IC7

Men oj vad roligt vi hade-
Danskar är oorganiserade men norrmän, de är roliga!

DoMi är verkligen så trevliga som deras musik antyder, riktigt glada fjärtar hela bunten:-)

Hela fredagskvällen avlöpte enligt rutinens alla konster, utan att för den sakens skull vara slätt.
Tre band med massor av erfarenhet, tre SKITbra band spelade. Lineupen var på papperet en riktigt smash-hit
men inte fan kom det folk för det, haha!

Det börjar bli tunnsått med ursäkter nu. Ofta låter det ungefär så här:
- Det och det stora bandet i samma genre spelar i kväll. Vår publik är där
- Det är innan lön. Vår publik är hemma pank
- Det har gjorts för lite reklam. Vår publik vet inte att vi spelar
- Det är dåligt väder. Vår publik fryser och stannar hemma

Face it, det är en hård tillvaro. Det är inget fel på oss, det är bara det att det tar ett tag innan så många fastnat för ens musik att det alltid kommer folk när man lirar. Vi har bara lite dåligt med tålamod!

Egentligen tänkte jag göra värsta sura utlägget här om det skeva med att tävla i musik och vad Bandit egentligen var ute efter igår, men i stället säger jag så här:
Vi hade jävligt roligt i går! Massa trevliga människor och vi gjorde en kanon spelning.
(jag har inte särskrivit, prova att variera uttalet i "kanon" så att det låter rätt)
Vi kom sist såklart.
Tre metalband spelade, sedan vi, därefter Sonic Syndicate. Det kanske inte var så jävla många trallpunkare på tivoli igår, LOL!
Men som Adam sa:
Folk blev väldigt överraskade av vad de hörde och för många i går var det första gången de överhuvudtaget hörde något liknande och det är fan en vinst!

Men men-
Om ett par timmar är vi i en studio och har officiellt påbörjat inspelningen av vårt debutalbum. Peppen är helt enorm!
Jag har inte varit med om en riktig albuminspelning sedan Deathboot gjorde "you scream in pain when I crush your balls" och eh... Trevve känns lite mer som min grej om vi ska vara helt ärliga här.
Det kan bara bli... fucking great!

Nu ska jag ringa min fru;-)

Ha´t!

Kommentarer
Postat av: Dan

Sonic syndicate e skit bra. :)

Ska se dom i sundsvall om lite mindre än 2 veckor.

2009-11-02 @ 18:14:53
Postat av: L

tråkigt att ni kom sist, men det är fan kul att ni kom så lågnt som ni gjorde!

bandit är väl inte dirket kända för att spela speciellt mycket trallpunk. så jah, inget att hänga läpp för! :D

2009-11-03 @ 15:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0