Julfton

Fan vilken ball julafton-
Normalt sett är jag en klockren scrooge/Grinch och firar överhuvudtaget inte jul.
De senaste julaftnarna har i stort sett varit vanliga veckodagar utan möjlighet till repa.
Men i år!

Första julen i Stockholm och inte nog med det, första julen med svärföräldrarna!
...En riktig, traditionell julafton i ordets mest utbredda mening.
Anledningen till detta har en ganska naturlig förklaring, Cecilias dotter är snart fyra år gammal och om det överhuvudtaget finns någon mening med julen är det för barnens skull.

Alltså var det bara för mig att stänga av standardgnället och hoppa på tåget och jag har faktiskt haft en riktigt mysig jul!
Vi gick upp snortidigt och tände ljus och bullade upp morgongos, Papa Jumi sov över här så vi var hela lilla familjen. Efter ett par timmar stack vi hem till svärmor och där följde, i kronologisk ordning:

Gröt
Brand i krubban (Kaos! Alla sprang runt som yra höns med hinkar med vatten och blöta filtar!!)
Mormors julsaga
Kalle ankas julafton
Erik Billing som jultomte -med full inlevelse och dräkt och skägg och hela köret!
Julklappsuppslitning
Mat- julmat. You know the deal.
Chill
Efterrätt - Gissa vem som skaffat SPIDDEKAUGA!!!! Asgott och fucking fullträff...
Hem.

Nu sitter vi här, frugan, barnet och jag, och julmyser i matkoman efter en riktigt lyckad jul.. min personbästa den här sidan millennieskiftet!

BTW så fick jag världens coolaste luvtröja av Baby i julklapp. Spock gör sitt tecken med handen och ackompanjeras av texten "King of fisting". Lol!

Nu fattas bara att runda av den häringa sjyssta julen med lite privat "julklappsutdelning"-
jag har ett hårt paket att ge snäckan och hoppas att få ett mjukt tillbaka....

MWUAHAHAHAAA!!!!!

Kommentarer
Postat av: ööööööö

du är så jävla smart, billing. blir helt förstummad av din vishet och vältalighet, och nej, jag är inte sarkastisk, jag är gravallvarlig. Du är kung!

2009-12-26 @ 23:02:47
Postat av: TL

En fröjd att läsa din blogg. Du är ju en fantastisk glädjespridare. Saknar dig i tv, få beröras av dig med fler sinnen. Inte bara för att du är så sjukt snygg, utan för att få höra denna exceptionella verbalitet framförd med dess ägares röst och minspel :P



Shit vad creepy jag låter! Inte meningen.



Jag hade en väldigt jobbig period i våras, och din personlighet i Robinson betydde, kanske lite oroväckande nog, oerhört mycket för mig på ett speciellt sätt i min halvt psykotiska tillvaro. Vill jag bara helt anonymt och självömkande tillägga...



Du är KUNG, KEJSARE, TSAR... helt underbar! Tack!

2009-12-30 @ 12:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0