Aspuddsbadet? Hell no!

Det ligger ett litet badhus i Aspudden.
1987 bedömde kommunen att det inte var lönsamt, alltså att kostnaderna inte kunde försvaras med besöksunderlaget:
Inte en jävel gick dit och det kostade skitmycket att driva.
Så, i sann demokratisk anda beslutade man att lägga ner.
Då vaknade den gnällsugna medelklassen: Vi badade minsann där som barn, det måste bevaras!

Då sa kommunen: Vi har inte råd, vi måste ha lärare! Vi måste ha dagispersonal (för det hette fortfarande så på den tiden)! Vi måste ha hemtjänst... men om ni bildar en intressegrupp som tar på sig ansvaret så visst, be our guests (för så sa man på åttiotalet).

Gruppen drev så badet och Sisyfos själv åkte på studieresa för att studera deras arbete.

Efter ett antal år av kräftgång och förskingring av allmäna medel - gissa om gruppen fick skattepengar som bidrag för sin verksamhet? - upptäcktes det att badet behövde omfattande renoveringar för miljonsummor.

Gissa vem som skulle betala det?
Jag håller med om att det är kommunens utgift, men skattepengar ÄR INTE LEKSAKSPENGAR och om INGEN JÄVEL går och badar, då finns det verkligen inga som helst skäl att strö pengar över liket bara för att vita medelklasskärringar inte har något bättre för sig än att leka revolutionärer eller för att amatöranarkister ska få en chans att dra på sig rånarluvor.
Fuck you, riv skiten säger jag. Jag träffar elever varje dag i behov av specialpedagoger skolorna inte har råd att betala för eftersom pengarna går till annat....

Jag går förbi eländet på väg till och från jobb.
I dag var jag tvungen att gå en omväg runt polisavspärrningarna - ni läste rätt - som satts upp därför att AKTIONSGRUPPEN hotat att ockupera badhuset om rivningsmaskinerna kommer för nära!

Jag kan inte i ord beskriva hur äcklad jag blir över all den uppståndelse det blivit kring något så meningslöst som ett mögligt gammalt badhus som dessutom är patetiskt litet, det innehåller på sin höjd en ynklig 25-meters bassäng.
Det finns väl för i helvete viktigare saker att spilla tid, energi och engagemang i?

Dagens... nej veckans... nej ÅRETS I-LANDSPROBLEM!

Är vi så botskämda, curlade, mentalt vanskapta i det här landet att vi går till allt det här bekymret över en sån här skitsak? Jag skäms fan åt alla de här idioterna.

Nu har jag lugnat ner mig.
Men det är alltså samma människor som ser till att poliser måste avsättas för att vakta ett nedgånget badhus som skriker efter fler poliser på våra gator.

För övrigt anser jag att badhuset borde rivas.

Man kan ju bygga en flyktingförläggning i stället? Det skulle säkert de lokala samariterna tycka var en skitbra idé.

Kommentarer
Postat av: Dan

WORD! Dom borde lära sig att prioritera rätt och använda skattebetalarnas pengar till saker som faktiskt gör nytta.

2009-12-08 @ 17:47:54
Postat av: Elisabeth

Hear, hear!!!!!!

2009-12-09 @ 19:54:37
Postat av: Alan

Håller helt med.

Skattepengar ska gå till det som gagnar skattebetalarna mest.



Ett mongo som dig ska vi absolut inte ha i skolorna. Hajar du inte att du påverkar dem så negativt med ditt utseende och prat?

2009-12-12 @ 08:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0