Shoppa mig hit och rea mig där

Ni glömmer inte att frisk luft är gratis?
...faktum är, att för det mesta är den verkligen nyttig för din hals:-)
Sitter och läser om upptakten till den industriella revolutionen. Den föregicks av en agrar sådan, alltså att jordbruket i bland annat England fick sig ett lyft vilket ledde till ett uppsving i både ekonomin och befolkningstalen- väldigt sammanfattat.
Det är väldigt intressant att läsa historia, måste jag säga. Jag har alltid varit intresserad av människor och särskilt intresserad är jag av de faktorer vi har gemensamt oavsett var och/eller när i världshistorien vi figurerar.
Jag har kommit fram till att flera av mina uppfattningar om saker och ting inte kommit på skam; det är snarare så att jag fått stora delar av mitt pussel bekräftat.
Belackaren skulle här kunna säga "Duh, man ser det man vill se" Men vet ni?
Vi behöver inte ha det såhär, det finns alltid ett val. Ingen ordning är naturlig, vi är fria att följa vilken väg vi vill. Frihet finns att ta för den som är intresserad... orättvisor och elände kvarstår bara där vi vill ha dem.
VAKNA!!!
Och för fan, berätta inte för mig saker jag redan vet. Men det räcker väl ändå inte att skit inte når din egen horisont för att du ska vara tillfreds?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0