Nyvaken- men vaken

Så igår fick jag spelat skivor på Steves klubb 90´s.

Den ligger på Deep som tydligen har renoverat sedan jag var där sist, ser nästan lite väl flashigt ut nu för tiden. Jag kommer i stort sett aldrig ut sedan jag slutade dricka- jag menar vad finns att göra för en nykterist med lyckligt förhållande på en nattklubb?
Spela skivor!

Jag brukar dj:a på Steves klubbar. Han är en riktigt trevlig man och det brukar vara go stämning på hans klubbar och i går kväll var det alltså dags att tacka för otaliga gästlisteplaceringar genom åren.
"I kväll - RobinsonBilling" är väl ungefär det mest komiska och ostiga man kan tänka sig men skit var det med det, som min kollega brukar säga. Jag har ju ändå roligt när jag spelar.
Och mycket riktigt.
Kvällen kan summeras ungefär såhär:

Rancid, Sublime, Nofx, Bad Religion, DLK, Dia psalma, Krymplings, Rage Against the Machine, Millencolin, Misfits och annan punkrock jag både diggar som fan och anser passa med klubbens nittiotalstema gjorde, vid varje spelning, i snitt en till fem personer väldigt glada men tömde effektivt dansgolvet.

Pulp, Blur, Oasis, Green day(!), Roxette, Ricky Martin(!!), Depeche mode, offspring(!!!), 4 non blondes och annat som fanns på skivorna som jag lånade av Steve fick igång folk som fan och det dansades hejvilt. Problemet är dock istället att jag kanske inte hade så roligt alla gånger:-)

Det roligaste var alla väldigt berusade människor som var lyckligt överraskade att få ha turen att träffa MIG!!
Blev friskt fotograferad. Missförstå mig rätt, jag uppskattar verkligen när folk vill skaka min hand och tycker att det var synd när jag åkte ut och så vidare, men betänk då att de i regel är rejält berusade samtidigt och jag är alltså nykter alkoholist.
Inte för att mina val är andras, men det är lite svårt att prata med folk över den höga musiken eller genom dimman, så att säga.

Kvällens bästa var paret som inte kunde släppa mig med blicken på väg mot båset där jag stod: Hon halkade omkull med ett brak och när jag böjde mig fram för att se om hon klarat sig insåg jag att hennes pojkvän fullkomligt ignorerat henne för han hade låst blicken på mig och närmade sig ostört med höger hand utsträckt, redo att skaka min. Hon i sin tur verkade inte heller medveten om att hon trillat- hon hade fortfarande samma intensivt starstruck blick ännu på väg upp från golvet... Härliga människor! Tur att alkohol är smärtdämpande!

Nog om detta.

Nu måste jag klä på mig och cykla hem till Adam och hjälpa honom att transportera pastasalladen till replokalen. Återkommer senare med en rapport om hur videoinspelningen gick!!

PoK

Kommentarer
Postat av: Opa

Synd att du inte kommer på Ockupationsfestivalen i Lund istället, den kommer bli grym, vi ligger i startgroparna nu!! :D

2009-05-16 @ 12:34:40
Postat av: sandra

låter som att du hade roligt :)

Vill bara påpeka att vi har jäkligt lika musiksmak!

2009-05-16 @ 16:28:15
URL: http://parangan.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Jösses, där har du tillfälle att träna på musklerna i ansiktet ;) Starkt gjort att inte börja fnittra :)

Full människor när man själv är nykter...nja, det är ju inte så värst kul.

2009-05-16 @ 16:28:35
URL: /http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Nina

Det är inte lika kul i robinson nu när inte du är med :P

2009-05-16 @ 21:55:24
URL: http://ninawikizz.blogg.se/
Postat av: tora

vet du inte hur man lägger upp bilder??

2009-05-31 @ 21:51:41
URL: http://toriz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0