Bättre Bäst!

Hoppsan, jag har visst inte skrivit på ett tag...

Jag fick veta häromdagen att jag ska bli Fader, väldigt angenämt och omtumlande. Särskilt som att jag bor här och Hon bor där, än så länge åtminstone, vilket gör att hela budskapet blir en smula abstrakt.
Det känns väldigt orättvist att Cecilia ska genomgå allt illamående helt själv- ett av skälen till att kvinnor blir lynniga och sjuka i början av graviditeten är som ju alla vet för att straffa männen som gjort dem med barn och så att vi ska inse situationens allvar.

Det missar jag ju litegrann... och det är piss.

Men jag flyttar snart upp, jag ser fram emot som fan att få tvinga min SON (för något annat kan det omöjligen bli, jag är så manlig att all min sperma är små karlakarlar) att dela min världsuppfattning, min värdegruns och mina intressen.

Kan man lära en treåring att memorera -i kronologisk ordning- alla skivsläpp birdnest gjort?
Snart får ni svaret!!

Annars var jag i Hultsfred i går och gjorde en föreläsning på temat "Jag har varit i tv och kan däremot föreläsa om det löjliga med att föreläsa om att man varit i tv och föreläser om det löjliga med att ha varit i tv och föreläsa om..."

Det var ganska underligt- den röda tråden var lite att jag kritiserade ett mediesamhälle som hyllade ytligt b-kändisskap och hur detta b-kändisskap underhålls genom aktiviteter skilt från det som egentligen borde varit relevant... eh...

Det hela kulminerade/summerades av när en av åskådarna ställde frågan:
"Men vad gör du här egentligen?"
Och en annan i publiken spontant utbrast:
"Men vad gör VI här egentligen?"

Klockrent.

Men det blev rätt bra, jag är nöjd och ser fram emot nästa föreläsning. Jag är faktiskt jävligt bra.


Min första blogg efter att ha fått veta att min flickvän är gravid och den handlar i stort sett bara om mig och vad jag håller på med? Vilken självbedragande verklighetsflykt! Jag ser nu, svart på vitt, att insikten om framtidens nya utsikt inte alls sjunkit in som den bör.


Kommentarer
Postat av: Selma

Grattis! =)

2010-03-17 @ 20:42:16
Postat av: anna lundh

Grattis :D

2010-05-07 @ 04:59:35
URL: http://annalundh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0