The birth of a...

Yey-
Danne messade mig plötsligt i lördags och Wena Aarre föddes alltså typ kvart i tre eller något åt det hållet.
Fett coolt!
Även om hon gått omkring och varit gravid som fan jävligt länge blir man ändå överraskad när hon plötsligt hör av sig och säger att hon har en helt ny familjemedlem jag inte träffat- jag har ju ändå känt henne i över tio år!

Annars har vi mest repat, repat och repat, vilket inte är så dumt det heller. Det lutar åt att jag drar upp till Sthlm en sväng i dagarna och firar Cecilias oh min tvåårsdag tillsammans i stället över webcam. Det vore väldigt mysigt.
Sen hem igen till spelningen på mejeriet med Atlas, det kommer att bli kanon.

Berättade jag att Henke flyttade i helgen? Ungefär samtidigt som Danne låg och krystade ut en framtida tonåring sprang vi omkring med Henkes "tömda" byrå:-)

BTW så avslöjade Henke att han bestämt sig för att nästa Halloween ta på sig en peruk med en lång svart hästsvans och måla kroppen blå vilket osökt leder mig in på veckans "Onödigt inavlade överdrivet politiskt korrekta analys av präktig förståsigpåare med för mycket fritid":

"I den värld som målas upp i James Camerons storsäljande biofilm Avatar lever den etniskt homogena befolkningen i fred och harmoni under en på livstid vald despot utan möjlighet att påverka varken sitt ledarskap
eller den politiska riktning samhällsutvecklingen må ta.

Ingen förefaller det minsta handikappad - eller hålls de dolda för omvärlden?
Inte heller syns det någon med avvikande hud- eller hårfärg!
Inte ett ord nämns heller om hur man förhåller sig till kriminalitet eller rehabiliteringsprogram. Jag kan bara dra slutsatsen att pöbelrättvisa råder på pandora, utan vare sig fängelse eller domstol blir man alltså avrättad på plats för att aldrig mer omnämnas.

Skolor? Lyser med sin frånvaro.
Grundlagar? Glöm det.
Sjukhus? Nix. På pandora får man helt enkelt hålla sina tummar om man råkar illa ut.
Naturläkemedel utan någon som helst vetenskaplig underbyggelse är ditt enda alternativ vid sjukdom!

Den enda slutsats jag sorgligt nog kan dra att den biofilm som de senaste månaderna dragit absolut flest besökare är en enda enda lång propagandafilm för James Camerons våta dröm om ett proto-nazistiskt samhälle där alla är stöpta i en enda snäv, idyllisk mall och är lyckliga så länge status quo förblir orubbat.

För om man tänker på det-
så fort en grupp invandrare visar sig blir det krig och det enda alternativet till samexistens är fullständig assimilering och till råga på allt räcker inte ens plastikkirurgi för att kunna integreras- du måste fullständigt byta kropp, kultur och språk för att passa in!!!

Främmande seder och bruk avvisas konsekvent, avvikande perspektiv definieras som oreflekterat onda helt utan möjlighet till nyanser och grunden till detta är RELIGIÖSA utan minsta möjlighet att ifrågasätta eller problematisera den rådande religiösa åskådningen.

De talar inte ens om sin "gud" på ett sätt där var och en tillåts ta ställning till själv vad den tror.
Hela filmen andas medeltidskatolicism.

Jag känner att jag inte ens behöver gå in på den fundamentala bristen på individualism och valfrihet som tycks råda på Pandora. Alla har samma kläder, äter samma saker och tycks överhuvudtaget inte tillåtas uttrycka sina egenheter på något sätt.

Så visst, Avatar kanske är en bra film. Men då kan jag även rekommendera Leni Riefenstahls 30- och 40-talsalster samt "Starship troopers" men sin ytterst onyktra syn på demokrati."

Som parentes kan jag här och nu nämna att jag också älskar filmen men jag kände väl att det är bättre att jag skriver allt det här så att folk fattar att det är ett skämt innan någon idiot börjar tjafsa om det här på ett sätt man kan råka ta på allvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0