Mitt liv, min kärlek

Du förstår inte, hur skulle du kunna göra det? Du är Gud och alla vi, vi är bara... här för att dyrka dig. Hur du än mottager vår dyrkan finns den där, för vi har funnit ny mening med livet i dyrkan av Dig.

I dig ser jag mig själv. Mitt luftslott runt din person är mäktigt men likväl sprött.
All den dyrkan och kärlek jag känner inför dig är den jag en dag föreställer mig hela världen kommer att rikta mot mig, en dag kommer inse att den egentligen alltid känt inför mig.
I dig ser jag den jag egentligen är.

Du är min fånge.

Det är på inget sätt så att jag ser vem du egentligen är och vördar det.
I stället är det så att det jag så länge sökt gick att läsa in i dig och mitt behov av riktning började bli outhärdligt. Du kom som en lättnad in i mitt liv och aldrig släpper jag dig, jag behöver dig för mycket.

Om du skulle avvisa mig skulle jag försvara mig.

Avvisning skulle antyda att den symbolen för mig som du är, som jag vill bli för andra, inte skulle vara okränkbar.

Om du inte är den jag vill, hur ska jag då kunna upphöjas till Gud och bli som du?
Om du slår dig fri, betyder inte det då att min gudom en dag skulle vara möjlig att slå hål på?

Du är alla mina drömmar. Min kärlek har alltid varit något annat än kärlek, men vem räknar?
Att du skulle vara olycklig skrattar jag åt ens om orden kommer från din egen mun. Äkta kärlek befriar en från frihetens tyrrani.

Ingen förstår på mitt sätt hur underbar och fantastisk du är, inte ens alla de som använder de orden om dig
kan förstå den fulla omfattningen av ditt gudomliga geni som jag förstått det.
Jag vet vilka texter du skrivit som handlar om mig personligen.

Jag står och väntar på dig backstage med hundratals skrikande fans.
Vi ser dig springa ut, mot bussen.
De är ingenting som jag, de förstår inte det du och jag delar.
Jag ser hur du kastar en snabb blick.
De andra skriker men jag vet att det var mig du sökte ögonkontakt med.
Vi ses i nästa stad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0