Subjekt, objekt, predikament?

Snön ligger FUCKING DJUP här uppe. Som den inbitna skåning jag är så är allt över två millimeter frost en miljökatastrof.
I paniken sprang jag till en sportaffär och köpte broddar och kemisk värme!

Så nu käner jag mig som en bandvagn när jag manglar fram över isen, helt utan halkrisk!
Glöm vuxenpoäng, här kör vi gubbpoäng direkt!

Igår hade jag en jävligt sjysst fika med gammal polare och hela samtalet hade en air av vietnamveteransnack över sig.
Det är tydligen inte bara jag som funderat över hur Stockholmssyndromet även kan manifestera sig angående platser!

Vinterlovet börjar i övermorgon: I morgon är det sista skoldagen, åtminstone för den här Stockholmsskolan? Jag undrar när de kör igång nere i Malmö.

Tänk att den Skånska dialekten kan vara så vacker-
träffade en sextioårig alkis häromdagen som jag bara kände mig tvungen att konversera med. Låter alla skåningar alltid svinpackade eller var det bara för att han verkligen var det och att det var längesedan jag hörde skånska?

Skitsamma, det här inlägget börjar kännas forcerat. Måste jobba lite också.

Haallå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0