Den äckliga bloggen

Just nu gör jag något så ovanligt som bloggar från jobb-
Så jäääävla 2010.
Eller lite retro 2007, men skit i det.

Jag tänkte bara gnälla lite som vanligt:

Första repan sedan spelningen i fredags var i går.
Jag hann värma upp i trettio sekunder när min Iron Cobra plötsligt la av.
Den bara.... la sig mot slagskinnet som en impotent gubbe.

Saken är den att som de flesta kanske vet så spelar jag naken (så när som på ett par kalsonger) och svettas en hel del.
Sedan jag köpte pedalen för lite drygt ett, ett och ett halvt år sedan har rostfläckarna brett ut sig som en tumör över hela pedalen. Fotsvett och allehanda droppar från lite överallt samlas i en härlig liten pöl runt mina fötter och igår tog rosten ut sin rätt. Fjädern sprack.

Lyckligtvis har jag en rejäl hög med reservdelar så efter en smula McGyverism kunde repan dra i gång igen.

Men betänk: Pedalen hade bara sekunder kvar innan den gick. Det kunde precis lika gärna hänt mitt under vår succéspelning på mejeriet i fredags, vilket naturligtvis varit en fullständig katastrof.

I fortsättningen kommer jag att köra med skor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0