"Robinson-Billing pratar ut"

Så var det lördag igen.
RIKTIGT tråkigt att sätta sig på tåget i morse, åka från frugan. Det gör ont.
Klev av i Lund, lira förband till Pranksters på Mejeriet är inte dumt.
Trevolt ftw:-)
Ganska bra spelning - lite väl lite folk men jag antar att folk firar påsk med familjen! Fast det märktes ju att vi inte repat på sex dagar....
Överlag är jag jävligt nöjd med vår insats och ser med spänning fram emot kommande gig som inte är så få!
www.myspace.com/trevoltpunk

Missade dagens episod av robinson men kunde inte hålla mig. Tittade på tv4.se när jag kom hem, hade en känsla av att folk kunde ta illa upp eftersom expressen ringde och ville att jag skulle prata ut om mina känslor för Mika.

La märke till att folk tycker en massa.
Trevligt, det gör jag också.
Skönt att få vara en i mängden för en gångs skull.

Jag tänkte att jag kanske var lite väl elak mot Mika, att jag kanske inte behövt ta i så jävla mycket. Kände att jag kanske vill säga något för att släta över det som hände.
Sen såg jag programmet och vet ni-
visst är det underhållande?
Visst är det roligt att sitta och titta på två parodiska individer som står för veckans kulturkrock? Jag hade inte varit lika mycket utan Mika och heller inte hon utan mig - just där, just då... som två missbildade fåglar som kraschar i det blå, haha!

Okej, seriös nu:
Hon irriterade mig. Inte med flit, men rejält ändå. Riktigt rejält. Jag levde ihop med kvinnan under flera veckor under sämsta tänkbara omständigheter och jag brukar vara väldigt selektiv med vilka jag har runt mig och kring mig på hemmaplan och det är verkligen inte bara för min egen skull...
Sen lyckades jag göra henne upprörd och det var i alla fall nästan med flit, så det är väl mer minus på mitt karmakonto än hennes.

Men vem fan bryr sig?

Inte jag. Jag står för allt jag gör och är.
Inte Mika. Det rör henne inte i ryggen. Vatten under bron.
Inte tv4. De fick ju bra tv, konflikter är ju guld för deras reklamintäkter.
Inte lag parangan. Robinson har bara en vinnare.
Så vem bryr sig egentligen?

Inte du i alla fall.
Du brydde dig när du satt och tittade, ett par sekunder. Kanske att du bryr dig lite på fikarasten nästa vecka när det pratas om robinson över en kopp kaffe. Sen fortsätter livet.

Tyckte du att det var roligt? Tack, det tyckte jag också. Ett gott skratt förlänger livet.
Tyckte du att det var hemskt? Gå med i hem och skola och ta ett krafttag mot mobbingen i våra skolor, det ser verkligen fruktansvärt ut på sina håll.

Jag har respekt för Mika, hon är en god människa. Men om jag aldrig, aldrig träffar henne igen är det verkligen skit samma..
Vi är olika. Punkt.

(här ville jag först skriva något om hennes roll i förhållande till min under inspelningen, men det blev för akademiskt - läs "pretto" - så jag sket i det)

ps. Det finns en grundläggande skillnad mellan en s.k. Piercing (och det tillhörande smycket som inte går att ta ur kroppen utan vissa specialverktyg) och ett pärlhalsband. Sen finns det likheter också.
Jag är bara avundsjuk för att hennes snuttefilt provocerade mig, det är ju för bövelen mitt jobb!

Över och ut

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Mika...

Henne skulle jag inte stå ut en dag med.

2009-04-12 @ 03:21:44
Postat av: Annika Swingborg

SV: Tack så mycket för ditt svar! <trevligt med någon som faktiskt svarar då och då! Och jag måste bara säga att det är underbart att du är så pass ärlig som du är, du är en förbild för oss alla! Och det är inte bara något jag säger, it's the truth! =D

2009-04-12 @ 10:15:02
URL: http://misssaara.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag garvade arslet av mig när jag såg det. Tack för att du förlängde mitt liv ett litet tag till där =)

2009-04-12 @ 11:11:33
Postat av: Snusan

Du är behållningen i årets Robinson! Hoppas du blir kvar länge! Ditt tilltag mot gnällfiorna diskuteras friskt på många forum, bl a www.aotv.se Kom gärna dit och sprid dina fyndiga ord.



Visst, överklassflicke-kommentaren var kanske lite för mycket men under omständigeterna fullt förståelig.



Keep it up!

2009-04-12 @ 11:16:47
Postat av: Huskatt

Hit in tills är du den som framstår som en logisk tänkande person bland alla nötter.

Att resonera med "jag upplever det så, alltså har jag rätt", vad ska man säga...den typen av människor är omöjliga att i längden leva med.

Mika gjorde flera strategiska misstag, först bunkra i hop med killen, sen tro att "tjej-klet-snack" skulle hålla henne kvar...patetiskt.

Kör hårt och jag ser verkligen fram i mot varje avsnitt (((: det är väldigt underhållande!

2009-04-12 @ 11:36:41
Postat av: Julia

Du var/är ju den enda i programmet med vett, ärlighet och rakhet som jag vet svenska folket uppskattar men som däremot väldigt få vågar framföra.



Du är lysande fortsätt så.

p.s var du inte elak någonstans utan den bortskämda flickan behövde ju höra nånting verklighetsbaserat någongång i sitt "bratiga" liv.

2009-04-12 @ 11:51:31
Postat av: Daniel

Haha, vilken nolla du verkar vara..

Hacka på henne för halsbandet när du själv har trynet fullt av metall och en palestinasjal..

Vad får man inte för tankar om dig? Kommunist javisst...

2009-04-12 @ 12:43:35
Postat av: Jessie

Jag håller helt och hållet med Julia ;D

Det var kul när du härmade Josephine :D

2009-04-12 @ 12:59:23
URL: http://xjessie.pointblog.se/
Postat av: Becka*

Fin blogg , tittar du på dig själv på robinsson =D?

2009-04-12 @ 13:05:52
URL: http://beckasss.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Haha kul inlägg. Gött att du står för vem du är i programmet! Att vara den man är provocerar alltid någon :D

2009-04-12 @ 13:32:22
Postat av: Anonym

Nice blogg!

tror inte robinsson hande vare värt å kolla på om inte du hade deltagit ;D

2009-04-12 @ 13:35:59
URL: http://mussepugg.blogg.se/
Postat av: Mängäh

Med din mentalitet Erik, hade du nog överlevt på den där jävla ön i evigheter! GO HARD!

2009-04-12 @ 13:36:15
Postat av: sara

go erik!

2009-04-12 @ 13:47:34
Postat av: Madde

Hej Erik och tack för dit svar.

Då ses vi i Juli. det ser jag fram emot :)

kram Madde

2009-04-12 @ 14:09:12
Postat av: fia

hoho du är grym erik!

JAG HEJAR PÅ DIG!

2009-04-12 @ 14:31:25
Postat av: anna

Vill gärna göda ditt ego lite. Det är du värd eftersom du gör programmet bättre. MEN jag gillar dej ännu bättre på bloggen. Du kan skriva, men det visste du ju. Och vem är jag att ha en åsikt om det? Bara journalist o författare.

Gladast blir jag av att du skriver så fint om din kvinna.

Kanske är du för mediahet just nu, men jag skriver om skola bland annat. Blev lite intresserad av "din "lilla klass och tänker att du nog är bra där. Skulle gärna skriva om det tror jag. Kanske i nån lärartidning, eller för föräldrar.

Hör av dig om du är intresserad. Nu elller senare, när värsta hysterin lagt sig.

2009-04-12 @ 14:31:53
Postat av: Malin

jag hoppas du vinner för jag håller på dej hehe =)

2009-04-12 @ 15:32:25
URL: http://bebis.raldisa.se/#home
Postat av: Annonym

Ja ellerhur Mika är världens loser mot vad dig. Hon klagar bara och valde att ha ett pärlhalsband istället för något bra.



Du är smart och cool på samma gång. So awesome! :)

2009-04-12 @ 15:38:41
Postat av: sandra

Höll på att skratta ihäl mig när hon jämförde ett pärlhalsband och piercing.

Annars tycker inte jag att du tog i för mycket, du sa som du tyckte. Hon gillade inte det, med hon får lära sig att alla inte gillar varandra, thats it!

Ha de gött!

2009-04-12 @ 15:49:35
URL: http://weiiise.blogspot.com
Postat av: Mulder

Om jag använder din logik, Erik - så är du underklass bara för att du har mohikan, piercingar och palestinasjal. Eller är jag bara en fördomsfull röding då?



2009-04-12 @ 16:06:45
Postat av: Magnus Ladulås

@Erik:



Om du jobbar som lärare så tycker jag synd om de föräldrar som har sina barn hos dig!



Vad lär du dem? Att Hamas är en fredlig befrielserörelse och att judar är överklassvin som ska utplånas?



Jag hoppas verkligen att du är arbetslös, Erik Billing!

2009-04-12 @ 16:11:02
Postat av: gurra

Jaja, man kan inte vara på topp jämt! Så ibland slinker det väl ut en och annan groda, särskilt om man inte får ordentligt med käk I guess... =)



Underlig kommentar från Lås-Mange där.. Kom igen och våga se lite bredare perspektiv än vad coca-cola vill att du ska se!



Hade för min del gärna placerat mina barn hos en lärare som kan visa lite variation från standard-betongrövs-stiffona. Kan bara säga heja på! =)



2009-04-12 @ 16:33:38
Postat av: Jessie

haha, jag fattar inte vad utseendet har med vad man lär ut. Min lärare som såg "Normal ut" va ju dålig och äcklig -.-'

Jag skulle mest bli glad av att ha dig som lärare ;D

2009-04-12 @ 17:47:35
URL: http://xjessie.pointblog.se/
Postat av: becca

jag tycker att dt är helt okej att du inte gillar henne, så är dt man kan inte gilla alla. framförallt när man inte har mat och sånt.. och du får gärna säga till henne och alla andra att du verkligen stör dej på henne, (mika asså).. tkr det är helt naturligt fan, vi är människor. men dt var sjukt onödigt att ta upp det där med hennes halsband. jag tror inte att du gillade henne mindre för att hon hade ett pärlhalsband..

ha en bra dag

2009-04-12 @ 17:57:18
URL: http://brunettbecca.blogg.se/
Postat av: Sarah

Skönt o se att de gamla Heleneholmarna sköter sig :)

2009-04-12 @ 18:17:11
URL: http://obeskrivligpassion.blogg.se/
Postat av: victoria

Jag garvade ihjäl mig och var fan tvungen att spola tillbaks och titta en gång till när ni var i örådet! Haha du är nog bland de ärligaste och skönaste jag sett på länge!

2009-04-12 @ 18:22:45
URL: http://victoriakarlsson.devote.se/
Postat av: Alexander Boström

Du är skönast billing! klockrent sagt där i tv. Man märkte att mika inte alls va lika duktig på att argumentera, du sa att hon va lite "överklassig" typ och nämde hennes halsband som ett av de överklassiga. Då börjar hon babbla om en massa annat. Jag hade inte helelr stått ut med 2 personer som ligger och klagar hela tiden när alla andra har samma besvär men de är tysta (för att inte dra ner stämningen).



Längtar tills nästa program och se om de blir nå mer skojj då ;P

2009-04-12 @ 18:38:40
Postat av: MvonS

Hej!

Vill säga att jag tycker du är riktig cool!! står för dina åsikter och inte är som de andra kyclingar och endast snackar en mass skit! Mådde såååå bra i sista Robinson (11/4) när du gav tillbaka på den jäkla korkade människan!!!



trevlig kväll

MvonS

2009-04-12 @ 19:36:06
Postat av: Hanna Morris

Fan Erik, du är ju kung! Du säger jämt det vi tänker här hemma i tv-sofforna rakt ut. Du verkar vara den rimligaste personen med i år. PEACE

2009-04-12 @ 19:37:29
Postat av: Madeleine

Hej, här kommer en hyllning i mängden ;)



Gillar din stil. Du säger vad du tycker o tänker o det provocerar alltid. Så sjukt skönt att när din nuna dyker upp i rutan, så kommer det lite fräsch sanning med spets dessutom mitt i alltihopa. Det ger programmet en sorts edge, det gör det verkligen mer intressant! De har ju låtit dig synas rätt bra i varje avsnitt o till en början undrade jag varför, men nuuu har poletten trillat ner! Du är ju helt jäkla awesome!



O jag är rätt känslig o när du frontade "stackars lilla" Mika igår, kom såna där konfliktskänslor, rädsla, ilska mm i MIN kropp o det var så grymt skönt när du verkligen klippte till henne verbalt! Vilken seger när hon inte ens hade några välformulerade argument att komma med hahaha! Det var en själslig orgasm när du kallade henne överklassflicka. Tror hon och många med henne på Stureplan verkligen behöver höra det. Inget hat riktat mot dem, men fan vad dryga den sortens människor ofta är! har försökt sympatisera med henne när hon varit i rutan, men hon verkar inte vara en trevlig person..



Ja, det blev en halv bok detta. Keep the good work up!!

2009-04-12 @ 21:05:13
Postat av: Maley

WOSH! Damn, du är verkligen riktigt bra! Jag älskar överärliga människor. Jag är en själv. Jag älskar när folk har åsikter OCH KAN STÅ FÖR DOM!

Hon förtjänade nog ändå dom där orden, för att komma ner lite på jorden igen. För de hon gjorde var att klaga på hur omständigheterna i träsket var. Det var lika jobbigt för ALLA, men vissa valde att hålla humöret uppe och tänka positivt (DU) och dem andra valde att lägga energi på att klaga och vara negativa och vad hjälper de? Det sänker ner laget och det blir knappast bättre.



Heja Billing!!

2009-04-12 @ 21:25:55
URL: http://misstrash.blogg.se/
Postat av: Maley

Postat av: Daniel

Haha, vilken nolla du verkar vara..

Hacka på henne för halsbandet när du själv har trynet fullt av metall och en palestinasjal..

Vad får man inte för tankar om dig? Kommunist javisst...



Och uppenbarligen Daniel så är väl du en stor nolla du också som klagar på att han har piercingar ( metall?, nej kirurgistål) och palestinasjal! Haha. Om du tycker han verkar vara sån nolla. Gå inte in här, kommentera inte. Lev ditt liv så lever han sitt. Och vad spelar det för roll om han är kommunist?



Don't get it!



All makt åt tengil, vår befriare. Hej på dig Daniel!

2009-04-12 @ 21:29:00
URL: http://misstrash.blogg.se/
Postat av: Kalle

Att ta med sig ett pärlhalsband i Robinson är visserligen meningslöst och korkat och du hade en poäng med att hon var en gnällig överklasstjej.



Fast piercingar och en rosa mohikanfrisyr är inte särskilt vettigt det heller.

Det ser faktiskt förjävligt ut och är 100% white trash.



Men du ska ha pluspoäng för din inställning som var överlägsen gnälltjejernas.



Men att klaga på hur andra ser ut eller klär sig är i ditt fall verkligen att kasta sten i glashus.

2009-04-12 @ 23:51:19
Postat av: Fredde

tycker att du är den enda som har några vettiga åsikter i årets robinson ! dock undrar jag vilken skola du är lärare på ?

2009-04-13 @ 01:24:19
Postat av: Maley

Kalle: Skall han ta bort alla sina piceringar och färga håret endast för att han ska vara med i en Dokusåpa som utspelar sig på en öde ö? HAHA!

Det är hans stil, han gillar sin stil. Ett pärlhalsband är INGEN stil.



Han klagade inte på hur Mika såg ut, utan vad hon tog med sig och hennes beteende. Lite skillnad, kanske du borde lära dig skillnaden!

2009-04-13 @ 14:06:34
URL: http://misstrash.blogg.se/
Postat av: du suger

Asså du tror att du e nåt du e ju konstig du skulle ha åkt ist för mika

2009-04-13 @ 14:21:08
Postat av: anna

Hej Erik! Jag tyckte fram till i lördags att du verkade vara en rätt skön kille. Jag har även kommenterat Mikas pärlhalsband hemma i TV-soffan, tyckte att det så lite löjligt ut. Tyvärr visade du i örådet att du är ganska trångsynt. Okej om du inte tyckte om henne för att var otrevlig, dryg el. dyl., men för att hon är "överklass"? Ser du inte längre än så? Dömer du människor efter hur mycket pengar de har, eller är du bara avundsjuk? Usch, jag blev så besviken. Vad signalerar du som lärare ut till dina elever?

2009-04-13 @ 18:36:58
Postat av: daniel

anna: Hon är överklass. Svårare än så är det inte.

2009-04-13 @ 20:23:18
Postat av: emelie

Du verkar så himla tillgjord. Som när Linda frågade "Men du skulle väl inte DÖDA dem?" och du bara stirrade. Asså... CRINGE. Tror du att ditt liv är en film där du ska spela den ascoola huvudrollen eller? Eller att du ska vara så himla "rak" och "ärlig" och "säga som det är" hela tiden. Enligt min åsikt är det en försvarsmetod för människor som inte vet hur man uppför sig normalt. Det är inte normalt att anklaga någon för att vara överklass bara för att de har pärlhalsband på en öde ö. Det är ett dåligt argument och ett dåligt humör in disguise. Det är ingen objektiv sanning utan din upplevelse. När Mika försökte försvara sig och säga "Ok, men min upplevelse skiljer sig från din" så försökte du säga att hon hade fel. Lägg ägg.

2009-04-13 @ 22:12:43
Postat av: Kalle

Maley: Billing får givetvis ha piercingar och mohikanfrisyr i Robinson det är hans personliga val men min personliga åsikt är att det ser för jävla illa ut.



Billing placerade Mika i ett fack som bortskämd och gnällig överklasstjej som går omkring med pärlhalsband.

Då kan man ju placera Billing i ett fack baserat på hans uppförande och utseende, besserwisser/hobbyfilosof med white trash look.



Jag försvarar ingen av dem utan båda har förmågan att irritera men på olika sätt.

Samtidigt så är de ju rent av behagliga jämfört med andra personligheter som dykt upp i diverse dokusåpor.



2009-04-14 @ 05:45:53
Postat av: Maley

Emelie: Men samtidigt var ju inte Mika överdrivet mogen heller som direkt började hacka på hans piercingar, därför måste ju hon gått och stört sig på dem förbaskat mycket eftersom det var bland det första hon kläckte ur sig.

It takes two to tango!

2009-04-14 @ 07:55:33
URL: http://misstrash.blogg.se/
Postat av: Emelie

Maley: Jag tror inte alls hon gått och stört sig på hans piercingar, jag tror bara hon blev paff av hans påhopp och försökte hitta på nåt att kontra med som var lika fånigt som hans.

2009-04-14 @ 20:51:27
Postat av: Dessa

Nu kommer det ännu en kommentar som du säkert inte hinner läsa för jag är väl bara en i mängden som skriver....



Du e så jävla grym Billing, fan din personlighet slår alla rekord, vi e så lika.

Säger ALLTID vad man tycker, även fast de kanske inte blir så bra alla gånger. Men håller med dej fullständigt.



Nu kan man äntligen kolla på Robinsson utan att störa sig på Mika som har hamnat i helt fel program. Hon skulle vart med i BigBrother ist för Robinsson som är ett överlevnadsprogram och inte "sitta o gnälla allt vad du orkar".



Hoppas du kommer långt i Robinsson och vinner hela skiten!



Med dig i programmet har det blivit till det bättre. =)

Tack för att du e så grym!



Man kan juh önska sig ett svar men knappast troligt!

All lycka till i framtiden till dig!

//D

2009-04-15 @ 00:37:27
URL: http://dessssssa.blogspot.com/
Postat av: <3

jag älskar dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-04-16 @ 11:53:03
Postat av: Josefin

Jag tyckte inte alls om hur du betedde dig mot Mika.

Det finns konstruktiv kritik och destruktiv kritik och enligt min mening använde du dig inte av den första iaf.

Jag blev mobbad i skolan och har, under hela mitt vuxna liv, varit livrädd att bli det igen. Jag blir galet besviken på att se hur du som lärare ( framförallt som du själv nämner mobbing i skolorna ) rättfärdigar såpass nedvärderande ord med att "det är min åsikt och jag står för den".

Du är ju verkligen ett bra föredöme för elever och du har nu även gett barn som säger elaka saker till andra barn en bra ursäkt.

2009-04-16 @ 11:58:42
Postat av: Kimberly

Du är bäst på precis alla punkter! Love you

2009-04-18 @ 20:40:37
URL: http://trehundrafemtiosju.blogg.se/
Postat av: Madde

du är bäst, erik.

så jävla bäst.

om det inte hade varit för dig så hade jag bojkottat robinson för länge sedan.

du står för dina åsikter,

och har i jämförelse med dom andra deltagarna en hjärna som verkar inneålla något vettigt.

och jag satt och asgarvade när Mika jämförde dina piercings mot hennes söta lilla pärlhalsband HAHAHAHA yo go!



2009-04-19 @ 00:36:31
Postat av: @Aggressivt beteende i tråden

lol robinson>irl



Sedan verkade ju herr billing tagit upp det mesta av kritiken i inlägget, vad är det att diskutera? hrrm.

2009-04-19 @ 21:57:53
Postat av: @Aggressivt beteende i tråden

lol

robinson>irl



Sedan verkade ju herr billing tagit upp det mesta av kritiken i inlägget, vad är det att diskutera? hrrm.

2009-04-19 @ 21:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0