TGIF

Så var det äntligen fredag!
Cecilia sitter just nu på tåget och för varje sekund som går är vi cirka trettio meter närmare varandra.
Det känns i hela kroppen!

Som ni kanske vet brukar jag skriva en blogg efter veckans robinson-avsnitt eller åtminstone efter reprisen, men eftersom Cecilia är här och jag egentligen vill slösa så lite på vår tid som möjligt med att häcka framför datorn har jag i skrivandes stund ingen aning om när nästa blogginlägg blir av, men om jag ber riktigt snällt kanske hon låter mig leka kändis någon gång i morgon kväll eller söndag förmiddag. Vi ska se avsnittet redan på lördagen hemma hos Papas som har 28 årsfest.

Så, ikväll spelar Trevolt i Trelleborg och direkt efter det ska jag stressa hem till min ängel!
www.myspace.com/trevoltpunk

Hörs snart.

Och glöm inte: Du känner dig själv bättre än någon annan.

Kommentarer
Postat av: Pamela

Foto på din söta kvinna. Som sagt vi (jag o min sambo) såg henne på hurry curry förra fredagen då vi var i Stockholm, & hon är så sööööt att hon förtjänar att du lägger upp foto på henne (er)



♥♥♥♥♥♥KÄRLEKEN ÄR UNDEDRBAR♥♥♥♥♥♥

2009-04-24 @ 18:39:27
Postat av: Coffe

Jag vill bara säga att du är BÄST i hela Robinson. Hoppas verkligen att du vann.

2009-04-24 @ 19:24:58
Postat av: F

Jag har följt din blogg i två veckor nu tror jag, och det känns som om det är på tiden att jag skriver något, även om jag inte riktigt vet vad. Du får redan massor av kommentarer som innehåller i princip samma sak som jag har tänkt skriva nu, så egentligen kanske jag lika gärna kunde vara tyst? Men det är väl så att man alltid vill höja sin lilla röst själv också, även om den inte riktigt hörs bland alla andra.

Innan Robinson började så satt jag och bläddrade igenom deltagarprofilerna på tv4.se. Jag försökte hitta någon person som verkade intressant och fastnade faktiskt lite grann för dig. Sen har jag, som så många andra, blivit mer och mer fäst vid dig under programmets gång.



Jag tycker väldigt mycket om ditt sätt att säga precis dina åsikter, och liksom skilja dig från mängden utan att verka bry dig desto mer om vad andra tycker. Det krävs en hel del självförtroende för att göra det, har jag för mig. Nu är du i och för sig sådär 12 år äldre än mig, så du har haft tid på dig att bygga på det där självförtroendet, men ändå. Jag blir imponerad av att du vågar vara dig själv så direkt. Samtidigt verkar du vara väldigt jordnära på något sätt. Jag skulle säga att du är det där som kallas en bra förebild.

Då jag sedan upptäckte att du dessutom skriver väldigt bra och hittar ord för alla dina smarta tankar och idéer, så blev jag ännu gladare, förstås. :)



Det här är redan tillräckligt långt så jag ska sluta babbla nu, men jag ville bara tillägga att du är väldigt inspirerande på något sätt ("Du känner dig själv bättre än någon annan" var till exempel något som jag nog behövde höra idag) och att jag har lyssnat lite på Trevolts myspace, det låter bra (: Nu ser jag fram emot morgondagens Robinson. Jag hoppas att du inte blir utröstad på väldigt länge ännu (hoppas självklart mest att du vinner)! Ha det väl. ^^

2009-04-24 @ 23:10:54
Postat av: Mr Sundsvall

Du är helt klart det skönaste och mest färgstarkaste personen i årets Robinsson. Tyvärr tror jag just du åker ut i kvällens avsnitt...det står ovanligt mycket om dig i tidningen vilket inte är det bästa tecknet inför kvällens avsnitt, ofta är det den som åker ut då som det står en artikel om i Aftonbladet, det är som ett mönster. Fan.... underhållningen kommer sjunka isåfall... =/

2009-04-25 @ 10:58:59
Postat av: 12 åring

Jag hejar på dig i Robinsson!!! =D

2009-04-25 @ 13:12:00
URL: http://karoolinaa.blogg.se/
Postat av: nea

Jag håller med "F", för mig är du också en bra förebild och jag kommer på mig själv med att sitta och tänka att jag är lika mycket värd som alla andra och att jag ska sluta trycka ner mig själv.. tack vare dig!



tack för dina fina ord Erik.

2009-04-25 @ 17:15:34
Postat av: Miss M

Längtar tills den 18 Juli då ska TREVOLT till Tyringe. Och Erik du är grymt bra på trummor :)

2009-04-25 @ 17:31:25
URL: http://wwwmadelense.webblogg.se/
Postat av: Nelly

Ville bara skriva igen att du är bäst i hela robinson och den enda anledningen till att jag kollar. Rock loss!

2009-04-25 @ 20:00:26
URL: http://nellyandersson.blogg.se/
Postat av: Random

Tjena Billing!

Jag undrar vilken skola du jobbar på?

2009-04-25 @ 20:07:37
Postat av: Anonym

Hoppas du vinner Robinson!



2009-04-25 @ 20:18:02
Postat av: Xo

Diggar eran musik måste jag säga. Gött att se att det finns melodiska punk band kvar i skåne :)

2009-04-25 @ 20:45:51
Postat av: Mia

Tycker att det var tråkigt att du åkte ut, tyckte verkligen att du var värd att vinna hela Robinson. (:

2009-04-25 @ 20:56:19
URL: http://notapoet.blogg.se/
Postat av: 12 åring

Du skulle ha vunnit... Synd att du åkte

2009-04-25 @ 20:57:20
Postat av: mimmi

jag vill att du ska vinna men du åkte jävla idioter

2009-04-25 @ 21:02:23
Postat av: Bea

du är klockren i robinson. kan inte fatta att du åkt ut nu.. fan oxå.

ska sluta kolla nu

:(

iaf, du är läcker :>

hejhej

2009-04-25 @ 21:03:31
Postat av: nathalie

billing, du åkte ut :'(((((



wääääääääh, asså¨jag grät :o



blää på jarmo -_-



du e min idol =)

2009-04-25 @ 21:10:08
URL: http://www.youtube.com/nattiiizz
Postat av: Anonym

riktigt synd att du åkte, hoppades verkligen på att få se dig vinna!

2009-04-25 @ 21:10:22
Postat av: Anonym

christian skulle åkt, hatar honom!

2009-04-25 @ 21:10:23
Postat av: kitty

synd att du åkte /: <3

2009-04-25 @ 21:11:50
URL: http://ordensnurrarutanluft.blogspot.com
Postat av: Emelie

Hejsan på dig. Tyckte att du var klart den coolaste av alla på ön. Hade sett dig som vinnare. Men nu blev det inte så och tycker det var synd. Men bara att bita i det sura äpplet som man säger. Hoppas du har det bra annars :)

2009-04-25 @ 21:18:10
URL: http://starfamily.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hejsan på dig. Tycker att du är klart den coolaste av alla robinsondeltagare. Hade gärna sett dig som vinnare men nu blev det ju inte så. Men det är ju bara att bita i det sura äpplet och ta det som det kommer. Tycker ändå att du var klart den bästa. Hoppas du har det bra.

2009-04-25 @ 21:28:01
URL: http://starfamily.blogg.se/
Postat av: HERMELIN

fan va ledsen jag blev när du åkte ut !! :O

tyckte du var sjukt ball med ditt rosa hår , hejade på dej.

2009-04-25 @ 21:28:48
URL: http://hhermelin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jaja nu blev det två inlägg men ändå samma innehåll. Har väl en trög dator ;)

2009-04-25 @ 21:29:31
Postat av: emma kåbe viola pittson vainio

erik, du är min idol !!!!! älskar dig till max. blev helt pissed of när du åkte ut och jag skrek så mycket att mina grannar klagade :(



och varför har du inte några bilder i din blogg? :(

2009-04-25 @ 21:42:23
URL: http://www.emmaviola.devote.se
Postat av: Tirren

Första gången någon med hjärna nog att kunna uttrycka och stå för sina åsikter medverkar i Robinson, jäkligt tråkigt att du åkte ut. Kul att se dig under tiden du var med iaf! :)

2009-04-25 @ 21:47:02
URL: http://www.tirren.se
Postat av: Madde Andersson

Hejsan Billing!! Snälla, kan du skicka en autograf till mig. jag slog vad med med min shyrra!



Skicka denna till





Madelene Andersson

Harvvägen 4

74431 Heby

2009-04-25 @ 21:49:07
Postat av: alex

hej!

om jag någon gång ser dig eller träffar dig eller jag vet inte, lova mig att du ger mig en autograf! =D

2009-04-25 @ 21:50:10
URL: http://rythmofalex.blogspot.com
Postat av: Eliyana

Måste ju bara säga hur jävla grym jag tycker att du är. Jag och min pojkvän hejjade på dig från första programmet! Synd att du åkte. Du förgyllde hela programmet. Och enligt mig är du vinnaren.

2009-04-25 @ 21:50:53
URL: http://eliyana.blogg.se/
Postat av: Emma

Nu är det ju såhär att den här lilla flickan vill ha din autograf, och även min lilla polare ;), så har du tid kan du väl skicka två till Remnavägen 28 Katrineholm.

puss och kram från två beundrare ;D

2009-04-25 @ 21:50:54
URL: http://timcanpy.blogg.se/
Postat av: FRÖKEN GRÖN

MEN VAD FAN?!

Du åkte ju ut. Du skulle ju vinna.



Jaha.



Men jag kan tänka mig att det smakade för jävla gott med kaffe och cigg efter Robinson.

2009-04-25 @ 21:51:07
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/
Postat av: lena och anita

vi älskar dej du är bäst nu slutar vi titta på robinsson,,,,,,,,,,,,,,,,du är nummer ett!!!!!!!!

2009-04-25 @ 21:51:33
Postat av: arsa

Hej kan jag få din autograf? maila svar I love U <3



/Arsa

2009-04-25 @ 21:52:55
Postat av: snälla skicka en!!!!! <3333333333

hej!! <3 diggar dej!! jag har en ram som jag ska sätta din autograf i,,, om jag får nån! (a) skicka ett mail till mig så kan vi prata om min adress! <3

2009-04-25 @ 21:53:28
Postat av: Johan

Hej jag skulle verkligen uppskatta en autograf från dig. Snälla maila mig.

2009-04-25 @ 21:54:53
Postat av: Sanna

ERIK BILLING! du är grym. blev inte sådär jätteglad när du somnade, din klant! enligt mig är inte robinson värt att ödsla tid på längre, du var den man ville följa.

såg att man skulle skriva här om intresset för autograf fanns, intresset finns helt klart här. vart ska jag skriva uppgifter?

2009-04-25 @ 21:55:24
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Sanna

maila mig gärna btw.

2009-04-25 @ 21:56:00
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Anonym

skit att du åkte!! Du skulle ha vunnit, du var ju den enda andledningen till att man kollade på Robinson! Hatar Christian, det var han som skulle ha åkt!

2009-04-25 @ 21:57:39
Postat av: Nelly

Synd att du åkte ut Erik. Du var bäst!!!!!!!!

Läste i chatten på tv4.se att man kunde skriva i din blogg om man ville ha en autograf...

Och jag vill jätte gärna ha din!!



2009-04-25 @ 21:58:25
URL: http://nellyandersson.blogg.se/
Postat av: Johanna

då tv4 är elaka småtomtar som modererar bort mina frågor i chatten skriver jag här.



vart ofantligt impad av dej i robinson, tycker du är så sjukt intelligent & känner igen mej mycket i ditt sätt att förhålla sig till andra människor.



tyckte det var så härligt med någon som gick in i det grupp-psykologiska tänkandet och sådär, har inte hänt i tidigare säsonger. sen har du ju fantastiskt snygga piercingar och tatueringar. som du sagt någon gång om jag minns rätt; bättre att be om ursäkt än om lov, annars hade inte jag haft någon tatuering eller töjning alls nu!



vore supertrevligt om du kunde skriva något ord till min mejl bara så jag vet att du läst, sen är det ju alltid kul att se något i mailboxen... =3



kramar // johanna



2009-04-25 @ 21:58:58
Postat av: alex

hej igen.. efter att ha sett alla smarta barn som skrivit att du kan posta en autograf får jag allt fråga också. (om jag får din adress kan jag skicka med en 5krona för frimärket).



alexandra jerlstad

doktor forselius gata 22

413 26 göteborg

2009-04-25 @ 21:59:56
URL: http://rythmofalex.blogspot.com
Postat av: Sandra Ajax

Du var en värdig vinnare, synd att du fick lämna tävlingen! Men det är väl vad som gör livet spännande ändå: att inte veta vad som väntar. Hoppas allt är kalas med dig!

2009-04-25 @ 22:01:01
URL: http://sandraajax.se
Postat av: Celine och Elin

Okej :D Ha det bra !! Vi fick inget svar av dig på chatten på Tv4 :(

2009-04-25 @ 22:01:28
Postat av: Mindy

Såg att trevolt skulle spela på CTRL ALT DANCE! Ni är anledningen att jag ska dit överhuvudtaget! Förresten ville jag bara tillägga att örådet där du och mika tjaffsar, har aldrig garvat så mycket, stackars lilla överklass flickan blev ju totalt sågad!

2009-04-25 @ 22:01:55
URL: http://mindylindhe.blogspot.com
Postat av: Maria

Inget Robinson utan Billing..!



Skulle sjukt gärna vilja ha din autograf :'] Skicka ett mail så får du adressen n_n

2009-04-25 @ 22:05:14
URL: http://goldenchange.blogg.se/
Postat av: Micke och Alexandra

2 autografer till oss tack :), vi får palla oss neråt i landet och kolla på en spelning ^^



Micke Holfve Lundby

Östra Löa eriksberg 720

71494 kopparberg

2009-04-25 @ 22:05:51
URL: http://voicesofviolence.blogg.se/
Postat av: Sofie

Riktigt synd att du åkte ur Robinson! Du om någon skulle absolut ha vunnit!

2009-04-25 @ 22:06:18
Postat av: Andreas

Erik! Jag skulle gärna vilja ha en autograf av dig. Skicka adressuppgifter så skickar jag dig 6 kr eller vad det nu kostar för portot. Du får min adress i samma veva.



P.S: Robinson är inte värt att se utan dig



Mail:

andreas[email protected]

2009-04-25 @ 22:06:55
URL: http://goranssonsvarld.blogg.se/
Postat av: Andreas (igen)

Det svar vara ett understreck mellan andreas och rahl :P

2009-04-25 @ 22:07:33
Postat av: natalie

billing! du var verkligen underhållande i rutan. hade gärna sett mer av dig. älskar dina kommentarer, de är så jävla klockrena. du är grym! hade! /natalie

2009-04-25 @ 22:11:04
URL: http://nwahlstrom.blogg.se/
Postat av: David Brorsson

Tja Billing! Jävla surt att du åkte ut "idag"! Du var den enda anledningen till varför jag tittade på Robinson. Man får väl helt enkelt bita i detta sura äpplet. Men vet att du har ett band. Repar ni i Malmö? Inte sugna på att spela med ett okänt band någon gång? Vi har dock ny sångare nu så vi håller på att repa in våra låtar med honom just nu så det kommer kanske ta ett tag. Men om ni är sugna så maila gärna! Ha det jävligt nice! (Btw, vi heter Thyzzo och är från Malmö) metal[email protected]

2009-04-25 @ 22:13:42
URL: http://www.myspace.com/thyzzo
Postat av: Ida Vestman

Tjo^^ kan jag få din autograf? jag har hejjat på dig genom hela robinson och jag tycker det vore coolt at få din autograf^^maila så får du adressen^^

2009-04-25 @ 22:15:48
Postat av: Öve

Berätta om din sjukdom, Asperger?

2009-04-25 @ 22:16:25
Postat av: For Erik billing:

UPPRIKTIGHET, INTELLIGENS, BALL HUMOR, COOLHET, SNYGG YTA, VERKAR VARA EN BRA POJKVÄN,(HÅLLER PÅ DIG OCH DIN FLICKVÄN/FRU CISSI)MUSIKMÄNNISKA - japp, du verkar vara den man vill vara kompis med!

2009-04-25 @ 22:19:45
Postat av: Malheur

Jag skulle hemskt gärna vilja ha en autograf om det går bra ^^

2009-04-25 @ 22:26:10
Postat av: Elisabeth

Hej, Erik!

Jag försökte förgäves få kontakt med Dig via TV4:s

chatt.....

Vet Du, jag var Din svensklärare och tillika klassföreståndare under Ditt tredje gymnasieår på fd Celsiusgymnasiet!

Jag minns Dig som en stark begåvning och personlighet. Men att Du kunde snacka Dig ur knipor, minns jag också! En gång skulle Ni muntligt redovisa var sin naturalistisk roman inför klassen, och Du hade glömt bort det, alternativt "glömt bort det". Då pratade Du på om Arne Anka istället, så att vi alla - inklusive jag! - höll på att glömma bort, att det ju var något helt annat som Du borde redovisat!! När jag kom till sans igen efter Din svada, spände jag ögonen i Dig och sa:

- Det var väl inte en naturalistisk roman???!!

- Nej, sa Du lugnt, inte fan var det det!!!!

Sorry, det blev lite fel.

Sa Du rakt och ärligt.

Jag blev sjuk i slutet av Ditt tredje gymnasieår och träffade inte på Dig igen förrän många år senare. Då stod Du på gågatan ungefär vid Hollandia för att värva medlemmar till Greenpeace.

Jag var redan medlem, men kände direkt igen Dig.

Du kände dock inte igen mig först. Jag hade gått upp rejält i vikt samt svartfärgat mitt hår.

Efter en stunds snack, kände Du igen min röst och mina ögon sa Du. Vi pratade på ett tag, och det var så kul att se Dig igen, minns jag!

Så är Du helt plötsligt med i Robinson!!!!!!!!

Jag blev nästan löjligt exalterad och sa till min familj och vänkrets:

Det är MIN fd elev!!!!

( Som om det vore min förtjänst, att Du var där och att Du är den Du är..... PINSAMT!)

Men Du ska veta, att jag är OERHÖRT STOLT över Dig,

och att det var ett nöje se Dig och höra Dig resonera på Erik-vis om lördagskvällarna, Erik!!!!

Jag blev direkt ledsen, när Du tvingades åka hem.

Att Du blivit lärare är TOPPEN!!!!

Du behövs innerligt väl bland ungdomarna i skolan.

Rör om i etablissemanget bara!!!!

Själv har jag varit med om så makalöst mycket, sedan jag var Din lärare.

Det hade varit jätteroligt, om Du ville kontakta mig, så att jag kunde få berätta lite....

Jag är banne mig SÄKER PÅ, att Du kommer tycka det är intressant!!

Men jag vill naturligtvis inte skriva om detta i kommentaren till Din blogg. ( Måste bla tänka på närståendes integritet.)

Så om Du hinner/orkar/har lust ta kontakt, så kan bollen börja rulla.....

STOR KRAM till Dig från stolt gammal (48!) lärare!



2009-04-25 @ 22:29:27
Postat av: Miriam

Du skulle ha vunnit. Jag hejade verkligen på dig, men men shit happens. Förresten så såg jag dig i affären för några dagar sedan :D. Jag vill väldigt gärna ha din autograf, vore astufft...mejla så får du adressen :) you rock

2009-04-25 @ 22:37:43
Postat av: Anonym

jag är kär i dig

2009-04-25 @ 22:58:10
Postat av: Elisabeth

Hej, Erik!

Jag försökte förgäves få kontakt med Dig via TV4:s chatt.....

Jag har tänkt höra av mig till Dig ett bra tag nu, men först nu skrider jag alltså till verket!

Vet Du, jag var Din svensklärare och tillika klassföreståndare, när Du gick i trean på fd Celsiusgymnasiet!

Jag minns Dig som en klipsk, vältalig och stark personlighet med stor integritet.

Ja,och inte så lite trotsig mellan varven också, om jag ska vara alldeles ärlig, och det ska jag.

Jag hade av olika skäl inte arbetat som lärare på ett bra tag, när jag kom till Celsiusgymnasiet vid höstterminsstarten 2000. Hade mångåriga svåra privata problem bakom mig bla. Detta gjorde att jag inte orkade vara mig själv rakt igenom, under den tid jag undervisade i Din klass. Sömn hade jag knappt fått på några år tex. Sådant berättade jag inte för Dig och de andra eleverna.

OM Du minns något vettigt från min period, måste det vara filmen Den enfaldige mördaren, som grep Dig.

Filmmusiken var dessutom gjord av Sersam, som Du tydligen kände.

Nåväl

Du var så pregnant närvarande, när Du väl var på lektionerna dock, minns jag.

Och Du kunde prata Dig ur de flesta knipor!

En gång skulle Ni redovisa var sin naturalistisk roman inför klassen.

Du såg ut att tänka: SHIT!!! redan när Du stod i dörren till klassrummet och förstod att det var redovisning på gång.

Sen gick Du beslutsamt in.

Lugnt reste Du Dig, när det var Din tur och började redovisa......Arne Anka!!!!!!

Suveränt bra till på köpet!!!

Ja, Din svada och Dina reflektioner tog andan ur allihop - även mig - så att det tog ett tag, innan jag återfick sansen, so to speak.

Då sa jag:

- Men, Du, DET är väl ingen naturalistisk roman!!!!

Du tittade stadigt på mig och svarade:

- Nej, inte fan är det det!!!! Men visst lät det bra?

Och det gjorde det, Erik!!!

********

Jag blev allvarligt sjuk i slutet av det läsåret, och träffade inte på Dig igen förrän för några år sedan, när Du stod på gågatan ungefär i höjd med Hollandia och försökte värva medlemmar till Greenpeace.Jag var redan medlem, men "gav mig tillkänna". Du kände inte igen mig först, vilket jag inte undrade på. Jag hade gått upp rejält i vikt samt svartfärgat mitt tidigare blonda hår.

Vi pratade på en stund, och efter ett taf sa Du, att Du kände igen min röst och mina ögon samt mitt skratt.

Så är Du helt plötsligt med i Robinson!!!!

Jag blev nästan löjligt exalterad, och spred till familj och vänner, att Erik Billing är MIN fd elev. Som om det vore min förtjänst att Du var med i tävlingen och att Du är den Du är..... PINSAMT!!!

Men Du ska veta, att jag hela tävlingen varit oerhört stolt över Dig, Erik!!!!

Tycker att det var en fröjd se Dig och höra Dina resonemang.

Blev direkt ledsen över att Du åkte ut!!!!

Men Du, har man kämpat så bra och etiskt som Du, blir man garanterat hågkommen och saknad! BRA GJORT, Erik!!!!!

Att Du valt lärarbanan, glädjer mig. Du behövs VERKLIGEN ute bland ungdomarna i skolan!!!

Rör om i etablissemanget bara!!!!

Själv har jag varit med om MASSOR sedan vi senast sågs. Jag tror att Du skulle bli förvånad och intresserad - ja, jag är banne mig säker på att Du skulle finna min livsstory intressant.

Men jag kan inte skriva om den här, eftersom jag måste värna om mina barns integritet!

( Tre tjejer på 23, 18 och 12 år )

Skulle Du ha lust/hinna/orka, så kontakta mig, är Du snäll! Så kan bollen börja rulla....

ALLT gott till Dig och de Dina, Erik!

STOR KRAM från Din stolta, gamla (48) lärare.

2009-04-25 @ 22:58:42
Postat av: Hanna

Vart kan man köpa biljetter när ni ska spela i stockholm 1 augusti? :-)

2009-04-26 @ 11:33:47
URL: http://honsomheterhanna.blogg.se/
Postat av: Stefan

Thank goodness its friday!



Referens till Without a paddle?



I fallet, för jävla klockrent.

2009-04-26 @ 23:08:18
URL: http://homofagget.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Jaså, du var i Trellehulla, synd man inte såg dig då ;)

2009-04-27 @ 18:52:58
URL: http://ke1a.webblogg.se/
Postat av: Dave

hanna, man behöver inte köpa biljetter innan. Mna betalar i dörren på Snövit om jag minns rätt.

2009-05-01 @ 07:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0