Sliten

Nu är jag rejält trött, nött skinn i fem timmar.
Eller nästan, trummorna behövde viss montering efter lördagens gig. Hade ett jävla sjå med att få till hängpukan.
Dags att köpa nytt set...
Det blir garanterat ett tama, kanske inte ens begagnat. Jag har kommit att fästa mig vid deras grejor och jag känner att jag vill hålla mig till ett märke som dessutom har lättillgängliga reservdelar...

(vaddå fiskar efter sponsring?)

Bytte stockstorlek igen. För ett par år sedan gick jag från 5b till 5a och märkte direkt en enorm skillnad i hastighet, snärten blev skönare också. Idag satte jag mig med ett par 7a som alltså är snäppet tunnare och en aning kortare och då väger en liten smula mindre och hu-
vad det gick undan! Alla tekniska småbitar var mycket lättare att sätta!

Jag läste någonstans att när en ung pojke sattes i träning till att bli riddare fick han (det var nästan uteslutande män som fick detta privilegium) ett ganska tungt svärd att öva teknik med. När han sedan fick det svärd han skulle använda i strid vägde det mycket mindre och gjorde således att han, efter att ha vant sig vid den högre vikten, rörde sig mycket snabbare.
Jag skulle rekommendera andra självlärda trummisar som jag att skaffa en övningsplatta och ett par tyngre stockar än vad de vanligtvis använder för att uppnå samma effekt. Men vad vet jag:-)

Alla ni som tycker att bilden av mig förändrats eller att jag var ett as mot Mika: Prova själv att leva under de omständigheterna. Minsta irritation växer till en fullskalig kris.
Jag håller själv med om att jag gick fram alldeles för hårt.
Men vem bryr sig? Det är ju för fan TV. Skaffa ett liv i stället för att gnälla på mig.

Eller skaffa ett trumset! Det är så in i helvete roligt att lira!

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Äh, det var väl ingen big deal.

Mika förtjänade det...

2009-04-14 @ 00:23:15
Postat av: Maley

Det du sa till Mika tycker jag var helt rätt och din bild förändrades till det positiva efter det.

Endel av svenska folket uppskattar tydligen inte ärlighet. Tråkigt!



Heja dig=)

2009-04-14 @ 07:50:24
URL: http://misstrash.blogg.se/
Postat av: Filibabba

kul att du har en blogg! :)

2009-04-14 @ 15:24:33
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag tycker du gjorde helt rätt med Mika, skule aldrig kunan gnälla på världens skönaste kille :)

2009-04-14 @ 16:23:18
URL: http://http:/weiiise.blogspot.com
Postat av: Matilda

Jag läste också om det där med svärdet och pojken. Kommer ihåg att det var första Arnboken. Kan det vara den du har läst?

2009-04-14 @ 17:15:43
Postat av: Sara

Varför är du och Mika facebookvänner om du nu ändå inte bryr dig om ni någonsin träffas igen.

2009-04-14 @ 17:26:44
Postat av: Carro

det var bara extremt underhållande!

2009-04-14 @ 19:05:43
URL: http://carouline.blogg.se/
Postat av: Niklas

Tyckte inte alls att det var särskilt farligt. Har man ett pärlhalsband på sig och ligger och solar hela dagarna får man väl acceptera att man blir kallad överklass, eller vad det nu var.

2009-04-14 @ 19:29:31
Postat av: Innuce

Måste bara glida in här och säga att du lyfter Robinson 2009. Du är grymt underhållande på alla sätt. Sedan blev Mika-grejjen onödigt uppumpad, det var som sagt ingen big deal (eller var det en kokonöt?).

2009-04-14 @ 22:12:07
URL: http://innuce.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Du är min idol

2009-04-14 @ 22:49:00
Postat av: Maria

Hej måste bara säga att jag hejar på dig:)Den där Mika-grejen var så rolig att jag var tvungen att se reprisen, tyckte du slog huvudet på spiken:) Hoppas du går långt, det återstår att se.

ciao

2009-04-15 @ 10:02:34
URL: http://santamaria.blogg.se/
Postat av: Ella

Du är min idol :'D



Du ska bli robinson 2009 <'3

2009-04-15 @ 14:31:26
URL: http://glamrockgirl.blogg.se/
Postat av: Maley

Såg precis att Mika lagt upp klippet då du ställer henne mot väggen och säger att hon har överklassfasoner. And i fucking love it. Jag håller med dig till 100%. Och man fick ju det bekräftat på hennes små miner under utröstningen och medans ni pratar om de. Och sedan hur hon pratar i klippet. Jag tycker det skriker " Hej, jag är bättre än dig och bla bla". Det är ju hon själv som signalerar ut de!

Och sen att hon anser att piercingar är ofräscht förstår jag faktiskt inte. Lika ofräsch är det väl med vanliga smycken isåfall?! Hm, jaja!



Keep up the good work Billing. =) You rock!

2009-04-15 @ 15:38:25
URL: http://misstrash.blogg.se/
Postat av: Hanna

mika var för gnällig

2009-04-15 @ 17:43:38
Postat av: Anonym

du ska för fan vinna hela robinson xD <3

2009-04-15 @ 17:47:19
Postat av: Adde

Haha så jävla skön du är billing. Mannen myten legenden! Fortsätt kämpa!

2009-04-15 @ 18:18:23
Postat av: Micke

Yes! Äntligen någon som faktiskt verkar vara vettig i hjärnan som är med i robinson! Uppskattar verkligen att du är med i programmet och hoppas att du kom långt. Såg föresten en "poll" på aftonbladet där man röstade på sin favoritdeltagare, Erik Billing hade överlägset flest röster. Uppmärksammat detta? :)

Ha det gott, och lycka till med trummorna, livet och (retroaktivt..) robinson 2009.

2009-04-15 @ 19:26:56
Postat av: Jarmo

Hallå på dig din tupp! Vad har du för dig?

2009-04-15 @ 20:48:54
Postat av: Osynlig xD

f*n du äger xD tänkte bara säga det....

Som om du inte redan visste det...

;) ;P

2009-04-16 @ 10:27:49
URL: http://twistedthing.blogg.se/
Postat av: soffie

du är en favorit hemma hos oss i tvsoffan,

hoppas du blir kvar länge kanske vinnaren,:O)

må gott

2009-04-16 @ 22:30:25
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: soffie

glömde säga att det du sa till Mika va bara skitbra:O)

vi asgarvade i soffan redan från start när hon kom in i träsket

2009-04-16 @ 22:31:46
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anette

Måste bara säga hur jäkla bra jag tycker att du är! Så jäkla rätt, det där med Mika. Sjukt bra kommentarer och gillar stilen likom.

2009-04-16 @ 22:46:14
URL: http://idenstoraskogen.blogg.se/
Postat av: Allie

Ta det inte fel, för jag uppskattar verkligen dig som deltagare i Robinson, men är det inte på något sätt lite som att kasta sten i glashus att gnälla på att någon har på sig något sorts smycke när man själv har en hel del piercingar plus töjningar? Fattar vad du menar osv, men det kan ju inte direkt vara jättepraktiskt heller. Såg aldrig avsittet, men jag hade med stor sannolikhet hållt med dig :)

2009-04-18 @ 02:00:11
Postat av: Frida

Det var helt rätt att säga till Mika.

Hon blev lite för dryg och passar inte i Robinson överhuvudtaget.

hon hör hemma i storstaden o så är det :)

Du därimot är en äkta Robinson, Du kommer ta det här ^^

2009-04-19 @ 19:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0