Ytterligare en skum dröm

Jag drömde i natt att jag var arg.

Jag var upprörd i drömmen för att jag hade haft en obehaglig dröm...
Jag var på ett jobb åt en modetidning eller något klädesmärke, jag hade faktiskt -som vanligt- inte riktigt koll eftersom jag sedan ett tag tillbaka även börjat snorta på förmiddagarna.
Vältränad, blond och ytterst medveten om min egen skönhet som välbetald fotomodell var nattens mardröm ett iriiterande påminnande om hur nära det varit att mitt framgångsrika liv hade kunnat vara ett helt annat:
Jag drömde natten innan att jag var gift med en kvinna som hade ett barn sedan tidigare- och hon var gravid!
Jag hade en mage, var allmänt otränad och hade en massa piercingar, tatueringar och en jävligt gräslig frisyr, för att inte tala om att jag var student och knappt hade några pengar och till på köpet nykterist!
Så om de andra modellerna krånglade eller om fotografen är dryg är det ju inte konstigt att man lackar!
Ibland möts de parallella världarna och jag kan med 100% ärlighet säga att jag är lyckligare än honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0