Trött

Jag är jättetrött i dag, trött ända in i märgen.
Trött som om jag inte bara sovit för lite, jobbat för mycket men även helt tappat förmågan att använda tid som är över och oinbokad till att ta till vara på de små fönster av vakuum som ibland - faktiskt - uppstår till att vårda och hela, kav lugnt ömma för det ömma.

När det går fort svischar landskapet förbi om man tittar åt sidan. Framåt ser man som vanligt ingenting, men det är tryggt därför att det alltid varit och alltid kommer att vara på det viset.
Tittar man bakåt syns bokslutet, anteckningar skrivna i bläck som hamnar i registret och följer en ända ned till sista spadtaget.
Jag är lite rädd för att det går för fort, att det där svischandet faktiskt är mer än jag klarar av och en kittling i ryggmärgen säger att om du blundar och hoppar kan du bara vara säker på en enda sak: Det säger stopp för eller senare.

Jag tror ingenting, jag vet. Just nu vet jag ingenting.
I morgon kan jag berätta om det som var idag - igår -
men just nu.... är gårdagens i morgon.

"livet är det som händer medan du planerar det"

"Vi kan antingen göra saker eller lära oss av dom, men aldrig båda samtidigt"

"Det finns ett lustigt folk; de går baklänges, ty de intressera sig icke för varifrån de är på väg utan endast varifrån de komma"


Visste du att det dör typ 250 pers om dagen i Sverige? 250 livstider bara.. poff! Vilket slöseri!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0