Mikael Wiehe

Mor spelade mycket Wiehe för oss när vi växte upp.

Särskilt hans skivor från åttiotalet har satt en oerhörd prägel på mig och när jag idag satte på ett par av hans låtar - jag har alltså inte lyssnat på dom sen jag var barn - tårades mina ögon.

Det var inte bara nostalgin och känslan av tidens gång, förlorad oskuldsfullhet eller hans fantastiska röst eller underbara texter, det var även det vackra med att sångerna vunnit en ny betydelse.

Så nu sitter jag här, gråtmild och saknar Cecilia så det värker i själen.

Om du är förälskad, lyssna på "mitt hjärtas fågel". Eller "en ängel steg ned från himlen".
Eller "den jag kunde va", herregud vad gripande.

Jag ska bums gå och köpa Sånger från en inställd skilsmässa, hans senaste alster.

För övrigt är det robinson i kväll och jag skulle gärna skriva en blogg och kommentera för det är tydligen sånt folk vill läsa, men vi ska lira i Helsingborg i kväll så jag kommer inte se avsnittet förrän i morgon.
Så kolla efter reprisen, ge mig... en kvart att skriva bara.

Och glöm inte:
Ingenting varar för evigt
Ingenting har ett slut

Kommentarer
Postat av: Mangokid

Du är störtskön i tv rutan, oavsett vad folk säger, ska se om jag får tag på biljett till Tivoli ikväll o se er spelning =)



2009-04-18 @ 17:46:20
URL: http://mangokid.blogg.se/
Postat av: Huskatt

nu börjar det låta som om Herr Billing åker ut i kväll?! Vad e de för snack??? Går ju inte alls, jag håller ju på dig!

2009-04-18 @ 17:57:05
Postat av: Lable

Tjena Erik!



Du, jag såg att du skrivit lite tidigare att man skulle höra av sig om trevolts spelningar i mellansverige i sommar. Det skulle vara grymt kul om ni kunde komma till Södertälje! :)

2009-04-18 @ 18:16:13
Postat av: madde

Du är bäst i robinson, jag skrattar så fort du säger nåt, för du har så jäkla rätt hela tiden! Så sjukt sund inställning till allt, hejar på dig! Vi borde starta Billings fanclub i Malmö.

2009-04-18 @ 18:21:02
URL: http://maddeli.blogg.se/
Postat av: tess

Å så skoj å hitta din blogg.... Alltså ja e ju helt lyrisk att hör adin röst i teve... jo sant. ja lärde känna en kille från Helsingborg å saknanden efter honom e stor å du får mig minnas. Ni pratar grymt lika... så ja ska titta...



Spela??? Trummis såg ja... sonen spelar oxå trummor så du blir nog extra poppis till kvällens avsnitt när ja berättar de....Lägg gärna in ett smakprov på gruppen...



//Tess

2009-04-18 @ 19:23:11
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: alex

du är sexigast i världen

2009-04-18 @ 19:28:24
URL: http://rythmofalex.blogspot.com
Postat av: Huskatt

jag håller med "Alex"...

2009-04-18 @ 19:58:07
Postat av: Jonna

Det är förjävla fint att se någon som är alternativ ställer upp i Robinson(man blir ju sugen själv på att söka. Har en fråga som kanske är måttligt, intressant... hur gick det med töjningarna och piercingarna i sånt fuktigt klimat? Haha, fyfan vilken trist fråga eg.

Nåväl, kommer fortsätta läsa den här bloggen. Cheerio!

2009-04-18 @ 20:23:17
URL: http://drow.blogg.se/
Postat av: annica

Åh braa blogg hörredu mannen! Du är ju lätt anledningen till varför man kollar på robinson! :) Du verkar vara störtskön! Keep going man :)

2009-04-18 @ 20:35:56
URL: http://annecca.blogg.se/
Postat av: Kimberly

Återigen: du är bäst bäst bäst. Älskar din blogg, älskar dig i Robinson. Tyvärr är du en alltigenom klockren person, så du blir antagligen utröstad för eller senare... Det brukar bli så. Det hade i alla fall varit jäkligt kul om du vunnit. Asbra verkligen.

I alla fall, tog till mig ditt tips om Wiehe och jag håller med. Mycket vackert och fint.

/A big fan of yours

2009-04-18 @ 20:46:44
URL: http://trehundrafemtiosju.blogg.se/
Postat av: Moa

Hejsan Erik!

Ser Robinson just nu och skrattade lätt då du skulle käka kyckling. Äter du det än idag? :)



F.Ö, Bra musik du/ni gör. Lyssnade på er myspace tidigare, hehe.



peace

2009-04-18 @ 20:51:29
URL: http://moa156.blogspot.com
Postat av: Sarah

Jag är också uppväxt med Wiehe tack vare mina föräldrar! Älskar hans texter, kom hem till mig och den jag kunde va! Såg hyllningskonserten till honom på malmöfestivalen för nåt år sen! Fantastisk!

2009-04-18 @ 21:35:04
URL: http://obeskrivligpassion.blogg.se/
Postat av: amanda

& så upptäckte man att du inte var singel. fasen också! jag som hade planerat att försöka trolla bort dig hit till övre norrland för att ha det väldigt trevligt!



för övrigt är man väldigt kåt på dig och kan inte för all världen förstå varför. det kanske är din karisma och att du ser så förbannat sofistikerad ut!



hur som, live long and prosper!

2009-04-18 @ 21:47:34
Postat av: Mia

Egentligen skulle jag bara vilja hylla dig som människa, men eftersom jag inte känner dig så får jag väl utgå från Robinson som alla andra.



Jag började se på det där jävla skitprogrammet med den där jävla skit-Linda bara för att min f.d. lärare är med. Raffe. Det är dock du som gör det hela intressant, jag hoppas lite själviskt att jag får se dig i fler avsnitt framöver, och jag tycker faktiskt genuint att du är en värdig vinnare.



Ta hand om dig!

2009-04-18 @ 22:49:56
URL: http://parentesunge.blogg.se/
Postat av: Albin

Jag tycker du ska vinna Robinson absolut. Du har alltid rätt och här hemma sitter man och skrattar som t.ex. när Linda frågade om du skulle döda någon, så vart du helt seriös. Du får fan inte ta och åka ut iallafall :)

2009-04-18 @ 23:28:51
Postat av: Malin

Tänkte bara fråga va ditt band heter som du spelar i? Mvh Malin..

2009-04-18 @ 23:39:56
URL: http://bebis.raldisa.se
Postat av: ante

Du är kung Billing, du har rätt inställning attityd!

2009-04-19 @ 00:37:31
Postat av: Alex

Tjena Erik!

Antar att du är inne på zombiefilmer, tänkte.. vart skulle du sticka om det började sprida sig ett virus, så alla blev till zombies? :) (tänker mest på filmer som night of the living dead, dawn, day) haha..





/en zombietokig alex!

2009-04-19 @ 01:46:47
URL: http://poetdiet.blogspot.com
Postat av: Carma

Trodde aldrig att man kunde bli stjärnögd i någon som man ser på tv, vid den högst aktningsvärda åldern av 33...Erkänner smått generad att det är precis vad som hänt mig;S.. Jag bygger självklart, precis som alla andra som inte känner dig, min uppfattning av dig på hur du porträtteras i R samt på en tolkning av hur du framställer dig själv och dina åsikter här på bloggen. Den blandning av "I dont give a shit attityd", din övertygelse och karisma i kombo med hur hela ditt ansikte lyser upp när du talar om och till din älskling, är totalt oslagbar i rutan. // Också smyckad, lärare i SU-grupp och skåning.

2009-04-19 @ 09:45:54
Postat av: tess

Såg programmet igår å sonen letade rätt på nå klipp av nå låt på youtube... skoj å se.



Dina kommentarer e så klockrena i Robinson. De får mig att må riktigt gott... fan du e snabb som fan i tanken som fäller de rätta kommentarerna direkt. Jag ser en kille med skärpa... helt klart.



Men som ansdra skrivit... du åker nog ut pga detta. synd för du har rätt inställning för att vinna skiten. //Tess

2009-04-19 @ 10:12:15
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: sandra

Nja, inte min musiksmak direkt. men riktigt fina texter!

2009-04-19 @ 10:47:07
URL: http://parangan.blogspot.com
Postat av: Mikki

Min mamma spelade också mycket wiehe låtar när jag växte upp. Jag blir väldigt sentimental när jag hör låtarna idag.

2009-04-19 @ 19:36:43
Postat av: Ishtar

Erik, blir glad när jag ser dig i rutan, höra din uppriktighet, att det finns fler själar som står för den dom är och sina åsikter. Tror inte att jag hade följt Robinson om det inte hade varit för dig.

Lycka till i livet!

2009-04-19 @ 22:06:57
URL: http://lovelywoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0