Den blomstertid osv osv etc etc

En vecka kvar till sommarlovet.
En vecka och så många vi är som längtar!

Somarlovet omges med mycket mystik och det lilla ordet väcker många fina minnen och förväntningar till liv i såväl unga som gamlas hjärtan!

Jag hade sex för första gången på skolavslutningskvällen i nian.

Alla långa nätter med gänget, alla äventyr, alla konserter man sett och haft, grillningar, festivaler, regniga kvällar framför filmer i gott sällskap, de nattliga baden, alla sjuka fyllor i parken, mysa med Baby under Cornelis skugga...

Vår styvpappa, det aset, blev till slut utslängd av vår Mor under sommarlovet efter nian.

Alla nya vänner man fått, alla främlingar man lärt känna och som försvunit igen, mystiska bussresor, äventyren i Köpenhamn, långfärderna i Europa i jakt efter den där festivalen med det spanska Ska-bandet, klättringen uppför kockumskranen och allt hazzel med media efteråt, färgat hår, klorerade byxor, bråk med flickvänner, tiden går och Bandhagen hägrar...

FAN vad nostalgisk man kan bli!
Efter nio år i grundskolan, tre och ett halvt år i gymnasiet och en halv lärarutbildning följd av fyra år som lärare på tre olika skolor har sommarlovet alltid varit en del av mitt liv. Få är de somrar jag spenderat som en vanlig dödlig arbetare, jag är ALLTID ledig i tio veckor när vädret är som bäst och möjligheterna flest! Jag vet inte hur jag skulle gjort annars, fy för den lede för att sitta på ett kontor i juli!


Annars?
Idag spelade vi in sista delen av musikvideon, TACK som in i helvete till alla troopers på Linnéskolan som ställde upp och till vår eminenta regissör Linus, det kommer att bli kanon!
Missa inte heller spelningen på musikens hus i Göteborg på lördag, det är en mässa där verk av tatuerare som inte är tatueringar kommer att ställas ut... samt en styck spelning med allas vårt TREVOLT!

Repar varje dag nu, skriver som fan inför albuminspelningen, fan vad peppen är stor! En vecka till i Malmö och på lördag om en vecka kommer jag att stå och spela plattor inne på shock i Malmö. Efter det-
en månad med Baby.... ni fattar inte hur jag längtar, det är som att få tillbaka sitt blodomlopp!

Haha, en sista parentes:
Idag lirade lärarbandet på jobb. Vi riggade upp utanför gympasalen och satte på brandlarmet. Bästa sättet att garanterat få publik...
Rektorn på bas? Check! Dokusåpakändis/speciallärare på trummor? Check.
Bluesfanatiker och språkmajje på gitarr? Check. Bibliotekarie på ytterligare en gitarr? Check.
Några av kidsen sjöng, helt fantastiskt ball:-)

Hare gött, skriver snart igen.
Jag lovar, jag ska skärpa mig.
PoK

Kommentarer
Postat av: Lukas

Tjena!

Jag och mitt band ska lira på avslutningen (om en vecka exakt) och jag är jävligt nervös inför det.

Har du några tips så jag lugnar ner mig lite? :)

2009-06-04 @ 22:35:08
Postat av: Rattawut

Tack för trevlig läsning!

2009-06-04 @ 23:41:34
Postat av: My

Hejsan Billing!!!

Du är en riktig skön filur du!

Du har tom en EGEN tråd på Johan palms fiiina forum :) Läs gärna och se hur vi förklarar våran kärlek till dig 8)



http://www.johan-palm.se/forum/viewtopic.php?f=2&t=694&st=0&sk=t&sd=a



Hade grymt bra! 8'D

2009-06-04 @ 23:47:11
Postat av: Dave

Till Lukas... (svarar i Billings ställe)

Koppla av! Du har övat som ett svin och allting sitter som det ska. Nervositeten kommer att rinna av och utmynna i nyvunnen energi. Om du spelar fel, skit i det och låtsas som ingenting har hänt. Om där sitter en handfull och granskar dig kritiskt så ska du veta att där sitter ett 20-tal handfullar och beundrar det du gör... du står på en scen inför en massa människor, du gör något som de aldrig skulle våga. Ge järnet & rock out! Punk be with you! /Dave

2009-06-05 @ 00:04:53
URL: http://www.myspace.com/trevoltpunk
Postat av: Madde

Tjena Billing!

jag känner igen det som du skrev det dem sakerna har hänt mig också serr du :=)

2009-06-05 @ 06:12:02
URL: http://wwwmadelense.webblogg.se/
Postat av: Huskatt

Sommarlov = slippa köra bil fram och tillbaka till skolan en miljon gånger varje dag.

Japp, DET ser jag fram i mot.

2009-06-05 @ 09:31:33
URL: /http://huskatt.blogspot.com/
Postat av: Elli

Garvade ihjäl mig när jag läste att ni hade satt igång brandlarmet hahah! fan va roligt :D

Jävlar att jag inte fick vara där och vara med om det..

2009-06-05 @ 10:32:06
Postat av: tess

Ja du tänk va minen man har efter alla dessa sommarlov... när man hade första killen... hur man va ute och raggade i bil... gick på folkets park å såg massa artister man gillade då... de va tider de.... Ha en fin helg nu Erik //tess

2009-06-05 @ 11:46:30
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Millan

Ja sommaren är allt skön den. Det är den tiden på året (anser jag) att man hinner med som mest och träffar mer folk. Och som du säger; många sjukliga fyllor. Men även sommaren har ju sina dåliga sidor ibland;D

Hoppas det går bra på spelningen. Break a leg, är väl vad man oftast brukar säga?

2009-06-05 @ 13:01:30
URL: http://herrwicked.blogg.se/
Postat av: clara

Jag älskar sommarlov.x)

hahahahha.

2009-06-05 @ 15:16:41
URL: http://brunetttens.blogg.se/
Postat av: .

jag får procrastinatorvibbar av dig hahahaha. du är rolig, och ball! dom där novellerna?!????!?!??!!?! NUNUNUNUNUNUNUNUNUNUNUUNU

2009-06-05 @ 17:14:28
Postat av: emzak

Bandhagen hägrar!? Råkar bo i Bandhagen men jag har inte hört talas om nåt här.

2009-06-05 @ 18:49:42
Postat av: Kokot

Hej Billing jag diggar dej till 1000!

Som My redan sagt har vi skapat en tråd till din ära på självaste Johan Palms forum! Vi skulle bli oändligt glada om du tittade in och ännu gladare om du skrev i den! 8)

2009-06-05 @ 19:25:45
Postat av: benjamin

Du Erik jag skulle behöva komma i kontakt med dig måste fråga dig angående en affärsverksamhet.

2009-06-05 @ 23:42:47
URL: http://www.coolstyle.se
Postat av: Erik Billing

Du Benjamin, adda mig på Facebook och skicka ett mejl!

2009-06-06 @ 10:35:49
Postat av: Andrea

Vill bara säga du är helskön människa! Vad bra eran band är!

2009-06-06 @ 10:50:05
URL: http://icycold.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Hej tuffing, du skulle ha tagit hem robinsson. Du är en riktigt skön filur hörredu!

tjiing

2009-06-06 @ 17:30:37
URL: http://wordsbyvanessa.blogg.se/
Postat av: sandra

oj va mkt minnen man har av skolan när man tänker efter...

kram

2009-06-07 @ 15:11:19
URL: http://parangan.blogspot.com
Postat av: Lona

haha du skriver bra du!:D

2009-06-08 @ 12:09:17
URL: http://lonatrogen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0