Åh, en sån söndag!

Vi var på Gröna lund i dag!
(Stockholms motsvarighet till "Tivoli" för de av er som liksom jag är Malmöbor)

Det vart så JÄVLA ball!

Jag är extremt känslig för att snurra, jag får ont i magen och blir illamående i flera timmar av att snurra runt bara en handfull varv, så när vi åkte en massa galna turer som målmedvetet roterade en sjuk så kände jag dödens kalla andedräkt flåsa mig i nacken flera gånger.
Tills jag ställde mig i nästa kö.

De har en attraktion som heter "insane" som är en berg-och-dalbana som man åker hängandes i en kontraption som snurrar uppåt och neråt medan den flyger och har sig... skitsjukt!
Tillsammans med "fritt fall tilt" och andra dårheter kände jag panik flera gånger idag, underbart!

Dagens lilla höjdpunkt var så klart när jag träffade Johan Palm och hans bror Henrik. De hade hört talas om Trevolt innan jag började babbla öronen av dem, mycket trevligt:-)

Förresten, jag läste om en blogg som gjort många upprörda:
Den förefaller vara skriven av en pedofil som jobbar på en förskola någonstans i Stockholm.
Förskräckligt, förfärligt och hemskt om det är sant. Många höjer röster om att den här personen omedelbart måste identifieras och avlägsnas från sitt arbete och jag är den förste att med allvarligt ansiktsuttryck nicka instämmande.

men...

Jag slogs av en tanke.
Bara en tanke, märk väl, men som Amrisarna säger: Bear with me(björna med mej? Vad?)!

Anta att Henrik Pontén på antipiratbyrån sitter och fräser på sitt kontor.
Han är ilsken som ett bi och håller som bäst på att äta upp sin hatt.
Hollywoodlobbyn är på honom och hela nöjesindustrin skyller sina förluster på hans inkompetens: Hans heder står på spel! Folk bara laddar ner och laddar ner och internetleverantörerna vägrar styvnackat lämna ut IP-adresser till de människor som tankar och seedar mycket.

"Integritet, pah!" Säger Pontén med emfas.
Men så får han sitt livs snilleblixt:

"Tänk om jag kunde provocera fram ett prejudicerande fall! Tänk om jag själv skulle kunna skapa omständigheter som gör att ett särskilt fall blir medialt uppmärksammat och leder till att sekretessen bryts. Det skulle bli en snöbollseffekt och då skulle det inte dröja länge innan de satans nedladdningsbusarna faller som gräs för min lie..."

Vad sägs?

Det finns ingen pedofil, bara någon eller några som vill åstadkomma något med allt det här. Som att regler och lagar skrivs om för att passa vissa syften.

Som sagt, bara en tanke och som sådan inte helt oprovecerande, särskilt inte i det nämda sammanhanget!
Det kan precis lika gärna vara en pedofil som härjar helt fritt bland våra barn och dessutom kan skryta om det för att hans identitet är skyddad bakom ett regelverk som den tekniska utvecklingen sprungit förbi och föråldrat.

När vi ändå är inne på konspirationsteori...

Svininfluensan är inte en pandemi. Den är inte en epidemi. Den är inte farligare än andra sjukdomar.
Det enda som är sant vad det gäller svininfluensan är hysteri och en ytterst pinsam sådan. Alla medier som rapporterar om svininfluensan på ett sätt som inte sammanfaller med verkligheten tappar allt mitt förtroende och all min respekt.
Hela grejen är LÖJLIG och visar bara ytterligare på hur klumpigt media sköter saker.
Det handlar inte om folkhälsa. Det handlar inte om att ha beredskap inför pandemonium.

Det handlar om att sälja lösnummer/reklamplats.
Det handlar om att kränga vaccin som aldrig förr.

Som sagt, de rika blir rikare och alla andra... rädda.

Till sist: Det var två rådjur på Cecilias gård häromdagen.
De stod tre meter från oss när vi gick till tvättstugan och bara var sådär allmänt vackra som bara två rådjur i stan klarar av att vara.
Och i dag såg jag en råtta dricka ur en vattenpöl.
Vilket djurliv Stockholm har!

P&K

Kommentarer
Postat av: sae

haha, underbart! :D

2009-09-06 @ 22:56:50
URL: http://psilocybin.blogg.se/
Postat av: Emma

Håller med angående svininfluensan, blir tokig av allt tjatande om den. Folk missbrukar huddesinfektion, så mycket att det säljs slut på apoteken.. Finns i skolan nu också för att man ska kunna tvätta sig med det innan man äter sin matlåda. Förstår inte riktigt vad det ska vara bra för, om man skyddar sig mot all skit hela tiden så lär man inte kunna stå emot alla bakterier om man råkar ut för dom. Nej om folk kunde sluta med denna hysteri.. folk dör av vanlig influensa också men det är det ingen som uppmärksammar, om dom gjorde det så skulle det bli hysteri varje influensasäsong så som media förstorar upp det :P.

2009-09-06 @ 23:29:10
URL: http://emmaherlufsen.blogspot.com
Postat av: En stockholmare.

väldigt intressant teori det där. tåls att tänka på! :P



och grraaahhouuuhääh, jag blir också tokig på denna hysteri om svininfluensan. verkar visst som att alla går runt och tror att de ska dö när som helst. helt otroligt vad människor är dumma i skallen...suck.



och sist.. Insane är så jäkla insane ;) hel häftigt att bli rädd på det sättet :O =)

2009-09-08 @ 17:06:28
Postat av: jarmo

Håller med dig om influensan vännen, och att pedofili är värre än ternstedt!

Hoppas du kommer att trivas i vår vackra h-stad.

p.o.k

2009-09-09 @ 17:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0