Sista dagen som tjugo-något

I morgon fyller jag trettio.
Ända sedan jag var tonåring har jag med åldersförakt, galghumor och en smula emo-aktig fånighet gått omkring och hävdat att minsann inte kommer att bli trettio år gammal och att min sista dag i livet kommer att vara dagen innan jag fyller gubbe. Denna dagen är alltså i dag och jag hoppas verkligen att jag har många kvar för livet är så bra det kan bli och så vidare och så vidare...
I dag har jag träffat två vänner som inte har någonting gemensamt mer än att de känner mig. Den ena berättade att hon kommit ut som bisexuell och jag är rädd att hennes nuvarande heterosexuella relation inte kommer att överleva detta, men det slutar väl med att hon blir lyckligare och visare!
Den andra vännen nämnde lite casually att hon nuförtiden har både en pojkvän och en flickvän, båda är lite "typ" men ändå!
Jag gillar mitt liv, min tid och alla mina roliga vänner utan vilka mitt liv skulle vara fattigare-
Alla mina nya vänner, mina gamla vänner, mina urgamla vänner, bekanta, familj, släkt, kollegor, före detta kollegor, bandmedlemmar....
Alla ni som berikar och bekräftar, alla ni som knyts samman av att ni korsat min väg på sätt eller annat-
Fan vad jag älskar er alla!!

Kommentarer
Postat av: Zara

...och vi älskar dig fina Erik <3

2011-02-25 @ 10:54:12
Postat av: Ketchup

Jag känner ju inte dig, men jag tror att jag kan säga att jag gillar dig.



Grattis i efterskott. Eftersom 40 är det nya 30 lär väl 30 vara det nya 20? Eller något sånt. Och 20 det nya tio. Och tio det nya nyfödd... Typ.

2011-03-06 @ 20:28:19
Postat av: F

Hej Billing! :D Och ett mycket försenat (förlåt) grattis på födelsedagen.

Det är nog bara att konstatera att TV har en hel massa genomslagskraft. Jag läste din blogg ganska frekvent ett tag, speciellt efter att du varit med i Robinson, men sen bytte jag dator och därmed favoritlänkar och tappade bort adressen. Och så satte jag mig återigen framför TV:n ikväll några minuter innan Körslaget skulle börja, och fick syn på dig i Postkodmiljonären! Vilken rolig överraskning :D

Och så hittade jag hit till din blogg igen. Nu då jag läser dina senaste inlägg märker jag att jag någonstans i mitt undermedvetna har saknat dina fyndiga funderingar. Du tycks inte ha skrivit något här på ett tag, men jag hoppas verkligen att du fortsätter! Jag lär dock klara mig en bra tid med all text du producerat under min omotiverat långa läspaus, jag ska definitivt lägga på minnet att titta in här och läsa lite då och då från och med nu :)

Hoppas du har haft en fin första månad som 30-åring. Kram!

2011-03-19 @ 23:38:57
Postat av: Åsa W

Vi gillar dig! Och har alltid gjort!

2011-03-30 @ 11:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0