Midsommarzombie

Högtider är inte min grej- till jul blir jag Grinchen och innan midsommar slår det mig alltid att jag...
är nykter
vegetarian
avskyr svennighet
och således totalallergiker mot midsommarfirande.
Dock.
Om man så mycket som andas om detta får man värsta mördarblicken från frugan- min "negativa attityd" hjälper inte ett skit.
Midsommarfirande?
Gloriabarnet, fyra år, ska inte behöva marineras i min surgubbe-attityd. Högtiderna firas därför att barnen gillar det.
Jag tänker inte försöka mig på ambitionen att reda ut logiken i detta, för om jag lärt mig en enda sak om kvinnor så är det att när de ser säkra ut, då har de rätt.
Så, vi tog oss ut till förorten för det lokala midsommarfirandet.
Fördelar:
Mindre pretentioner. I Hägersten är alla former av sociala sammankomster inget annat än en ekonomisk kukmätartävling. Det är okej att se lite malplacerat mähä ut i Bredäng.
Nackdelar:
Inga, egentligen, utöver de som kommer med alla former av midsommarfirande.
Så, på det hela taget hade jag faktiskt -hör och häpna- ganska trevligt. Jag gillar att hänga med Snäcket och Glock så varför inte? Det hela var över på ett par timmar och jag överlevde att se hundra vuxna människor
dansa som efterblivna med myror i byxorna.
Allvarligt talat, när jag ser en massa småbarnsfamiljer tappert spasma sig runt en vissen hög hästmat tänker jag att det mest Svenska vi har också är den kulturella företeelse på den här planeten som mest gjort sig förtjänt av ett oprovocerat kärnvapenprov.
Nu ska vi grilla korv och om jag spelar mina korv rätt så blir det hanky panky i natt.
Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0