Skägg

Det växer som ogräs, men det växer ju å andra sidan så väldigt nära gödselcentralen...

Titta på skägget!

Det växer som fan, det är ganska ball. Jag har kompisar som har väldigt blyg skäggväxt och om jag hade haft det hade jag tänkt "jag önskar att jag hade grövre skäggväxt" och så hade jag tänkt att det är en sak jag stör mig på....
och nu är det som jag alltså önskar i en parallelldimension!
...fast där har jag spetsiga öron och svans:-(

Vi ska ut och lira idag! ctrl-alt-dance festivalen. Vaknade i morse av att det pissar ner. Såklart. Det har varit kvävande varmt hela veckan så varför ska det ofelbart börja regna när man ska spela? Lervällinggig. Piss.
Jaja, vi kommer att ösa så mycket att regnet får skämmas!
(under tiden som jag skrev den här blåggen ringde David. Det har regnat så mycket att spelningen är inställd. Fucking antiklimax. Jag är arg. Nästa vecka spelar vi på Dollywood på Möllevångsfestivalen samt i Ängelholm. Kom dit i stället.)

Jag hörde världens mest bizarra historia igår...
Jag undrar om jag egentligen kan skriva om det på min blogg av hänsyn till de inblandade?
Det kan bli lite fel!

Fast det skiter jag i:
Jag snackade med en kompis kompis häromdagen.
Han är tjugosex fyllda och kom för en vecka sedan hem från en semester i södra Europa.
Där hade han träffat en attraktiv och intressant ung kvinna som han tyckt att det klickat med.
De hade suttit på kvällarna och pratat om lite allt möjligt och dessutom fått lite hångel gjort, men inget under bältet.
Han sa alltså att han verkligen var intresserad, fascinerad av henne och hennes personlighet och ville träffa henne igen när de kommit hem. Jag är ganska säker på att han tror på dert själv.
Kruxet är... att hon är sexton.

Han fick veta det efter ett par dagar. Min tanke: Blev han inte lite skum på att hon hade tider att passa? "Jag måste tillbaka till klockan tio, det har mamma sagt"?
Jag har för sjutton haft elever som är sexton!

Historien är så underligt twisted att jag blev omedelbart fascinerad. Killen pratade öppet om saken och vi satt och vände och vred på de moraliska aspekterna av saken, men det var SKITSVÅRT att hålla käften för att inte såra honom eller ännu värre få stryk...
Så, jag smög in skämt som refererade till Nabokov (googla på det), skojade om hennes pokemonsamling, undrade om han inte kunde hjälpa henne med läxorna osv osv...
"Problemet"(?) är att hon bor långt bort och om de ska träffas måste någon av dom resa tåg långt, eller så ses de i hans övernattningslägenhet halvvägs.
Som om hennes föräldrar låter henne vara ute så länge...

Så, för att summera: När vi antydde att han fått gubbsjuka och åldersnoja kontrade han med att han ju faktiskt fastnade för hennes personlighet. När jag då sa: "Varför då inte nöja dig med att mejlväxla ett par år..."
Sa han att man ju inte kan rationalisera bort den fysiska biten, som ju faktiskt är viktig i en relation.
Vad kan en 26-åring bygga för relation med en 16-åring annat än en som är fysisk? Eller?

Jag känner någonstans att hela grejen är lite obehaglig, men samtidigt så är det ju inget ovanligt med att tjejer dras till äldre killar.
Jag är bara glad att jag slipper vara den äldre killen. Hans polare kommer mobba honom tills han dör, hans föräldrar bör aldrig veta något och om han efter den här tjejen träffar en kvinna i hans egen ålder som han vill bygga något långvarigt hållbart på så blir han ju tvungen att berätta att hans förra tjej fortfarande inte kommer in på krogen...

Mitt råd var att släppa hela grejen. Semesterromansens romantiska skimmer som minne bör få vara som det är. Skriv upp det som en tabbe på åldersanalysen och skaffa någon som vet vad ett ocr-nummer är.

"Men jag gör ju henne en tjänst. Hon kommer ju ändå träffa ett svin förr eller senare och då är det ju bra om hon träffat en sjysst kille redan nu..."
Martin Kellerman, den bjuder jag på.

Hennes föräldrar då? Shotgun wedding?

Nä, det är nog mest en sunkig sexfantasi av en kille som när som helst kommer att köpa SUV.

Fast det är klart, jag kan ju ha fel.. .de kanske är ämnade för varandra? :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha söt du är

2009-07-18 @ 10:15:48
Postat av: Dan

Lervälling är gott! var på rockweekend föra veckan och det regnade hela torsdagen och lite under fredagen så det var lervälling både torsdag och fredag! :) mysigt!

2009-07-18 @ 10:40:56
Postat av: Dan

MEn du vilket skägg, märkte inte den innan jag skrev! :P är fan tjockare än under robinson! :)

2009-07-18 @ 10:42:29
Postat av: Anonym

Yay, en bild!

2009-07-18 @ 16:15:09
Postat av: Madde

Hej Erik

jag var laddad som faaan att får höra er ikväll på Linderöd men så skickade David meddelande till mig på msn Men David sa nåt om att ni ska spela i Hässleholm i AGU

POK...

2009-07-18 @ 16:38:27
URL: http://wwwmadelenwebblogg.se
Postat av: Madde

denna funkar till min blogg jag skrev lite fel på deb andra ;P

2009-07-18 @ 16:40:48
URL: http://wwwmadelense.webblogg.se/
Postat av: Anonym

denna funkar till min blogg jag skrev lite fel på deb andra ;P

2009-07-18 @ 16:42:35
Postat av: Ebba BQBQBQ!

AHHAHAHAHAHAHAHAHA JA! Den trevliga tio år äldre killen som diggar din personlighet och din rumpa! Jag träffade honom när jag var 13 och han 24, haha men det kanske jag har sagt? Jag var inte intresserad, och det visade sej att woops! han var inte så jäkla trevlig :O Och inte hjälpte han mej med läxorna heller :( Han gick på min gitarrkurs. Och jag såg äldre ut, verkade äldre, var mogen för min ålder, alla that shiet... xD



Så nej, det är inte vettigt. Men ja... Som du sa, han kanske är en annan kille, han kanske är vettig och snäll... Han kanske verkligen gillar hennes personlighet..... ...



2009-07-18 @ 20:42:21
Postat av: Anonym

Det är något extra härligt med äldre herrar, grrr ;)

2009-07-19 @ 15:53:55
Postat av: Jessica

Nej du har rätt, det där är bara obehagligt...

2009-07-19 @ 18:32:36
URL: http://jessicajohansson.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag skaffade mig en sådan snubbe förra sommaren. Jag hatar honom.

2009-07-19 @ 21:50:00
Postat av: Maria

trevligt skägg :D

2009-07-23 @ 01:49:14
Postat av: Anonym

du är bäst och du blir fan bara bättre!

xoxo

2009-08-03 @ 13:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0