Major wtf

En väldigt nära vän till mig går just nu genom en väldigt surrealistisk händelsekedja.

Inte för att detta är så ovanligt globalt sett men om man levt hela sitt liv i en skyddad bubbla av individuell frihet och alltid fått höra att det man själv vill är viktigare än något annat, då blir det världens största reality check:
Det är faktiskt lite smått pinsamt att vara västerlänning.

Han träffade en tjej för ett tag sedan och tycke uppstod. Hon var tvungen att lämna honom här och flyga tillbaka till sitt hemland, men de fortsatte ha kontakt via nätet.
Det var via nätet som jag och Cecilia fann varandra, så jag kan verkligen relatera.

Häromveckan blev hon tvungen att ta farväl av honom för att hennes föräldrar bestämt att hon ska flyga till andra sidan jordklotet och giftas bort.

2010.

För en gångs skull kan jag ärligen säga att jag verkligen inte kan förstå hur det känns. Det är en helt annan sak när tjejer kommer och går enligt spelreglerna men här har vi alltså en kulturkrock helt utan prejudikat bland vänner och bekanta. Vad fan gör man?

Hon är helt förtvivlad, han är helt förstörd, vad säger man för att trösta? Hur hjälper man en vän som fått sitt hjärta krossat av någon som inget annat vill än att vara med honom?

Jag skiter faktiskt i allt som varit, den här gången är det inte som förr. De fick inte ens chansen att ta sin relation någonstans. Alls.

Det här måste hända hundratals gånger varje vecka över hela jordklotet.

Jag har tur, jag får välja vem jag vill leva mitt liv med. Dags att välja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0