Veckans

"Erik, jag förstår inte hur den här uppgiften skall lösas. Det står ju inte allt man behöver veta!"
"-det är meningen, poängen är att för att lösa den här uppgiften måste ni föreställa er vad som är rimligt. Man måste tänka!"

"Tänka?"

Svenska skolan har skördat ännu ett offer.

Annars har jag haft en jävligt go vecka, skolan i Stockholm som jag jobbar på har världens mest underbara elever, jag saknar visserligen SU2:an skitmycket, men som substitut kunde jag inte önskat mycket mer.
Däremot måste jag konstant hålla mig för skratt, de har en inneskor-policy så när jag kommer till jobb på mornarna så snörar jag av mig min manliga orch-kängor och glider ledigt i ett par Birkenstock-kopior jag köpt billigt på skopunkten.
Så när jag nu går omkring låter det: Slöfs-slafs-slöfs-slafs... Svårt att vara hårding till den ljudeffekten:-)
Tur då att jag inte är särskilt hård. Det är faktiskt ännu lättare att gå in i spex-mode med tofflor på fötterna!

Igår hade vi barnvakt och gick och såg "Metropia" Den är kisskass.
Noll trovärdighet, värdelös premiss, en handling med fler hål än en schweizerost för att inte tala om den otroligt korkade dialogen.
Var får jag pengarna tillbaka? Var får jag tillbaka en och en halv timme av mitt liv?
Det var i alla fall lite naket i den, så ett av fem är ändå helt okej betyg.

I morgon händer det en del spännande, bland annat ska jag jaga rätt på en julklapp åt Snäcket.
Jag är Grinchen.
Jag är Scrooge.
Jag har NOLL julkänsla och julafton är för mig vad tisdag är för en livstidsfånge.
Men i år hade jag tänkt göra en ambitiös ansträngning för Gloria och Cecilias skull.
Hoppas att jag inte får en hjärnblödning på kuppen bara.

OaO

/

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej Hej

Såg på debatt förra veckan (om dokusopor)kunde inte hjälpa att tänka att det skulle ha blivit fart på den debatten om du hade varit med. Jag väntade på en verbal käftsmäll ala Billing men det kom aldrig.



MVH Lisa

2009-11-30 @ 18:04:23
URL: http://mammaslillabotoxhjalte.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vilken skola jobbar du på?

2009-12-10 @ 13:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0