Brott och straff

Jag skulle behöva ett pretentionsfilter på min blogg så att inte hjärndött humorlösa kan skriva kommentarer.

Men nog om det, dagens blogg skulle egentligen börjat med orden "Det största brottet är inte de kriminella handlingar de så obekymrat begår om och om igen. Det största brottet är att de trots allt försvarar sina handlingar med omständigheter de själv är ansvariga för!"

Det är det som gör mig helt knäpp!
Att de senaste... tja... (två)hundra årens utrikespolitik skapat de förutsättningar i världen som man idag anser sig behöva bomba och bränna bort.
Varför gör INGEN en analys som är djupare än första lagret, varför är INGEN intresserad av att behandla bortom symptomen, problemens rötter?

Jag har också varit förälskad i Obama ett tag nu. Men så satt jag och lyssnade på musik inspirerad av Den Store Satan INNAN Bushadministrationen och så slog det mig att vi rödskallar hatade USA innan Bush blev president och att vår mekaniska USA-kritik -vårt signum- som tog episka proportioner under Bush-åren tystnade helt efter att Obama tog över.
Om du bara ätit en sak i en månad är vad som helst gott.

Ville bara säga det. Människor mister fortfarande liv och frihet i profits namn.

Annars var jag och såg DLK häromdagen, fan vad trevlig upplevelse det var.
De skriver ännu bra låtar, Mart är ännu charmig och en grym front och Jouni är en rolig trummmis att stå och fånstirra på med sina kraftiga, snabba armar... *slurp*
Men det trevligaste var ändå att ett trallpunkband kan fylla debaser i Malmö. Skönt att inte alla bara stängt av och gett upp inför Green Day, Misfits och Rancids ambitiösa försök att krossa det sista av punken.
Vi klarade det, wohoo!

Berättade jag om korset? Korset jag tänkte att man kan tatuera på hakan?
Som då är ett... hak-kors?
:-)


P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0