför den lilla scenen.
Vi hade arrat om ett antal låtar så att vi skulle kunna använda det digitala trumset jag lånat från musiksalen på jobb, vilket föll extremt väl ut: Vi körde "vill inte mer" i någon slags ska-version och "parasit" blev en jazzdoftande bit.
Körde även, för första gången live, den akustiska versionen av "se dig falla".
Vi fick en otroligt bra respons och vi är glada som fan över att så många kom och alla varma applåder.
Trevolts segertåg är i full gång!

En parentes i sammanhanget är att Dolly Daggers dök upp framåt småtimmarna.
Det är ett extremt bra Malmöband som spelar någon slags poprock med grym känsla. De är extremt kompetenta låtskrivare, duktiga musiker och Ludde, sångaren, har en grym utstrålning. Han spelade bas i det dödsmetallband jag sjöng i under fem års tid och jag har följt Dolly Daggers länge. De ska spela i stockholm både 22 och 23 maj och eftersom jag ändå är där då siktar jag på att se dom!
Kolla gärna in dom ni också.

Ha en skön söndag!

Kommentarer
Postat av: nattiiizz [ nathalie ]

så sköönt att Christian stack han promenerade på mina nerver =/

ha dt najjs =)



btw; kan inte Trevlot skaffa en YouTube sida ?? (a)

2009-05-03 @ 13:06:12
URL: http://www.youtube.com/nattiiizz
Postat av: "Alice"

Håller med att det är skönt att han den där Christian är bort ur Robinson. Det är pary tam!!!

Ja. Det där med grisarna var något som min pappa kommenterade. Han så typ "villken tur att han som är vegetarian inte är kvar". Ja. det är ju klar som fan att du slipper det, men jag tycker fortfarande att du ska(?)/skulle vina Robinson!!!

En fråga (om du svara på fråger): vart hamnar min E-postadress om jag skriver in den???

Tack för svaret i förhand.

2009-05-03 @ 16:15:04
Postat av: Anonym

Typer som Jarmo ska vinna. Han är den ende, som skulle klara sig på en öde ö.

Så blir det aldrig,vilket är så fel. Men då hade de ej behövt ha nån tävling,för han är från början klar vinnare.

2009-05-03 @ 16:29:50
Postat av: -A-

1. du skulle vinna!

2. vet du varför Rafael var med på örådet i senaste avsnittet? :o

2009-05-03 @ 17:19:27
Postat av: Carro

Christian den hemska människan är ute och jag jublar! Fast jag saknade dig i gårdagens program... Fan vilka äckliga grisar -blä-



Fred!

2009-05-03 @ 18:02:41
URL: http://wentzel.webblogg.se/
Postat av: julia.

Snacka om förutsatta meningar egentligen, men christian verkar verkligen vara en otroligt FALSK människa. säkerligen är det inte så.. man vill tro det, kanske, men hans fasadliknande självförtroende höll inte i längden.

2009-05-03 @ 18:42:21
Postat av: Pam -malmö

FAAAAAAAN!!! missade KB!!! Skulle dit se dig,.men glmömde suck. När ska ni uppträda i malmö igen??

2009-05-03 @ 20:51:49
Postat av: Maley

Helt underbart att Christian faktiskt åkte hem! Och hans ursäkt eller va det nu var till att åka hem var skitsnack tycker jag. Han insåg att han skulle åka i nästa ö-råd och valde därför att ge upp. Haha=>



Saknar dig i Robinson.

2009-05-03 @ 21:25:16
URL: http://misstrash.blogg.se/
Postat av: Funderare

Man förstår forna tiders häxjakt när man läser folks åsikter om Christian.Hur man kan hata någon så intensivt som man inte alls känner är rätt skrämmande.

2009-05-03 @ 21:41:04
Postat av: emeliewehl

Hej, Hej! Antar att du hört detta redan massor av gånger men jag säger det jag också! Super tråkigt att du åkte ut. Du verkar vara en bra kille. Funderar på att söka till nya Robinson, men jag tvekar ju, då jag aldrig tror att jag kommer att bli utvald. Har du kanske några tips på en bra ansökan? Ska självklart vara mig själv, men vad ska man babbla på om och vad ska jag undvika? Hursomhelst, ha det toppen och fortsätt att blogga : ) Kram Emelie!

2009-05-04 @ 00:42:38
URL: http://wehlan.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Måndagshej, Erik!

Min dator har varit ur funktion ett tag, därför en försenad kommentar kring Dina filosofiska funderingar och resonemang.

Du skriver självklart, som vore allt Du skrev axiom.

Varför?

Och varför skulle ett kollektivt väsensuniversum vara likt en förtärande och rasande eld till sin natur? Hur skulle det i så fall inte reva sönder vår verklighet ständigt och fullständigt, evighetshungigt och dito törstigt som Du beskriver det?

Förklara mer!

Och varför i himlens namn skulle streckgubben vara så pass begränsad, som Du beskriver den? En bild jag verkligen inte greppar som ett åskådligt exempel på vår verklighets begränsning....

Jag finner valborgstexten utomordentligt intressant och kittlande, Erik, men ofullständig.

Ja, jag har väl också ett ofullständigt intellekt, kan jag tro.....

Jag undrar, varför Du grubblar på sådant här och vart Dina slutsatser so far leder Dig!

Jag har tänkt kring sådant här hela mitt liv, som jag minns det. Delvis kan jag känna igen mig i Dina tankar, men bara delvis. Stora delar av Dina tankar, har lett till helt andra slutsatser än Dina.

Ja, slutsatser och slutsatser....

Människolivet är i bästa fall en process på flera plan, så slutsatser är sällan så definitiva som ordet antyder!

Hursomhaver, skriv GÄRNA mer om sådant här mellan varven!

Vet Du, min gamla farmor var oerhört pragmatisk.

Jordbunden täcker inte henne på långt håll när.

Jag minns, att jag som 13-åring satt i hennes kök och högt förhörde mig själv på en läxa i religion.

Den handlade om asaläran, och jag mumlade att världen hölls upp av fyra dvärgar vid namn Västre, Östre, Nodre och Sydre, om jag minns någorlunda rätt.

Min farmor stod vis spisen och värmde på grönkålssoppa. Hon skrattade plötsligt till och sa med befriat sinne:

- Sån't zoo-trams, Du läser om, tös!

Inte lockade andra religioner, kulturer och filosofiska världar, henne inte. Hon var tillfreds med tillvaron och liksom vilade i sig själv.

Detta kunde jag inte förstå!

Med förvåning noterade jag min farmors inställning till andra föreställningsvärldar.

Något mer spännande än att tänka i olika riktningar, hade jag inte stött på.

Roligare, vackrare, skönare, trösterikare osv. JA, absolut! Men inte så mindtickling....

Ändå smakade farmors grönkålssoppa trygghet på tallriken.

Försommarkramar till Dig och de Dina!

2009-05-04 @ 14:31:49
Postat av: Linnéa

Det låter lite som att det är du som sjunger på "se dig falla" har jag fel?

2009-05-04 @ 17:52:54
Postat av: elli

jag undra precis som "emeliewehl" om du har några bra tips på vad jag kan skriva i ansökningen till nästa robinson?

du är BEST!

2009-05-04 @ 17:55:08
Postat av: Jessica

Kom å tänka på en rolig sak när jag läste din blogg. Var hembjuden till mina föräldrar på påskafton, och mina småbröder hade målat påskäggen. Gissa vad ett av påskäggen föreställde..jo, Erik Billing :P Tog foto, men kan visst inte publicera det någonstans du ser det. Min lillebror som går i 7:an gillade visst din medverkan i Robinson, vilket även jag och så många andra också gör! Hälsn. en stolt storasyster :)

2009-05-04 @ 20:08:36
Postat av: Dave

Linnéa... det är inte Erik som sjunger på Se Dig Falla, men han brukar sjunga med. :)

2009-05-04 @ 23:01:18
URL: http://www.myspace.com/trevoltpunk
Postat av: Madde

Hur är läget Billing Mvh Madde

2009-05-04 @ 23:05:19
URL: http://wwwmadelense.webblogg.se/
Postat av: Madde

Hur är läget Billing Mvh Madde

2009-05-04 @ 23:07:12
URL: http://wwwmadelense.webblogg.se/
Postat av: Matildaalice

Erik Billing! Jag måste bara säga att du är ljuvlig! Alla har sagt det och jag säger det gärna också: Vinnare av robinson 2009 är absolut Erik Billing!Alla dina ljuvliga och sköna kommentarer! Du är grym och jag är en utav dessa hata Christian-fan (iallafall den han framställts att vara)Det enda min blogg gick ut på fram tills dess att du åkte ut, var att tjata om hur totalt kopiöst ljuvlig du är i dina video-dagböcker som jag nördat dag efter dag! Erik Billing jag tror inte att jag behöver säga det men tveka aldrig på att du äger och är en otrolig förebild! (nu ska jag sluta låta som en liten galen 7åring som bara kan prata om sin idol och tapetserar sitt rum med utklipp! Ha de gött!) http://hejblogg.bloggsida.se/

2009-05-09 @ 13:38:28
URL: http://matildaalice.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0