En sån därn vecka..

Sedan i måndags- en vecka, alltså- har jag bott i replokalen.

Eftersom vi är old fucks så har vi blivit vräkta för att bereda plats åt en ny, fräsch generation musikmarodörer och vi har förlikat oss med detta. Däremot så behöver vi rensa ut innan månadsskiftet och eftersom vi inte heller hade spelat ihop på en hel månad så föll det sig naturligt att sommarlovets inledning inneburit att jag prompt tagit mig till Malmö.

Men detta är inga nyheter för den trogne läsaren.

Vad som däremot är nytt att jag har sjukt ont i knäna. I en hel vecka har jag alltså bott i replokalen, sovit i en soffa med Trevolt´s backdrop som täcke samt suttit och svurit över Malmö högskolas trådlösa "Gästnätverk", som är ungefär lika gästvänligt som en Israelisk soldat på internationellt vatten.

Lokalen är helt ljudtät och inte en springa ljus slipper in utifrån. När dörren är stängd och lampan släckt är det som att vara döv och blind. När man vaknar på morgonen är det helt omöjligt att avgöra vad klockan är.

När man sedan kliver ut i korridoren, i bara kalsonger med en tandborste i handen och en mullvadsliknande blick är man alldeles säkert en underbar uppenbarelse, men det har baar hänt två gånger att jag sprungit in i någon så tidigt som två på eftermiddagen.

Under dagarna hänger jag med mina gamla polare, ränner på stan och hejar på vänner och bekanta. På kvällarna repar vi och det har dessutom blivit både ettårsfest, seriefest, examenskalas och collegeröj. Det känns skönt att bli väl emmottagen på min gamla hemmaplan, men såklart längtar jag HEM också och ser helt sjukt fram emot att få knyta hymens band!


Så, nu har jag gett upp och accepterat Henkes erbjudande att krascha i hans tillfälligtvis avfolkade kollektiv och det ska bli extremt najs att kunna sova med benen raka!

Veckans bästa:
Ett år gamla Ebbot i min famn
Gamla vänner, samma humor
Ginger pride- låten vi skapar med projektet "Shitfaced Cronicles" (snart på youtube)
Kreativa ideér för Trevolt
framtidshopp
Malmös matpriser
värmen

Veckans sämsta:
EN dusch på sju dagar- i extrem hetta
Israel
ingen snäcket
INGEN SNÄCKET!!!


Jag har nästan klarat Crono trigger också. Fett.

Hörs snart igen!

Kommentarer
Postat av: E

Om man googlar "alkoholist" så är du den femte bilden i listan.

2010-06-10 @ 08:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0