Bröllopssyra

Vi har Gloria igen.
Cecilias fyraåriga dotter, för den som inte hört talas om henne tidigare,
är en stilig, intelligent ung dam med en vilja av stål.
En mini-me för Cecilia, helt enkelt.
Hon bodde med mamma medan jag var i Malmö och sen hos papa Jumi igen, nu har jag alltså inte träffat henne på en månad.
Vi satt vid middagsbordet och jag berättade om en man vid namn Anthony Hopkins i Alabama.
Inte samme man som spelade Hannibal Lecter utan en frikyrkopredikant med samma namn.
Han hade slagit ihjäl sin fru när hon kom på honom med att sexuellt utnyttja deras barn och sedan gömt hennes kropp i frysen. När polisen tog honom nekade han först, men sanningen kröp till slut fram.
Cecilia suckade och sa till Gloria:
"Gloria, du får bli polis och göra den här världen lite bättre"
Det skulle hon inte ha gjort!
Gloria flippade ur TOTALT, blev skitförbannad och skrek med tårar i ögonen:
"Jag vill inte bli polis! Jag vill bli prinsessa i vit klänning och gifta mig!"
Hon skrek lite till och stormade ut ur rummet.
Då slog det mig-
Jag undrar om inte ett par tusen, i alla fall ett hundratal, små flickor som de senaste månaderna bombarderats av förberedelserna inför Westling-Bernadotte-spektaklet kommer att bära med sig denna barbiedröm med större styrka än de som hunnit bli gamla nog för att se genom dimman, eller för den delen de som ännu var för unga att förstå vad de såg?
Kommer pampiga, pråliga bröllop stadigt öka de kommande femton, tjugo åren?
Följda av ökade inkomster för parterapeuter och skilsmässoadvokater?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha så söt :)

2010-12-03 @ 20:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0