Spöna står som regn i backen...

Fy fan för att sitta i ett regnigt Malmö!

Dåligt väder här nere känns sju resor värre än i Stockholm!
För bara ett par dagar sedan sprang jag och baby hem från tunnelbanestationen i det värsta ösregnet jag varit med om sedan jag var i asien, vi blev dyngblöta på två sekunder men vi skrattade bara och det var så fint... hon är så vacker när håret smetas mot ansiktet....
Nu sitter jag i min sunkiga lägenhet framför min usla dator och saknar henne. Som fan.
Måste komma iväg till replokalen snart så jag känner att det finns någon slags mening med att ha sovit ensam i natt.

Det har varit riktigt jävla skönt de senaste veckorna. Babys lägenhet är fin och mysig och det har varit högsommar varje dag.
Nu är det kallt och smutsigt överallt. Depp depp.

Så vad kommer man hem till?
En massa inbokade spelningar och ett band som har repat i min frånvaro. Det är ju gött, men det är Malmöfestival.

Det är den tiden på året då en halv miljon inavlade bönder som under hela sin livstid bara lärt sig säga "öl" och "ööööh" får för sig att de ska in i stan och leva jävul.
Inom en halvtimme hann jag se ett stort slagsmål mitt på gågatan, bli skörtad på svindyr festivalmat i barnportionsstorlek, bli tvungen att ducka fulla robinsonfans och bli äcklad åttahundra gånger av mänsklig dumhet.

Nu ska inte jag sitta här och vara negativ, men faktum är att jag saknar min flickvän väldigt mycket och det gör ju sitt för humöret.

Kommer antagligen sitta och skriva lite, som prettona på Landet så fint säger, när jag inte straffar mina trumskinn.

Ha det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte berätta mer om mänsklig dumhet och fulla robinsonfans?

2009-08-16 @ 16:18:24
Postat av: Jessica

Du har faktisk fel om de inavlade bönderna. De flesta kan faktiskt säga "bira" och "bärs" också, annars skulle de inte kunna sjunga Biralåten.

2009-08-16 @ 19:04:53
URL: http://jessicajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0