Tänkte att

Har snackat lite med en före detta elev.
För ett par år sedan var jag med och startade upp en specialpedagogisk grupp på en skola i Skåne. Det blev ett par riktigt intressanta år, sedan blev vi nedlagda...
Jag kan inte nog poängtera hur intressanta dessa år var. Som störst var vi nio elever på heltid, tre lärare och en resurs i ett klassrum plus en handfull elever som fick stöd ett par lektioner i veckan. Jag fattar fortfarande inte hur någon av oss överlevde detta kaos, än mindre lyckades bedriva undervisning men det verkar ha fungerat... någorlunda...
Nåja. Det fanns väl en anledning till att de satte stopp för oss, hehe. Jag kan fortfarande vakna skrikande mitt i natten- antingen av ett akut dåligt samvete gentemot barn som behövde mer hjälp än vad de fick eller också av ren skräck för min egen överlevnad. Jajamensan, vi hade kul...
Hur som helst- jag har pratat lite fram och tillbaka med en av vietnamveteranerna från den tiden och hon tycker att det börjar bli dags att skriva den där boken vi alltid skojade om att det pedagogiska experimentet skulle mynna ut i.
Jag hade först tänkt att basera mitt examensarbete på mina erfarenheter men har själv tänkt att mycket av det som försiggick är så jävla komiskt att en roman förmodligen är ett bättre sätt att förhålla sig till stoffet, och nu när hen ändå är med på tåget...
Hoppas det blir av för det skulle fan bli en riktig kioskvältare. Jag ska nog mejla min gamla elev direkt och pusha på lite grann...

Kommentarer
Postat av: Ketchup

Detta har inget alls med inlägget att göra, men jag tänkte fråga om du hört talas om/sett den nya filmen Srpski Film (A Serbian Film)? Känns som att det skulle vara intressant att läsa någon liten recension och dina tankar om den. Väldigt specifikt läsarönskemål, men det skulle iaf intressera mig.

2010-11-23 @ 22:21:05
Postat av: Ketchup

Detta har inget alls med inlägget att göra, men jag tänkte fråga om du hört talas om/sett den nya filmen Srpski Film (A Serbian Film)? Känns som att det skulle vara intressant att läsa någon liten recension och dina tankar om den. Väldigt specifikt läsarönskemål, inget krav direkt, men det skulle iaf intressera mig.

2010-11-23 @ 22:29:50
Postat av: Ketchup

Oops...

2010-11-24 @ 05:07:55
Postat av: Ketchup

Nu blev det här en liten pinsam kommentarsföljd, men jag måste fullända den med att skriva att "inget krav direkt" lät ju lite konstigt, hur fan skulle man kunna kräva ett inlägg på någon annans blogg, mer än typ "om du inte skriver det så vägar jag läsa den mer!". Jaja. Det här blev ju lysande.

2010-11-24 @ 18:33:08
Postat av: Anonym

Jag ska kolla med chefen, om vi ser den så recenserar vi den:-)

2010-11-29 @ 23:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0