Pang, bom, tjoff

Är det över huvud taget möjligt att vara i en position där man kan säga: "Nyhetsdrevet är besvärande, vi behöver en distraktion"...
Varpå en självmordsbombare spränger sig själv utan att döda någon och hela Sverige kommer undan med blotta förskräckelsen? Nu finns ju skäl att öka bevakningen på befolkningen och att inskränka på rättigheter....
Jag hör en hel del konspirationsteoretikers röster om hur explosionen i STHLM nyligen har en koppling till Wikileaks och att det kommer att hända en del saker som bekräftar detta- naturligtvis blir man grymt skeptisk och tänker "men hallå, jag och min fru håller på att kolla igenom hela x-files och det låter som något av deras sämre manusideer".
Men visst är det en frestande koppling att göra?
Men hur i hela friden skulle det ha gått till? Har säpo kidnappat (arresterat) en man misstänkt för att ha planerat detta och sedan fått order från högre ort att fejka brevet, droga ner honom, dumpa honom vid drottninggatan med en bomb på sig och nu har fria händer att rikta om både mediaflödet och FRA?
Det låter helt sjukt. Men i brist på bra nya deckare underhåller jag gärna den fantasin ett par dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0