Min första blogg

Nu bloggar jag också.

Jag har haft världens mest tokintensiva helg-
Jag tänker beskriva den för David sa att man ska blogga om sin vardag och de tre senaste dagarna var jävligt spexiga och det vore ju trevligt om det verkade som mitt liv alltid är sådär häftigt actionpackat.

Jag tog i alla fall nattåget (ska det vara tre eller två T i det ordet?) från Malmö i torsdags. Det var ball. Cecilia tvingade mig att bli fjärrkontrollerad via mobil á la "ursäkta röran" så när jag checkade in var jag tvungen att avsluta med orden "jag är med i Robinson". Plats för skratt här.

Läste Ken Follett på tåget. Ny favoritförfattare.

På fredagsmorgon blev jag hämtad i en taxi och körd till tv4-huset ute i värtahamnen, där för övrigt hurry currys skolmatsal ligger. Fräsigt att bli vip-hämtad i en vittaxi.

Väl i tv4-huset blev jag väl mottagen med smink och buffé nr. ett.
Abjeez är trevliga och deras kaftanprydda manager gav mig en skiva: Tjohej!

Det var roligt med nyhetsmorgon, jag gör mig ju så jävla bra i direktsänt- han gubben var lite efterblivet retro med sina korkade frågor om min frisyr. Det är en tuppkam, jag pallar inte ställa den. Basta.
Kul att träffa Anna, men popcorn har jag verkligen saknat, hon är en riktig pärla.

;-)

Efter nyhetsmorgon- ännu en taxi, med popcorn och Anna. Taxichauffören var en läskig norrman som visste allt om popcorn, han hade stenkoll på alla kändisar. Tydligen. Eller nåt.

Skitsamma- vi var snart framme vi hotellet där alla kidsen skulle samlas, fan vad kul det var att träffa "alla" igen! Riktig klassfest-känsla, vissa blev man JÄTTEGLAD över att träffa, andra var det ren kuriosa att ta i hand, men jag tycker faktiskt om dom allihop på olika sätt: Jag HATAR verkligen ingen, möjligen... nej, jag hatar faktiskt ingen alls. Jag tycker mer eller mindre illa om Fritzl, Reinfeldt, Åkesson och så vidare men Robinsongänget? Härliga människor.
Visst finns det en och annan fubbick, men dom ska ju också leva!

Vi fick gratis kaffe. Gött. Vi fick se avsnittet. Fan vad vi flabbade, jag är rolig som vanligt. Hatten av indeed för alla de stackars jävlar som fick redigera skiten, riktigt sisyfosgöra! Cudos! Det blev förbannat coolt!
Pressen. Då var vi styva i korken, blev fotograferade i tusen vinklar och intervjuade om och om igen. Hybris smög runt i lokalen och sänkte sina diskreta huggtänder i våra kroppar, men vem bryr sig? Vi har ju så roligt!

Lunch. Buffé nr. 2.
Jag älskar att äta.

Blev tvungen att dra. Jag tog farväl så fort jag kunde. Jag hade gärna stannat längre i detta härliga sällskap men...
Hon väntade på mig ett par kvarter bort och vi hade bara ett par timmar på oss.

Jag älskar dig! Vi fick ett par timmar innan bussen till Kapellskär och varje minut med dig är Fan-Tastic! Jag kommer aldrig se på Max på samma sätt ;-)

Hångligt avsked på Centralplan. Buss till Kapellskär. Färja till Mariehamn. Fredrik Ahlgrens har spelat i nästan tjugo år, släppt fem skivor och en massa singlar, deras trummis kör med triggade nätskinn och bassisten kör femsträngat.
Dansband äger.

Väl i Mariehamn plockade David upp mig i trevolvon och vi körde till Dinos. Mysigt ställe, god mat, bra musik.
Jag minns inte hur dags vi gick på men det var tillräckligt dött för att det inte skulle vara lönt att sätta upp merchen.
Depp. Jag spelade en massa fel, både min femton och min fjortontummare lossnade mitt i låtar och jag slog i knogarna rejält under misslyckade fills. Det värsta var när jag totalhavererade solot. Piss.

Så när vi stack till hotellet var vi deppade. Eller egentligen inte, det var en bra spelning. Grejen är bara den att TREVOLT brukar göra Skitbra spelningar. Så, mitt i natten, trötta som as (David hade ju legat på motorvägen hela natten och inte sovit sen nån gång förra året) skrev vi om setlisten. Trots protester från mig och Adam.
Tur att vi gjorde det. Vi kunde iofs gjort det nästa dag i stället men nehej.

Gick upp tidigt för frukost. Buffé nr. 3. Tog en cigg, gick och la mig igen.

Gick upp, gick till Dinos. Kaffe. Cigg. Vänta.

Dia Psalmas buss anlände. Kånkade in grejor. Dom är astrevliga. Inte för att skryta, men det visste jag redan. Har träffat dom ett par gånger, men som fan. Nu var jag i förbandet och dessutom nykter. Blir bättre så.

Soundcheck. Fick veta att det var slutsålt inför kvällen, sjysst! Stipens trumset tog upp halva scenen och jag skulle spela på Dinos (trumset). Hur det skulle gå med plats hade vi ingen aning om, men det gick. Bevisligen. Man har väl varit med förr! Tetrismaster, haha!

Allt klart. Tillbaka till hotellet.
Såg Wild kids, asbra.
Såg Robinson. Ännu bättre.
Danne och Jonas var också med så vi blev ändå ett litet gäng. Fick sms från mor och Cecilia, ball.
Det var helt tokigt att sitta och titta på sig själv på TV. Men väldigt, väldigt roligt. Cred till Henke som inte missade Zelda-ljudet!!!!!

Tillbaka till Dinos. Ingenting var annorlunda: Inga skrikande fans, ingen massysteri. Verkar som Robinson inte påverkar livet över huvudtaget. Lika bra det, jag är redan full av mig själv så det räcker och blir över!

Så, vi skulle gå på typ elva. Det blev halv tolv som blev tio i tolv. Värmde upp ordentligt och tog med den nya versionen av setlisten upp på scen. Lyckat.

Det var fullt och folk öste. Det är en sån jävla boost när folk öser. Jag älskar det. Jag älskar verkligen att sitta på pallen och lira, det är så extatiskt meditativt!
Och det gick skitbra! Jag satte till och med "solot" (det måste räknas som solo, det är två takter långt och består av 32+fem slag)!
Ulke kom ut efter halva setet och diggade enligt uppgift vår spelning, ett gott betyg i min bok med tanke på att jag är född  -81.
En full brud kastade sig över mig direkt när vi var klara, hon hade sett robinson och ställde frågor enligt formulär 1A. Hon ville ha en autograf. Jag sa till henne att det skulle hon visst få, om hon köpte vår EP så jag kunde signera den. Det gjorde hon. Ball.
Sen var det Dia.
Fan vad bra dom är. Jag skiter i all dålig kritik de fått för sin post-efter allt- era, dom låtarna är helt klart bäst live och det har fan inte bara med engagemang att göra. Keep it up och välkommen tillbaka:-)

Sen sålde vi skivor och tröjor och pins och Danne är fanimej veckans krämare. Tokigare var det dock att vi fick skriva en massa autografer. Det var dessutom helt orelaterat till ett visst tv-program, Trevolt står på egna ben. Den bruden i början var typ en av få som nämde det, däremot fick vi höra mycket o´m hur bäst vi är. Kändes skönt! Vissa gick så långt som till att svära i kyrkan och antyda något om vår prestation i relation til Dia Psalmas men det kommer jag inte upprepa av respekt till mina idoler, men ni fattar.

På det hela taget en jävligt bra dag. Pricken över I:et kom nästa dag när man kunde flina åt ett bakfullt band medan man själv mådde som man förtjänade (Jag är då alltså helnykterist).

Packa, köra, skämta om... allt. Vi har så roligt ihop! Sjöng för full hals till allsköns gammal och ny trall i bilen. Gött!

Jag blev UTSLÄNGD ur bilen en station från fridhemsplan av David - han hade fått nog av mina usla körinstruktioner i Stockholm och bara lämnade mig där. All in good fun.

Fick ett par timmar med min ängel. Himmelriket. Jag äslakr henne så förbannat och tackar varje dag för att hon finns och orkar med mig och alla mina konstigheter. Det är alltid lika jobbigt att släpa sig till tåget när man egentligen vill stanna i hennes varma säng. Men, time waits for no man eller vad det heter och på tåget hem läste killen i bunken mitt emot Gaiman, coolt. American Gods tror jag det var. Dags att läsa den nu (pins

Kommentarer
Postat av: Dave

Skriver du detta utan att ta betalt? Det är ju material som kommer att skickas ut med rymdsond till andra planeter. Fixa lite reklam och kräv något företag på 5000:- i månaden...

2009-03-23 @ 19:54:58
URL: http://www.myspace.com/trevoltpunk
Postat av: Linus

Du kan få låna min American Gods när Petter är klar med den. Jag köpte the Graveyard Book också, den verkar skitbra. Puss!

2009-03-26 @ 22:32:01
Postat av: Renate Hackl

Hej Eric!!



Har skrivit till dig tidigare, men då du inte hiner svara så får det bli här i stället!



Renate här Chriastian Hackls mamma, minns du oss tro?

Du & Christian gick i samma klass på Högaholmsskolan sedan umgicks ni oxå en hel del privat, du flyttade dock så då upphörde oxå kontakten mer & mer tyvärr, men så blir det ofta här i livet!



Christian ringde mig & sade att han sett en bild på dig i Metro & att du skulle vara med i Robinson, så givetvis tittar VI nu på dig varje Lördag kväll.



Det är underhållande men oxå en massa gnäll, då menar jag mest tjejerna,dom borde ju faktiskt veta att det är ett överlevnadsprogram-äventyr, som dom har anmällt sig till.



Hur är det annars då med mamma & pappa, mår dom bra, hur m¨år du själv?



Tycker du att Robinson medverkan var så som du tänkt dig, bättre aller sämre?



Hoppas du svarar hade varit trevligt med ett svar!!!



Kram Renate

2009-04-14 @ 08:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0