Med det ena och det tredje

Såg ni nyårsgrejen på tv4?
Inte jag heller.

Men om sanningen ska fram så "råkade" tv:n vara på just när de visade klippet från vårens Robinson där jag pissar ut ur en bur under strax över en minuts tid. Det var väldigt underhållande och förhoppningsvis inte det enda jag efterlämnar till världen vid mitt frånfälle.

I kväll skulle jag vilja rekommendera att ni lyssnar på "Nyårshambo" av Big Fish.
Inte Reel Big Fish från USA utan Big Fish från Sverige. De kan vara lite svårlyssnade och jag är den första att erkänna att det tog ett tag innan jag fattade att de faktiskt är bra.
Nyårshambo. Perfekt att lyssna på idag, precis som att jag varje år den åttonde augusti lyssnar på NOFX:s låt "August 8".

Men ändå, när jag var ung hade internet inte den roll i människors liv det har i dag. De nya band jag fick höra var alla de andra banden på "definitivt femtio spänn"- skivorna, jag köpte de skivorna bland annat för att få höra coca carola, radioaktiva räker, dia psalma och DLK. Pä vägen fastnade man för en massa annat, som Big fish. tuk tuk rally, charles hårfager, åka bil... och Skumdum, såklart.

Men hur ser det ut idag?

Total tillgång.
Allt finns ett par knaptryck bort. Det känns som att vara ett barn inlåst i en godisaffär. Man bara... frossar, äter sig vidrigt övermätt.
Smakar på lite, njuter av inget. Stoppar allt i munnen.
Jag hittar en massa riktigt bra band att lyssna på hela tiden men få band i dag berör mig som musik kunde göra när jag var yngre.
Först tänkte jag att det har just med ålder att göra, men jag fann ju DoMi.
Jag tror det har med tålamod och baksidan av "on demand" att göra.

När gav jag sist ett band tre, fyra, fem chanser?

Jag är tacksam att Big Fish lyckades armbåga sig in i mitt liv, glad över att alternativen var så få att jag tvingades inse att de faktiskt skriver bra låtar, att arrangemangen är intressanta och att texterna är väl genomarbetade på smarta texter.

...Jag kanske skulle ge de där banden på myspace en chans till...

Gott nytt förresten.

BTW så behöver jag inget nyårslöfte den här gången, hahaha! Up yours, destiny!

Kommentarer
Postat av: Adde

Jag tycker du borde ge bandet Killer Clan of FUN en chans...lyssna på deras låt Tattletail, Den rockar fett!!!

2010-01-01 @ 21:56:11
Postat av: Dave

Det verkar som det blivit nyår igen, ett nytt år har gått till ända igen. Och det som skett kan aldrig hända igen, nu ska den nya tiden börja. Eller?

2010-01-02 @ 13:41:11
URL: http://www.myspace.com/trevoltpunk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0