Nej men vad fan nu jäävlar...

R.I.P. Håkan Florå...

Vem i helvete är Håkan Florå?

Och vad är det för tjat på löpsedlarna om någon folkkär idiot som gått och mulat?

David:
-Har ni hört att Onkel Konkel är död?
Jag:
-VAAAAAA????
Det är en otroligt obehaglig känsla när en massa pusselbitar faller på plats!

Onkel Konkel.

Världens mest oseriösa "band". Bara en massa extremt infantilt tramsande till otroligt dåligt programmerade instrument...
Men FAN vad roligt man har haft åt det!
Innan jag kände att punk var den musik som hörde ihop med mig och när jag egentligen var för ung för att kunna påstå att jag hade några favoritband så lyssnade jag frekvent på onkel konkel:
Lärde mig texterna utantill.
Mysprovocerade i skolan med att citera dem.
Fylleskrålade med polarna till raspiga kassetter långt innan vi ens börjat dricka. Men ni fattar vad jag menar...

Lustiger anekdot:
När vi köade till sagan om de två tornen (premiärbiljettsnörd -check!) lämnade vi helt sonika tältet mitt på gågatan ett par timmar för att se Onkel Konkel på KB i Malmö.

Jag blev otroligt besviken för de var så jävla dåliga. Sedan kom jag på att det är meningen att de ska suga, det är liksom själva grejen.

Och nu är det alltså slut.
Vi ska alla den vägen vandra.

Men faaan....
"Cp-åke är min bror, hela nyllet fullt med snor"
Vem fan skriver sånt idag?
Eddie Meduza drog ju vidare för.. säg... sju år sedan, ungefär.
Visst finns det könsrock ännu, men folkkär könsrock? Den tiden är, på gott och ont, förbi.

Vad mer har hänt?
Jo, vi jobbade vidare på tatueringen. Så nu kan jag för tredje gången säga att det bara är en sittning kvar....
Lägger upp bilder när allt är klart.

Lustig episod på vägen till tatueringsstudion...

Jag cyklade dit och var så gott som framme när en grupp damer i min mors ålder (eller som jag sa när jag berättade den här historien för Adam och David, "ett gäng kärringar") tog upp så mycket plats på trottoaren att en av dem gick på cykelbanan, med ryggen mot mig.

Min ringklocka är sönder och jag var stressad, så istället för att som vanligt lite trevligt säga "pling pling" tog jävligheten i mig över och jag körde en slirning precis bakom henne så däcken skrek.

Det tog skruv och jag kunde cykla förbi den lätt hjärtinfarkte lilla damen.
Krutet var dock kvar i henne för när jag passerade väste hon: "Har du ingen ringklocka?"

Studion låg bara tio meter efter detta (så jag hade ingen som helst anledning att varken stressa eller vara otrevlig)
så efter att jag låst cykeln väntade jag in henne och när hon var precis intill spände jag blicken i henne och sa:
"Den gick sönder när jag körde på en fotgängare som gick på cykelbanan".
Moget.
Men kul.
Hon skrattade.

Så, för att sammanfatta:
På fredag morgon kör vi från Malmö klockan nio, halv tio ungefär. Trevolt och min gravida syster Danne och hennes sambo/inseminant samt min blandskiva -jag har alltid med en blandskiva och det är tydligen inte alltid så populärt har jag fått höra - för att ta oss till Uppsala där vi ska spela på genomfarten tillsammans med klusterbomb och Abrunn.

Dock skall vi halvvägs, alltså någonstans i småland, möta Verra, Krisse och en till som är på väg till Malmö för att spela in med sitt band som jag inte vet vad det heter.
Verra är Babys bästis.
Vi ska byta nycklar.
De ska bo hos mig, Adam och David hos Krisse.
Kan bli hur stökigt som helst att styra upp!
Efter spelningen i Uppsala ska Danne, Jonas och jag in till Sthlm och sova hos Baby.
Pusskalas, yey!

Dagen efter blir det festivalgig på pretzeltown, det kommer att bli superfett. Asta kask spelar också:-)
Seeen sova på hotell för Adam och David medans resten av oss +Baby sticker tillbaka till stan för att slagga. Dagen efter hemfärd.

Mycket som kan gå åt helvete alltså. Spännande!

På söndag eller måndag kommer rapport om hur det gick.
Om vi inte ses i helgen?



post scriptum:
Även aldrig så diskret är det jätteroligt att höra av dig!
Det är kanske så att jag hittar till radio så småningom, det hade ju verkligen passat mig, som du säger!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur kan du vara så cool

2009-08-20 @ 19:23:13
Postat av: Adamantium.

Ohja, vi ses på Pretzel vill jag lova. Och jag väntar mig mer folk än på Siestaspelningen, mycket mer folk och mer röj!

2009-08-20 @ 21:22:24
URL: http://adamantium.blogg.se/
Postat av: Anonym

önskar att jag vågade prata med dig. Men känner mig så liten och fjantig..

=(

2009-08-22 @ 13:36:45
Postat av: Anonym

Haha. Fjant!

2009-08-25 @ 12:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0