Gullegullegull!!

Fan vad nice att få spendera alla hjärtans dag med frugan.
Okej, varje dag med Henne är speciell, men efter snart trettio år av programmering har man ändå fått för sig att det är något särskilt med denna annars helt vanliga kalendernotering.
Vi såg "Eden Lake" och direkt efter det "Funny Games U.S".
Jag kan verkligen rekommendera dessa två filmer för den som får ont i magen lite för sällan.
Särskilt om "The Shining", "Cape Fear" eller eventuellt "A Clockwork Orange" tilltalar Er.
Jag satt by the way och kollade på nyheterna häromdagen.
(Jag försöker göra det så ofta som möjligt, varvat med olika online-källor för variation. Glöm inte den kritiska hållningen!)
Särskilt ett inslag fångade min uppmärksamhet. Tydligen har Ukraina precis blivit färdiga med sitt senaste presidentval och det obligatoriska tjafset om vem som egentligen vann/vem som valfuskade minst är i full gång.
Jag kommer på mig själv med att tänka att vissa länder kroniskt lider bananrepubliksyndromet och att man alltid kan räkna med farsartade imitationer av den s.k. "Demokratiska processen" på vissa ställen.
Jag var i full gång med att formulera en tanke som liknar den här:
"Det är ändå skönt att veta att Sverige åtminstone har en seriös ambition att vara en demokrati på riktigt. Vi kommer aldrig att behöva skämmas internationellt över saker som valfusk eller utbredd korruption".
Vad fyllde nyheterna snabbare än jag hunnit tänka "flaska"?
Ikea inblandat i korruptionsskandal
Moderaterna inblandat i valfuskhärva.
"I rest my case" Mr. Realitycheck said to Mrs Gullibility.
I samma ögonblick man upptäcker att dumhetens röta håller på och vaggar in en i falsk trygghet gör verkligheten sig påmind. Känns skönt att veta att
1: Ingen är immun
2: Man blir aldrig förvånad

Kommentarer
Postat av: Anders

Ja du.

Om man tror att Sverige är förskonat från fusk och korruption så är man i sanning blåögd.



Eller så har man aldrig blvit utsatt för en rättsprocess eller en skatterevision.



2010-02-16 @ 20:54:49
URL: http://nerf99.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0