Ni är inte vi

Jag är jävligt trött på jakten på fildelare.

Jag håller verkligen med om att generation gratis som tror att bara för att något går att ladda ner så borde det vara gratis-
ett gäng curlade snorungar som aldrig tjänat egna pengar som blir förbannade när saker och ting inte automatiskt tillfaller dem i enlighet med deras giriga "vill-ha-NU" mentalitet är knappast värt att försvara...

Men ändå:

Om en stor del av medborgarna i en administrativ zon - hädanefter kallat "Sverige" - beter sig på ett vistt vis är det så kulturen ser ut.

Jag upprepar:
Riksdag och regering är inte de som bestämmer över medborgarna. Deras roll är att representera folket och att administrera nationen. De har ingen som helst rätt att överföra sin syn på vad Sverige är på oss, det skall vara tvärt om:
folkets vilja och beteende definierar landet, inte de som administrerar det.

Lagar får inte införas för att styra vårt beteende. Vårt beteende styr hur lagarna skrivs, för att bekräfta våra minsta gemensamma värdegrund.

Så när folk börjar fildela som tokar ska inte det ses som ett problem. Detta är vad vi vill och vad vi gör.
Mot fildelares intressen står kulturarbetare.
Om dessa inte får ersättning för sitt arbete måste de börja arbeta på ett annat sätt.
Styrda av kapitalistiska vinstintressen är kulturarbete umbärliga. Konst kan inte skapas för att betala hyran, konst är själens språk och skapas av nöd. Jag spelar inte trummor för att jag vill eller kan bli rik på det, jag gör det för att jag måste.

Så när miljonärer i hollywood kräver att svenska lagstiftare tillvaratar deras intressen framför det svenska folk som valt dem att representera dem, då är rättsamhället och hela demokratin på glid på ett väldigt farligt sätt.
1932, 1984 och så nu.

Arg arg arg.

Vem tillhör egentligen samhället?
Alla som ingår i det.
Vem har rätt?
Inte de som har möjlighet att bestämma över andra och verkligen inte automatiskt på denna basis!

Nu ska vi ut i vädret.

Kommentarer
Postat av: Dave

2 gratis låtar finns det på www.myspace.com/trevoltpunk

Gratis musik åt folket. ;)

2009-08-07 @ 09:15:11
URL: http://www.myspace.com/trevoltpunk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0