En dag ska jag bränna allt jag äger

Baby flyttar in i sin nya lägenhet på söndag.
Det kommer att bli en väldigt smidig flytt, vi har nämligen packat allting väldigt systematiskt och med "allting" och "väldigt" menar jag att de senaste dagarna bara gått ut på att just packa!

Jag jobbade som flyttkarl något år efter gymnasiet så av alla människor jag känner är jag den överlägset bästa att ha med när man flyttar men i ärlighetens namn är det lätt Cecilia som är i världsklass vad det gäller packning och organisation.

Men de verkar ha en trevlig resa nedför nostalgin, hon och Papa Jumi: en massa gamla bilder åkte fram och beundrades osv osv.

Annars har det lekts marknadsföring de senaste dagarna. 

Det är ganska fascinerande, man har musik i kroppen och ett trängande, nej: tvingande behov att få denna ur sig... ett behov att höras men också synas. En dröm om att stå på scen, en längtan efter att lira musik som är så bra att man själv ryser när man hör den!
... vilket leder till att man spenderar tid motsvarande ett deltidsjobb framför myspace, facebook, emocore, youtube, helgon och sin hotmail med att marknadsföra en spelning, fyller i närvarolistor till ABF, springer runt hela stan och tejpar upp affischer, delar ut flygblad och smilar in hos folk som känner folk osv osv...

Rock and roll branschen är ett svullet missfoster men punken är fortfarande vital!

Det går att göra precis det man vill så som man vill göra det. Inga papper behöver skrivas på, inga kompromisser göras. 
Men det räcker nog inte riktigt lika långt att bara älska att lira, man måste nog gilla att stå halva natten med en kopieringsmaskin och en sax för att göra flygblad man vet att det kommer att ta flera timmar att dela ut.
Jag säljer ingenting men ibland identifierar jag mig med de här dryga jävlarna som försöker värva en till telefonabonnemang på stadens gator!

Nästa projekt blir klistermärken.

Om man gör jävligt bra musik måste man överrösta det allmänna bruset för att folk ska veta att man finns. Det kräver hårt arbete och garanterar bara en sak: Att fler får chansen att ta ställning till om de tycker att det man gör är bra.
Drömmen om att bli upptäckt av någon som drar hela lasset åt en dog innan millennieskiftet men 
den var ändå bara skadlig.
Det är faktiskt roligt som fan att göra allt själv, det är otroligt givande att veta att allt som händer är frukten av ens eget hårda arbete och att man inte en enda gång avvikit från kursen.
Hellre NOFX än Green Day, hellre sista sekunden än neverstore.

Mer flytt i dag, Spelning i morgon. 
Hoppas det kommer mycket folk:-)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

I'll be there!!!!

2009-07-31 @ 11:04:04
Postat av: Anonym

...hellre Trevolt än Nirvana!

2009-07-31 @ 23:19:46
Postat av: Millan

Jobbigt med flytt. Mycket som ska göras o speciellt när man känner att man inte har tid. hoppas lägenheten var fin iaf.

2009-08-01 @ 00:15:22
URL: http://herrwicked.blogg.se/
Postat av: Anonym

är astaggad för ikväll, ös som fan! ;D

2009-08-01 @ 13:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0