Hej vad det går!

...Fast det hade ju varit värre att vältra sig i sin egen beundran om det varit kejsarens nya kläder...

I Sverige devalverar jantelagen gränsen mellan självuppskattning och självgodhet.
Jag vill riva murarna och förskjuta perspektivet-

SÄG JA TILL ATT ÄLSKA SIG SJÄLV, SÄG JA TILL ATT KLAPPA SIG SJÄLV PÅ RYGGEN!

Vem är med mig? Vem duger precis som du är? Vem vägrar, som jag, att "veta sin plats", "nöja sig med det lilla"...
Vem mer vågar vägra att hålla käft, sitta still och passa in?

Är på väg till replokalen. Älskar det stället. Trumpallen är min absoluta favoritstol!
Spelning i Trelleborg i morgon, kommer bli fett ball.
Vad är ännu bättre?
Att när jag kommer hem på kvällen väntar Cecilia på mig.
<3

(by the way, det där tangentbordshjärtat kan precis lika gärna vara Trevolts logotyp. Så det så)

Läste ni expressen i dag? Jag hade nästan glömt bort den intervjun.
Jag pratar gärna om missbruk och hur lätt det är att glömma bort sig själv, sina vänner och sin familj...
det som är viktigt i livet helt enkelt.
Alldeles för lätt att glida in på fel spår, alldeles för lätt att efter hand som förändringen till det sämre sker vänja sig vid det och tappa fotfästet.

Men naturligtvis låg fokus på ordet sexmissbrukare, framförallt de tre första bokstäverna i det ordet.
Fast det är klart, det är ju också sant. Och sex säljer:-)

Men nu mår jag bra!

Kommentarer
Postat av: haTed

Det är alltid trevligt att må bra! Ännu trevligare för andra att höra när folk mår bra än att sitta och läsa om allt dom har att klaga över.



Du tyckte det var sorgsen läsning på många bloggar du surfat runt på. Testa denna bloggen om samhällsfilosofiska tankar: http://samhallsfilosofi.blogspot.com



Jag vet inte, men kanske du finner tankarna utmanande, jag själv fastnade för den när jag läste ett inlägg om "döden är ond?" vid slutet av 2005. enjoy!

2009-04-23 @ 18:01:10
URL: http://tedblu.blogg.se/
Postat av: sandra

haha jo jag läste de!

2009-04-23 @ 19:08:24
URL: http://parangan.blogspot.com
Postat av: Linnea

Bandloggan ja. Förstod inte alls meningen med ett tangenthjärta först. Men jag klurade på det ett tag och det visade ju sig passa utmärkt till bandets namn.



Och tack för en bra blogg med upplyftande läsning!

2009-04-23 @ 19:16:59
Postat av: carina

Läste artikeln i Expressen om allehanda missbruk. Fattade aldrig hur de tänkte när de valde rubrik?!?? Ganska typiskt blaskor!! "Sanning" eller ej ... men ordet sex är väl som du sa intressantare än alkohol.



Hur som helst skönt höra du mår bra!

2009-04-23 @ 20:09:16
Postat av: celina

Heja! Heja! Fuck Jante. Att våga älska sig själv är så jävla stort och modigt. Varför stör det så många människor att jag gillar mig själv? Att jag tycker att jag är snygg, rolig, smart. Det får man inte säga. Inte tycka. Nej nej. Då har man hybris och självgod, mallig och dum. Man ska förakta sig själv. Tycka att man är fet och ful och inte duger till nåt. Eller nej. Det är inte sant. Helst ska man bara hålla käften överhuvudtaget. Inte ta för sig. Inte visa framfötterna. Inte säga ifrån när något är fel. Nej hu och fy för sådana som jag som stör ordningen. Som sticker ut, som vill något mer än bara flyta med och klara sig undan. Som försöker få människor omkring mig att de enda som kan förändra deras liv är de själva. Att det är de själva som måste se till att det händer. Den där förändringen. Den är möjlig. Det är bara att bestämma sig och sen sätta igång att förändra.



Jag gillar det du skriver. Men det har du kanske redan fattat.

2009-04-23 @ 22:34:53
Postat av: Dave

Som vanligt reagerade morsan min på det hon läste i Expressen med ett: -oj, vad är det för människa bla bla, och farsan sa: -alla gör vi våra felsteg och alla hittar vi vår väg till slut. :) Håller med den sistnämnde. Kul att ha dig i bandet, för att jag fick följa med (hahaha) och för att vi har sjukt kul på alla spelningar utan sprit och annat. Keep it up! /Dävj, från dina 2:ndhandfamilj dvs TREVOLT

2009-04-23 @ 23:03:27
URL: http://www.myspace.com/trevoltpunk
Postat av: Flicka

Hej! Jag vill skaffa en första tatuering inom den närmsta framtiden. Jag undrar om det finns nån viss tatuerare som du gillar, eller rekommenderar?

<3

2009-04-23 @ 23:59:53
Postat av: Huskatt

Jag är älskad för den jag är, inte för vad andra vill att jag ska vara.

Ner med Jantelagen. Den gör ingen glad.

MEN..sticker man ut hakan, kommer man förr eller senare få på käften. (:

Lite skit får du nog tåla. Och det är ju bara andra personers åsikt. Inte fakta. Inte mycket att bry sig om egentligen.

JIPPI, i morgon är det Robinson igen!!!

Vad kommer att hända? Lite skvaller från din sida? Bara lite..snälla...

2009-04-24 @ 09:49:02
Postat av: Anonym

hehe kan du maila mig [email protected] det skulle vara det roligaste och jag skulle lova att inte ge ut emailen til nån!<3333



//emma 14 år!<33

2009-04-26 @ 13:38:26
Postat av: kajsa

Hej hej



Va de kul att va med på Robinsson???

det verkar jobbigt men endå roligt fast alla klagade nästan bara ( eller det var det som visades i tv )



+ min bror går på skolan du jobbar på xD

2009-05-09 @ 21:53:48
URL: http://kaajzah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0