Läsa bloggar

Är det jag som misuppfattat poängen med bloggar eller...
Bläddrade just genom en handfull.
Inte särskilt upplyftande läsning precis.

Ted, du undrar över min brist på lösningar? Det är ju just det som är min poäng, att vi alltid vänder oss åt alla möjliga håll utom inåt i jakt på svar.

Vägledning och inspiration är bra, jag har själv massor av förebilder vars tankar och perspektiv är upplysande, upplyftande och utvecklande.
Min kära mor, min flickvän, ett par kollegor, ett antal författare, musiker och filmskapare: totala främlingar och goda vänner.
Men man kan bara få bitar, aldrig en helhet av någon annan.

Vår identitet och personlighet är den totala summan och tolkningen av samtliga sinnesintryck och möten vi utsatts för under vår livstid. (om någon undrar tror jag att biologin endast står för oriktad potential som i sin tur binds efter hand av kulturella förutsättningar)

Fråga:
Var kommer våra intryck från? Vilka källor bidrar till bygget av morgondagens version av det jag, du och alla andra kallar "jag"?
Vilka bilder möter vi? Hur tolkar vi dessa bilder -och då vill jag poängtera att här spelar både det omedvetna (populärt kallat "det undermedvetna") och vår fullt medvetna, aktiva perception roll, kanske i olika proportiener, kanske inte - och hur påverkar dessa tolkningar i sin tur vår bild av världen, varandra och oss själv?

Vem tar mest utrymme här? Och med vilken rätt?

Vad jag är ute efter just den här gången är:
Hur kan grafitti vara olagligt när det går att tjäna pengar på reklamskyltning?

Kommentarer
Postat av: Kimberly

"Vår identitet och personlighet är den totala summan och tolkningen av samtliga sinnesintryck och möten vi utsatts för under vår livstid. (om någon undrar tror jag att biologin endast står för oriktad potential som i sin tur binds efter hand av kulturella förutsättningar)"

Det är exakt vad jag tror!

2009-04-23 @ 17:10:49
URL: http://trehundrafemtiosju.blogg.se/
Postat av: tess

Ja tycker de finns många bloggar som ger mig mycket... DIN tex... den väcker tankar. Min kanske inte intresserar dig men ändå...



Ja du... grafitti kan se ut på många olika vis å den som e genomtänkt e snygg å kan ju pryda sin plats.... å de gör ju inte alltid reklam men reklam tjänar nån fan pengar på de gör ingen på grafitti...



Tess

2009-04-23 @ 17:11:54
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker att det är väldigt få bloggar som är värda att läsa, dock är din en sådan man fastnar för och man vill bara läsa mer och mer. Jag gillar verkligen sättet du tänker på, och hur du uttrycker dig. Synd också att du åkte ut ur robinson, jag måste säga att du verkade helt klart vara den smartaste där, som i alla fall hade någonting inför pannbenet. Take care!

2009-04-25 @ 21:53:28
URL: http://jonnistar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0