Sådärja.

Jag sa ju häromveckan att jag var på "skriva tankar-humör" men att det blev längre än vad som var meningen...
Nu är jag klar och boken går att köpa på följande länk:

https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=39353

Eftersom jag är SÄMST på det här med att infoga länkar så kanske den är trasig, markera skiten och klistra in den i webläsaren isf. 138 spänn för en tunn liten grej där jag verbalrunkar kanske inte tilltalar särskilt många men JAG tycker åtminstone att det är oerhört fett.

Det passar sig liksom med tanke på tiden vi lever i. Ny teknik har gjort oss många tjänster och otjänster och eftersom det nu finns mängder av billiga och bra hjälpmedel behöver man inte vara särskilt skicklig på sitt musikinstrument längre för att kunna spela in något som låter jävligt mycket bättre än vad det kommer att göra live. Det stämmer väl överens med andan i punken som den var från början, hellre än bra, men det LÅTER förbannat bra när man med triggade trummor och autotuner kan få medelmåttigt framförd musik låta extremt bra. Jag tänker inte lägga mig i att värdera det, det är upp till var och en vad de lyssnar på. Jag gillar ju Cancerslug för bövelen! Bra låtskrivare kan man dock inte bli med maskiners hjälp.
Vad nu "bra" betyder...

Samma sak med skrivandet. En gång i tiden var man tvungen att skriva i enlighet med vissa förlags smak och vinstintresse eller jobba häcken av sig år ut och år in. I dag behöver man varken ta hänsyn till det ena eller det andra, vem som helst med ett ordbehandlingsprogram och en internetuppkoppling kan bli publicerad författare.

Vad det innebär? Tja... att det inte längre väger lika tungt att kalla sig "publicerad författare"? Spelar ingen roll, det är som det är och ens värde blir varken högre eller lägre med en dylik titel. Det kan också innebära att konstnärliga uttryck och dess konsekvenser demokratiseras, vad vet jag. Det kan också innebära att vi utan kapitalets sortering och den myndighet det innebär får vada upp till höften i medelmåttighet de kommande åren, eller att vi faktiskt omvärderar från grunden vad vi egentligen menar med "bra" eller "dåligt".

Kanske vi slipper inställingen att det finns objektiva sanningar kring definitioner om sakers värde.
"bra" eller "dåligt" kanske för en gångs skull får lov att vara upp till var och en, på riktigt.
I smyg jublar jag.

Så...

Imponeras av min oerhörda åstadkommelse!
Wohoo!

;-)

Kommentarer
Postat av: E

Beställd.

Spännande!

2009-10-13 @ 20:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0